“TRABZON’DAKİ KÖPEK SAYILARIYLA İLGİLİ YANLIŞ HESAPLAMALAR YAPILIYOR”
Trabzon Hayvanları Koruma ve Yaşatma Derneği (TRAHAYKO) Başkanı Lütfiye Tüzün Kurban, sokak hayvanlarının toplanması ve barınak süreçlerine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Trabzon Gazeteciler Cemiyeti’nde düzenlenen basın toplantısında konuşan Kurban, Trabzon’daki sokak köpeği sayılarıyla ilgili yanlış hesaplamalar yapıldığını savunarak, hatalı verilerin binlerce hayvanın hayatını etkileyebileceğini ileri sürdü.
21 yıldır faaliyet yürüttüklerini belirten Kurban, özellikle sayı karmaşası, kota baskısı, çip sistemi ve ilçelerden merkeze köpek bırakılması konularında ciddi sorunlar yaşandığını iddia etti.
“TRABZON’DA 10 BİNDEN FAZLA SOKAK KÖPEĞİ YOK”
Kurban, sokak köpeği sayılarına ilişkin yaptığı açıklamada, geçen yıl yetkili kurumlarca Trabzon’daki köpek sayısının yaklaşık 15 bin olarak bildirildiğini belirtti.
Kentte bu sayıda sokak köpeği bulunmadığını öne süren Kurban, “Şehrimizde 10 binden fazla sokak köpeği olduğu yetkililere bildirildi ise de geçen yıl ve bu yıl asla bu sayıda sokak köpeği olmamıştır.” ifadelerini kullandı.
Belediyelerin uzun yıllardır sürdürdüğü kısırlaştırma çalışmaları sayesinde sokak köpeği sayısında ciddi azalma yaşandığını savunan Kurban, yanlış rakamların belediyeler üzerinde “kota baskısı” oluşturduğunu ileri sürdü.
“TOPLANAN KÖPEKLERİN ÇOĞU YAVRU”
Barınaklara gönderilen hayvanlarla ilgili de değerlendirmelerde bulunan Kurban, ilçelerden Trabzon Büyükşehir Belediyesi barınağına gönderilen köpeklerin büyük bölümünün yavru olduğunu iddia etti.
Kurban, “İlçelerden Büyükşehir barınağına gönderilen köpeklerin yüzde 60’ından fazlası yavru veya bebek köpek.” dedi.
Yavru hayvanların barınak koşullarında yaşam şansının düşük olduğunu savunan Kurban, yaşlı ve hasta köpeklerin de toplama sayılarına dahil edildiğini belirtti.
“ÇİPLİ VE SAHİPLİ KÖPEKLER DE TOPLANDI”
Kurban, sahipli ve çipli köpeklerin de barınaklara götürüldüğünü öne sürdü.
Bazı köpeklerin kota doldurma kaygısıyla toplandığını iddia eden Kurban, vatandaşlara sokakta baktıkları hayvanlara çip taktırmaları çağrısında bulundu.
Sokakta bakılan ancak resmi kaydı bulunmayan köpeklerin yasa gereği sahipsiz kabul edildiğini ifade eden Kurban, bu nedenle hayvanların barınaklara gönderilebildiğini söyledi.
“İLÇELERDEN MERKEZE KÖPEK BIRAKILDI”
Kurban, bazı kişi ve firmaların farklı şehirlerden ve ilçelerden topladığı köpekleri Trabzon şehir merkezine bıraktığını da ileri sürdü.
Geçmişte bazı ilçe belediyelerinin de kendi bölgelerindeki köpekleri merkeze bıraktırdığını iddia eden Kurban, bu durumun sorunun büyümesine neden olduğunu savundu.
“SOKAK HAYVANLARININ YERİ BARINAK DEĞİLDİR”
Trabzon Büyükşehir Belediyesi’ne ait hayvan barınağının Türkiye’deki iyi örneklerden biri olduğunu belirten Kurban, buna rağmen sokak hayvanlarının yaşam alanının barınaklar olmadığını ifade etti.
Kurban, sokak hayvanları konusunun siyasi tartışmalara çekilmesini istemediklerini belirterek, Trabzon Valiliği, tarım müdürlükleri ve belediyelere çağrıda bulundu.
Kentteki hayvan sayılarının yeniden gözden geçirilmesini isteyen Kurban, yanlış verilerin oluşturduğu kaosun önlenmesi için ilgili kurumların ortak çalışma yürütmesi gerektiğini kaydetti.











