Trabzon’un Çarşıbaşı ilçesi açıklarında balıkçılar tarafından bulunan insansız deniz aracı, güvenlik güçlerince kontrollü şekilde imha edildi.
Çarşıbaşı açıklarında avcılık yapan balıkçılar, deniz yüzeyinde fark ettikleri cismi ağlarına alarak limana getirdi. Durumun bildirilmesi üzerine Sahil Güvenlik Komutanlığı ekipleri bölgede inceleme yaptı.
Yapılan ilk tespitlerde cismin, Ukrayna–Rusya savaşında kullanılan türde bir insansız deniz aracı olabileceği ve patlayıcı taşıma ihtimalinin bulunduğu değerlendirildi. Bunun üzerine İstanbul’dan özel su altı timleri ve SAT komandoları bölgeye sevk edildi.
Ekiplerin çalışması sonucu araç, güvenli bir alana taşınarak kontrollü şekilde patlatıldı ve imha edildi. Olayda herhangi bir can kaybı ya da çevresel zarar meydana gelmedi.
Trabzon Valisi Aziz Yıldırım da imha işleminin gerçekleştirildiği bölgeye giderek Sahil Güvenlik Doğu Karadeniz Grup Komutanı Binbaşı Aytaç Bayırlı ve yetkililerden bilgi aldı.
Basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Yıldırım, balıkçıların duyarlı davranarak durumu yetkililere bildirmelerinin büyük bir tehlikenin önlenmesini sağladığını vurguladı.
Vali Yıldırım, vatandaşlara yönelik uyarısında, şu ifadeleri kullandı:
“Denizde şüpheli ya da tanımlayamadığınız herhangi bir cisim gördüğünüzde lütfen müdahale etmeyin, derhal Sahil Güvenlik Komutanlığımıza haber verin. Bu tür araçlar patlayıcı içerebilir ve hayati risk taşıyabilir.”
Vali Yıldırım ayrıca, “Ekiplerimizin değerlendirmesi, bu aracın Ukrayna–Rusya çatışmasında kullanılan türde bir insansız deniz aracı olduğuna işaret etmiştir. Hiçbir risk alınmadan, uzman personelimizce güvenli şekilde imha edilmiştir. Hepimize geçmiş olsun.” dedi.
Olayla ilgili tutanakların tutulduğu ve ilgili makamlara bilgi verildiği öğrenildi.










