Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergide kaçağı önlemek amacıyla tüm kartlı ödemelerin sadece yeni nesil yazarkasa POS cihazlarıyla yapılmasını zorunlu hale getirmişti.Gelir İdaresi Başkanlığı da bankalarca verilen POS cihazlarının 15 Kasım 2024’e kadar toplatılmasını aksi takdirde hem bankaya hem de işletmelere cezai yaptırım uygulayacağını duyurdu. Ancak yeni nesil yazarkasa POS’ların, bazı bankaların yazılım altyapısının henüz hazır olmaması nedeniyle şu anda dolar ve Euro tahsilatları gerçekleştirmeye uygun olmadığı, bu durumun özellikle turizm bölgelerindeki işletmelerde endişe yarattığı belirtildi.Ekonomim'den Merve Yiğitcan'ın haberine göre işletmeler, mevcuttaki banka POS cihazları üzerinden Euro veya dolar cinsi ödeme alabiliyordu. 15 Kasım itibarıyla sadece yeni nesil yazarkasa POS’un kullanılacak olması yabancı müşterilerin kendi bankasına kur ve komisyon farkı ödemesine yol açacak. Bu durumun en çok turistlere hizmet veren otel, restoran, kuyumcu ve giyim perakendecilerini etkilemesi bekleniyor.
Ekonomi
14 Kasım 2024 - 10:10
UYGULAMANIN BAŞLAMASINA 1 GÜN KALDI
Ekonomi
14 Kasım 2024 - 10:10










