Geçen hafta açıklanan zam kararıyla 15 TL’den 20 TL’ye çıkacağı duyurulan simit fiyatlarına ilişkin yeni bir gelişme yaşandı. Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonuna bağlı odalar, artan maliyetlere rağmen simit zammının yıl sonuna kadar ertelendiğini açıkladı. Ancak devamında kararın sadece 4 büyük ilde; Ankara, İstanbul, İzmir ve Bursa’da faaliyet gösteren pideci, simitçi ve çörekçi esnafına yönelik olduğu açıklandı. Genel merkez nezdinde 20 TL'ye çıkarma kararı alınan simit, yeniden gündem oldu; yapılan istişareler ve Ticaret Bakanlığı ile yürütülen görüşmelerin ardından, zam uygulamasının 2026 yılının Ocak ayına ertelenmesine karar verildiği, ne var ki bu uygulamanın sadece belli kentlerde tehirli olacağı vurgulandı. Geriye kalan Anadolu şehirleri için herhangi bir barem veya zam dönemi belirlenmedi ve bildirilmedi.
6 AYDA BİR ARTIŞ OLUR MU?
Simitte yeniden fiyatlandırma konusunun havada bırakılması özellikle dar gelirlinin yoğun tepkisine yol açtı. Odalar “Vatandaşımızın gösterdiği hassasiyet ve talep doğrultusunda, fiyat artışının yılbaşına kadar ertelenmesine karar verdik” dese de, açıklamanın hemen ardından zam tehir kararının sadece 4 şehri kapsayacağı vurgulandı. Böylece Trabzon’da simit fiyatlarına yeniden zam endişesi yaşanmaya başlandı. Mart ayında 10 TL’ye satılan 75 gramlık simidin yeni fiyatı 12,50 TL olarak belirlenmişti. Bu kafa karıştıran açıklamanın ardından Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu’na bağlı faaliyet gösteren Trabzon’daki işletmelerin kararı dikkate alarak aynı yıl içinde ikinci bir zamla (Yüzde 61) simit fiyatını direkt 20 liraya yükseltip yükseltmeyecekleri tartışılıyor.