Hadi bee kardeşim, bırakın laf salatasını da, TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİNDE ÇIKAN YASAYA uyun ve derhal tüm sahipsiz sokak köpeklerini sokaklardan toplayın!! Toplamayan belediye başkanlarına da Türkiye Cumhuriyeti'nin bir muz cumhuriyeti olmadığını gösterin!!! MİLLET SİZDEN BUNU İSTİYOR, SİZ DE ARTIK ANLAYIN YAHUUU!!!
sokak köpekleri tarafından ısırılan ve zarara uğratılan tüm vatandaşlarımız, öncelikle geçmiş olsun. tavsiyem iyi bir avukat tutmanız ve anayasada yer alan "idari hizmet kusuru" kanuna dayanarak belediye ve valilik hakkında yüklü bir tazminat davası açmanızdır. bu sizin kanuni hakkınızdır. alacağınız bu tazminatla (500.000 EURO civarında) zengin bile olabilirsiniz.Bu fırsatı kaçırmayın!!
SÖZDE KÖPEKSEVERLERİN GERÇEK YÜZÜ - 20.Haziran.2025 Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı: Sokak hayvanları için toplanan yardımları kendi uhdelerine geçirerek mal edindikleri belirlenen 5 farklı dernekten 10 şüphelinin çıkarıldıkları Nöbetçi Sulh Ceza Hakimliği'nce tutuklanmasına karar verilmiştir. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yapılan açıklamada, sokak hayvanları için toplanan yardımları kendi uhdelerine geçirerek mal edindikleri belirlenen 5 farklı dernekten 10 şüphelinin çıkarıldıkları Nöbetçi Sulh Ceza Hakimliği'nce tutuklanmasına karar verildiği belirtildi. Başsavcılıktan yapılan açıklamaya göre, "Pati Koruyucuları Derneği", "Ankara Patili Canlar Derneği", "Patileri Koruma Derneği", "Sokak Hayvanlarını Koruma Derneği" ve "Can Paticikler Koruma Derneği" isimli 5 farklı dernek aracılığıyla, sokak hayvanları ve evcil hayvanların bakımı için hayvanseverlerden bağış toplandığı tespit edildi. 25 MİLYON 440 BİN 584 LİRA Toplanan 25 milyon 440 bin 584 liranın, dernek yöneticileri ve derneklerle bağlantılı bazı kişiler tarafından şahsi amaçla kullanıldığı iddiası üzerine, MASAK raporu ve diğer deliller doğrultusunda 16 şüpheli hakkında işlem başlatıldı. Ankara merkezli, İstanbul, İzmir ve Balıkesir'de düzenlenen eş zamanlı operasyonlarda gözaltına alınan şüphelilerden 4'ü emniyetteki işlemlerinin ardından serbest bırakıldı. Adliyeye sevk edilen 2 kişi hakkında adli kontrol hükümleri uygulandı. Nöbetçi sulh ceza hakimliğine çıkarılan 10 şüpheli ise tutuklandı. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, soruşturmanın titizlikle sürdürüldüğünü bildirdi.
Vicdansız şerefsizlerin söylediklerini dinlemeyin. Sokak köpeklerini toplayın ve itlaf edin...!! Dünyanın hiç bir ülkesinde olmayan vahşeti (!!??) TÜRK insanına merhamet diye yutturmaya çalışan insan düşmanı, yalancı, hokkabaz, içten pazarlıklı, ikiyüzlü pislikler, sokaktaki köpekten para kazanacak, pis midesini dolduracak kadar alçak tipler memlekette yeterince kan döktü...!!!!!!!!!!
"BEN MİLLET MECLİSİNDE ÇIKAN YASAYA UYMAM, SOKAK KÖPEKLERİNİ TOPLAMAM, SOKAK KÖPEKLERİ ÇOCUKLARI, KADINLARI, İHTİYAR İNSANLARI PARÇALASIN, ÖLDÜRSÜN, KUDUZ HASTALIĞINA NEDEN OLSUN, GECELERİ HAVLAYARAK İNSANLARI UYKULARINDAN UYANDIRSIN, ORTALIĞA SIÇTIKLARI BOKLARLA VE İŞEDİKLERİ SİDİKLERLE KİST HASTALIĞINA NEDEN OLSUN UMURUMUZDA DEĞİL!!!!!!!..." diyen BELEDİYELER VAR BU MEMLEKETTE (NASIL OLUYORSA..!!?)... BUNLARA KARŞI SUÇ DUYURUSUNDA BULUNMAYAN SAVCILAR VAR BU MEMLEKETTE (NASIL OLUYORSA..!!?)...!! SOKAK KÖPEKLERİNİ TOPLAMAYA ÇALIŞAN BELEDİYE İŞÇİLERİNİ ÖNLEMEYE ÇALIŞAN MOLOZLARI TUTUKLAYIP KODESE TIKAMAYAN POLİSLER VAR BU MEMLEKETTE (NASIL OLUYORSA...!!?)...!!