Trabzon Büyükşehir Belediyesi, sosyal medyada yer alan "Avni Aker Millet Bahçesi'ni pire bastı" yönündeki paylaşımların gerçeği yansıtmadığını açıkladı. Belediyeden yapılan açıklamada, bölgede düzenli ilaçlama çalışmalarının sürdürüldüğü, yapılan incelemelerde herhangi bir pire yoğunluğuna rastlanmadığı ve bugüne kadar konuyla ilgili hiçbir şikayet alınmadığı belirtildi.
Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığı ekiplerinin 21 Haziran 2026 tarihinde bazı sosyal medya hesaplarında yer alan paylaşımlar üzerine harekete geçtiği ifade edildi. Ekiplerin 22 Haziran'da Avni Aker Millet Bahçesi'nde kapsamlı saha incelemesi gerçekleştirdiği ve alanda herhangi bir pire yoğunluğunun tespit edilmediği kaydedildi.
Açıklamada, millet bahçesinde faaliyet gösteren işletmelerin çalışanları ve alanda bulunan vatandaşlarla yapılan görüşmelerde de böyle bir sorunun yaşanmadığının öğrenildiği vurgulandı.
Öte yandan, Trabzon Büyükşehir Belediyesi'ne ALO 153 Çağrı Merkezi ve diğer ihbar kanalları üzerinden şimdiye kadar pire konusunda herhangi bir şikayet ulaşmadığı belirtildi.
İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI DÜZENLİ SÜRÜYOR
Belediye açıklamasında, Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığı ekiplerinin yalnızca Avni Aker Millet Bahçesi'nde değil, şehir genelinde düzenli vektörle mücadele çalışmaları yürüttüğü ifade edildi.
Bu kapsamda 15 günde bir sivrisinek larvalarına yönelik ilaçlama, aylık kemirgen mücadelesi ve yaz aylarında gece sivrisinek ilaçlamalarının düzenli olarak gerçekleştirildiği bildirildi. Ayrıca park ve bahçelerde bulunan süs havuzları ile su birikintilerinin de periyodik olarak kontrol edildiği kaydedildi.
Park ve Bahçeler Daire Başkanlığı'nın da aralarında Avni Aker Millet Bahçesi'nin bulunduğu park ve yeşil alanlarda insektisit, fungusit ve herbisit uygulamalarını düzenli şekilde sürdürdüğü ifade edildi.
"MESNETSİZ İDDİALARA İTİBAR ETMEYİN"
Trabzon Büyükşehir Belediyesi açıklamasının sonunda vatandaşlara çağrıda bulunarak, sosyal medyada yer alan maksatlı, mesnetsiz ve art niyetli iddialara itibar edilmemesini istedi.
Belediye, vektörle mücadele ve ilaçlama çalışmalarının kent genelinde aralıksız devam ettiğini belirterek açıklamasını kamuoyuna saygıyla duyurdu.










