Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü İl Sağlık Müdürü Mehmet Topsakal, Trabzon Şehir Hastanesi’nin hizmete girmesiyle birlikte bölgede oluşabilecek trafik yoğunluğuna ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Özellikle hastanenin stadyum yanında yer almasının ulaşım açısından soru işaretleri oluşturduğunu belirten Topsakal, alternatif ulaşım çözümleri üzerinde çalışıldığını söyledi.
“TRAFİK YOĞUNLUĞU İÇİN FARKLI SENARYOLAR MASADA”
Şehir hastanesinin konumu nedeniyle kamuoyunda oluşan trafik tartışmalarına değinen Topsakal, konunun hem siyasetçilerin hem de ilgili kurumların gündeminde olduğunu ifade etti.
“Bu konu vatandaşın gündeminde olduğu kadar siyasetçilerin ve bakanlarımızın da gündeminde. Çalışmalar yapılıyor, alternatif çözümler değerlendiriliyor. Özellikle maç günlerinde yaşanan yoğunluklar, giriş ve çıkışlardaki trafik akışıyla ilgili farklı senaryolar üzerinde duruluyor” dedi.
“ŞEHİR HASTANESİNİN ETRAFI YENİ YOLLARLA ÇEVRİLİYOR”
Bölgedeki ulaşım düzenlemelerine ilişkin bilgi veren Topsakal, hastane çevresinde kapsamlı yol çalışmaları yapıldığını belirtti.
“Karayolları Bölge Müdürlüğümüz, Vali Bey başkanlığında yaptığımız toplantılarda çeşitli alternatifler sunuyor. Hastanenin etrafı tamamen yollarla çevriliyor. Sahil tarafından bağlantılar oluşturuluyor. Doğu tarafından gelen ana yol ile deniz hizasındaki protokol yolu aynı seviyeye indirildi. Böylece oradan girip Akçaabat tarafına devam etme imkanı sağlanacak” ifadelerini kullandı.
“HAFİF RAYLI SİSTEM KESİN ÇÖZÜM OLABİLİR”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın da sürece dahil olduğunu belirten Topsakal, toplu taşımanın önemine dikkat çekti.
“Ulaştırma Bakanlığımızın hafif raylı sistem konusunda çalışması var. Muhtemelen en kesin çözüm, toplu taşıma sisteminin güçlendirilmesiyle olacak. Personelin, hastaların ve maç günlerinde stada gelen insanların toplu taşıma araçlarıyla bölgeye ulaştırılması önemli bir rahatlama sağlayacaktır” dedi.
“MAÇ ÇIKIŞLARINDA İNSAN YOĞUNLUĞU AYRI BİR RİSK”
Trafik kadar yaya yoğunluğunun da önemli bir başlık olduğunu ifade eden Topsakal, özellikle maç çıkışlarında yaşanan yoğunluğa dikkat çekti.
“Biz sadece araç trafiğini konuşuyoruz ama maç çıkışlarında ciddi bir insan yoğunluğu oluşuyor. Özellikle güneydoğu ve güneybatı aksında insanlar adeta sel gibi kısa sürede stadı boşaltıyor. Hastanenin önünden yürüyen insanların farklı yönlere yönlendirilmesi mi olur, başka çözümler mi geliştirilir, bunu zaman gösterecek” diye konuştu.
“BÜYÜK ŞEHİRLERDE DE BENZER YOĞUNLUKLAR YAŞANIYOR”
Topsakal, benzer durumların diğer büyük şehir hastanelerinde de görüldüğünü belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Hacettepe’nin önünde de benzer yoğunluklar oluyor. Ankara Şehir Hastanesi’nde de aynı durum yaşanıyor. Çünkü aynı anda on binlerce insanın girip çıktığı alanlardan bahsediyoruz. Umarım bu süreçte sağlık açısından herhangi bir olumsuzluk yaşanmaz. Biz tüm önlemleri bilimsel veriler doğrultusunda almaya çalışıyoruz.”










