Trabzon’da gerçekleştirilen denetimlerde 11 balıkçı esnafına toplam 37 bin 770 lira idari para cezası uygulandı. Esnaf, küçük boy balıklarla ilgili sorunun tezgâhlardan önce limanda çözülmesi gerektiğini belirterek uygulamaya tepki gösterdi.
Kentte balık tezgâhlarında fiyatlar yeniden yükselişe geçti. Geçtiğimiz günlerde 50 liraya kadar gerileyen hamsinin fiyatı, olumsuz hava koşulları nedeniyle 75 ila 100 lira arasında değişmeye başladı. Esnaf, hamsi sezonunun erken açıldığını ve avcılığın 1–2 ay daha devam etmesinin beklendiğini ifade etti.
Balıkçılar, mezgit avında ciddi düşüş bulunduğunu, hava muhalefeti nedeniyle deniz balıklarında genel bir azalma yaşandığını dile getirdi. Tezgâhlarda en çok somon (300 lira) ve levrek (500 lira) bulunurken, istavritin ise 125 ila 150 lira arasında satıldığı bildirildi.
Esnaf, bu yıl balık sezonunun geçen yılın yarısına dahi ulaşmadığını ifade ederek satışlarda belirgin düşüş olduğunu kaydetti.
Denetimlerde kesilen cezalara ilişkin konuşan bir esnaf, uygulamanın limanlarda yapılmasının daha doğru olacağını savundu.
Esnaf, “Su ürünleri ekipleri gelip kontrol yapıyor. ‘Rutin denetim’ diyorlar ancak iki gün sonra ceza geliyor. Balık limana indiği anda kontrol edilirse sorun çözülür. Biz küçük balık satmak istemiyoruz. Sorun limanda çözülmeli.” ifadelerini kullandı.
Trabzon’da yalnızca birkaç esnafa ceza kesilmesinin adil olmadığını ifade eden balıkçı, “Burada sadece 11 esnaf yok. 38 bin liraya yakın ceza ödedik. Vatandaş istavrit sorunca tezgâha bir kasa koymak zorunda kalıyoruz. 100 liralık balıkta 20–30 lira kâr kalıyor, o da bu cezalara yetmiyor.” değerlendirmesinde bulundu.








