ÇELENK SUNMA TÖRENİYLE BAŞLADI
Trabzon Valiliği himayesinde Ortahisar ilçesindeki Meydan Parkı’nda gerçekleştirilen program, saat 10.00’da çelenk sunma ile başladı.
Törene Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, protokol üyeleri, gaziler, askeri erkan, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından başlayan programda duygu dolu anlar yaşandı.
“TRABZON’UN GAZİLİĞİ MİLLETİN GÖNLÜNDE TESCİLLİDİR”
Törende konuşan Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, gaziliğin Türk milleti için taşıdığı anlamı vurguladı.
Yıldırım, şunları kaydetti:
“Bugün, 19 Eylül Gaziler Günü vesilesiyle şanlı tarihimizin kahramanlarını bir kez daha rahmet, minnet ve şükranla anmak üzere buradayız. Bu topraklar bin yıldır inançla, cesaretle, fedakârlıkla yoğrulmuş; uğruna can verilen eşsiz bir vatan olmuştur. Gazilik, milletin ve vatanın bekası uğruna gözünü kırpmadan ölümün üzerine yürüyenlerin onur madalyasıdır.”
Trabzon’un Milli Mücadele yıllarındaki rolünü hatırlatan Yıldırım, şehrin İstiklal Madalyası ile onurlandırıldığını belirterek, “Trabzon artık resmen gazidir ama biz biliyoruz ki Trabzon’un gaziliği çoktan milletimizin gönlünde tescil edilmiştir.” ifadelerini kullandı.
“BU VATAN SİZİN SAYENİZDE AYAKTA”
Türkiye Muharip Gaziler Derneği Trabzon Şube Başkanı Seyyah Sağıroğlu da törende yaptığı konuşmada, Gaziler Günü’nün aynı zamanda derneklerinin kuruluş yıldönümü olduğunu söyledi.
Sağıroğlu, “Çanakkale’de ecdadımızın, Kore’de kahraman Mehmetçiklerimizin, Kıbrıs’ta soydaşlarımızı özgürlüğe kavuşturan askerlerimizin mücadelesi sayesinde bugün bu topraklarda hür yaşıyoruz. Bugün bu hür vatan sizin sayenizde ayakta.” dedi.










