Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde önemli değişikliklere gidildiğini açıkladı. Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeyle şehirler arası otobüs yolcularına yeni haklar getirildi.
Yeni düzenlemeye göre, yolcular sefer saatine 12 saat kalana kadar biletlerini iptal ederek ücretin tamamını geri alabilecek. Ayrıca sefer başlayana kadar açık bilet düzenlenmesi de zorunlu hale getirildi.
Bakan Uraloğlu, dijitalleşme kapsamında tüm yetki belgesi sahipleri için Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi’nin 1 Ocak 2027 itibarıyla zorunlu olacağını belirtti.
Kurye taşımacılığı alanında da yeni düzenlemeler yapıldı. SRC Kurye ve Kurye Faaliyet belgelerinin 1 Ocak 2027’ye kadar alınmasına imkan tanındı.
Öte yandan kuralsız taşımacılığın önüne geçmek amacıyla kademeli ceza sistemi uygulanacak. Tekrarlanan ihlallerde para cezaları artacak, beşinci ihlalde ise yetki belgesi iptal edilecek.










