Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ebediyete irtihalinin 87. yılında Trabzon’da düzenlenen törenle anıldı.
15 Temmuz Şehitler ve Hürriyet Parkı’nda gerçekleştirilen törende, saygı duruşunda bulunuldu ve çelenk sunumu yapıldı. Saat 09.05’te çalan sirenle birlikte alandakiler, Atatürk için iki dakikalık saygı duruşunda bulundu.
Törene, Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, CHP Trabzon Milletvekili Sibel Suiçmez, CHP Trabzon İl Başkanı Mustafa Bak, askeri erkân ve kent protokolü katıldı.
Törenin ardından anma programı Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezinde devam etti.
“Atatürk’ü minnet, rahmet ve saygıyla anıyoruz”
Günün anlam ve önemine ilişkin konuşan Vali Aziz Yıldırım, Atatürk’ün liderliğinin ve fikirlerinin Türk milletine rehber olmaya devam ettiğini belirtti.
Yıldırım, konuşmasında şu ifadeleri kullandı:
“Cumhuriyetimizin kurucusu, Büyük Devlet Adamı Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ebediyete irtihalinizin 87. yıl dönümünde aziz hatıranızı bir kez daha minnet, rahmet ve saygıyla yâd ediyoruz.
Siz, milletimizin en zor zamanlarında, umudun tükendiği yerde yeniden dirilişin meşalesini yaktınız. Akıl, bilim, vatan sevgisi ve millet iradesine dayalı düşüncelerinizle Türk milletine yalnızca bağımsızlığını değil, çağdaş bir geleceğin yol haritasını da armağan ettiniz.
Emanetiniz olan Cumhuriyet, bugün de aynı inanç ve kararlılıkla korunmakta; fikirleriniz bizlere rehber olmaya devam etmektedir.”
Yıldırım, Atatürk’ün “Benim nâçiz vücudum bir gün elbet toprak olacaktır fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet pâyidar kalacaktır” sözlerini hatırlatarak konuşmasını tamamladı.










