Trabzon İçmesuyu ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü’nün 2026 Yılı 1. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nın ilk oturumu, Ahmet Metin Genç başkanlığında gerçekleştirildi.
Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi’nde yapılan toplantı, 2025 Mali Yılı Faaliyet Raporu’nun görüşülmesiyle başladı. Toplantıda kurumun enerji üretim ve tüketim verileri de kamuoyuyla paylaşıldı.
ELEKTRİK ÜRETİMİNDE DİKKAT ÇEKEN ARTIŞ
Toplantıda yapılan sunumda, TİSKİ’nin kendi tesislerinde ürettiği elektrik miktarı ile toplam tüketim verileri değerlendirildi.
Paylaşılan rakamlara göre kurumun enerji üretim kapasitesini artırarak kendi ihtiyacının önemli bölümünü karşılamayı sürdürdüğü belirtildi.
2023 YILINDA ORAN YÜZDE 34,7 OLARAK GERÇEKLEŞTİ
Sunumda yer alan verilere göre TİSKİ’nin 2023 yılı elektrik üretimi 13 milyon 301 bin 945 kWh oldu.
Aynı dönemde kurumun toplam elektrik tüketimi ise 38 milyon 331 bin 813 kWh olarak kaydedildi.
Bu verilere göre TİSKİ’nin kendi ürettiği elektrikle ihtiyacını karşılama oranının yüzde 34,7 seviyesinde gerçekleştiği ifade edildi.
2025 YILINDA ORAN YÜZDE 43,22’YE YÜKSELDİ
2025 yılı verilerine göre ise TİSKİ’nin elektrik üretiminin 13 milyon 192 bin 537,45 kWh olduğu açıklandı.
Toplam elektrik tüketiminin ise 30 milyon 521 bin 136,90 kWh seviyesinde gerçekleştiği belirtildi.
Böylece kurumun kendi ürettiği elektrikle ihtiyacını karşılama oranının yüzde 43,22’ye yükseldiği bildirildi.
ENERJİ MALİYETLERİNİN AZALTILMASI HEDEFLENİYOR
Trabzon İçmesuyu ve Kanalizasyon İdaresi tarafından enerji üretim kapasitesini artırmaya yönelik çalışmaların sürdürüldüğü belirtilirken, yapılan yatırımlarla enerji maliyetlerinin azaltılması ve daha sürdürülebilir bir yapının oluşturulmasının hedeflendiği kaydedildi.










