HUKUK’U GUGUK YAPTILAR!
Trabzon Büyükşehir Belediyesi resmen işine geldiğinde "Hukuk", işine gelmediğinde ise "Guguk" diyor. Peki, bunu nasıl yapıyorlar?
Trabzon Kent Konseyi, daha önce yapılan bir kongrede ilk başkanını seçmişti. Ancak seçimde kaybeden aday, sürece itiraz ederek konuyu mahkemeye taşıdı. Mahkeme, Trabzon’daki tüm dernek temsilcilerinin bu seçime katılması gerektiği yönünde karar alarak seçimi iptal etti. Bunun üzerine yeniden seçim yapıldı. Ancak ortada mahkeme kararı bulunmasına rağmen birçok dernek bu süreçten yine dışlandı ve dün seçim gerçekleştirildi.
Seçimde yeterli çoğunluk sağlanamayınca ikinci tura geçildi. Tam bu sırada yönetmelik ve yönergede olmayan bir uygulama devreye sokuldu. Akıllara durgunluk veren bu hamle karşısında duruma itiraz eden başkan adayı, seçimden çekildiğini açıkladı. Buna rağmen oylamaya devam edildi ve bir kişi kendisini başkan seçtirdi.
Bu gelişmeler, hukukun üstünlüğünü savunduğunu ve mahkeme kararlarına saygı duyulması gerektiğini sıkça dile getiren Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Avukat Ahmet Metin Genç’in nasıl bir tavır sergileyeceği konusunda soru işaretleri yarattı.
***
AKTÜRK NEDEN İSYAN ETTİ?
Türkiye Muhtarlar Federasyonu eski Başkanı Bekir Aktürk, dün yapılan Trabzon Kent Konseyi seçimlerinde gergin anlar yaşadı. Sahneye çıkan Aktürk, şu sözlerle sert bir çıkış yaptı:
“Biz Trabzon’u yönetemezsek, bizi başkaları yönetir. Ben, 4 aydır Ankara’daki görevimden Trabzonlu olduğum için bana zulmedile ede bu şehre geldim. Biz böyle yaparsak her yerde ağlamaya mahkûmuz.”
Aktürk’ün bu sözleri, aslında derin mesajlar içeriyordu. Bu mesajları anlamak için, Aktürk’ün Türkiye Muhtarlar Federasyonu Başkan adayı olmayacağını açıklamasından kısa bir süre önce yaptığı açıklamaya bakmak gerekiyor. Aktürk o dönemde şunları söylemişti:
“Dürüst oyunu oynamayanlar unutmasın, dürüstler ve ahlaklılar kazanır. Anlık kazanmış gibi görünenler, uzun vadede kaybeder. Sen yeter ki doğru ol ve bekle... Dimdik başımla devletimin ve Rabbimin adaletini bekliyorum.”
Bu sözler, Trabzon’da yaşananların ne denli düşündürücü olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Daha fazla söze gerek yok; Trabzon’un düştüğü bu durumlara üzülmemek elde değil.
***
UYARI LEVHASI YOK MU?
Şehrin dört bir yanında altyapı, inşaat, yenileme ve kaplama çalışması var. Bunlar her dönem vardı. Büyükşehir Belediyesi ve Karayolları ekipleri özellikle yol üzerinde çalışırken gerekli ve yeterli uyarıları yerine getirmiyor.
Bu da hem sürücülerden, hem de yolculardan büyük tepki alıyor. Bir okurumuz Yıldızlı mevkiinden (Eski Samsun Karayolu) TOKİ’lere doğru giderken hiçbir uyarı levhası, huni ya da yazı bulunmaksızın girdiği yolda mahsur kaldığını bildirdi.
Yola giriyorsunuz, yaklaşık 400 metre ileride TİSKİ çalışması yapan iş makinasına denk geliyorsunuz. Yol çukur, yol kesik, yol kum ve çamur içinde. Buraya gelinceye kadar neden uyarıcı personel ya da ikaz levhası koymuyorsunuz, diye soruyor. Üstüne üstlük girişi olup dönüşü olmayan (Dönüşe kapalı olan) yolda yaşanan mağduriyeti sorumluların vicdanına, okurların takdirine bırakıyoruz.
***
TARİH YİNE BELİRSİZ!
Güney Çevre Yolu’nu Boztepe ve Çukurçayır hattı üzerinden sahile bağlayacak olan kritik kavşakta yoğun çalışma var.
Ulaştırma Bakanı’nın bu bağlantıyı açacağı söylentisi yayılınca çevrede büyük heyecan uyandı.
Bakan Bey incelemelerini yaptı, arter hakkında bilgi aldı, yeni havalimanı projesi hakkında konuştu, ‘Nisan’a kadar hazır oluruz’ dedi ve gitti.
Eski Hayali Garajı üzerinden sahile inen bu yolun tamamlanması, şehir trafiğinin rahatlaması için şart.
Akyazı-Akoluk hattının hazırlanması için önemli. Şehrin güneyinden merkeze ve sahile inecek en kestirme ve en acil yol da yine burası. Çalışmalara ekstra ekipler ve ekipman yönlendirildi ama tarih yine belirsiz.
Bölgede 2000 yılına kadar 20 bin civarında olan nüfus 60 bini geçti. Herkes bu yolu bekliyor desek yeridir.









