Açılışta konuşan Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, şu ifadelere yer verdi: “Kent Lokantalarımızı açtık. Özellikle bu ekonomik sıkıntıda gıdaya ulaşmakta zorluk çeken vatandaşlarımız için biri Meydan biri İnönü Mahallesi’nde kent lokantası açtık. Vatandaş her gün bana Allah razı olsun diyor bu beni çok mutlu ediyor.
Seçildiğimizde söylemiştik bu şehirde yaşayan tüm canlar bize emanet. Bu bilinç ve anlayışla çalışmalarımızı yapıyoruz. Halk ekmek büfelerimizde bundan sonra halk süt desteği vereceğiz. Yine o yavrularımıza beslenme çantası desteği başlatıyoruz. Sosyal belediyecilik kapsamında yapılmayan birçok projeyi hayata geçirdik. Bizim 41 proje vadimizin içinde bulunan mama üretim tesisimizi açıyoruz. Ülke olarak sıkıntılı günlerden geçiyoruz. Bitmeyen bir ekonomik sıkıntı. Vatandaşımız artan ekmekleri atıyor bizde bunu değerlendiriyoruz.
Atılma durumundaki yemekleri alıyoruz lokantalardan, üniversitemizden artan yemeği olan işletmelerden bu yemekleri alıp burada makinemize koyuyoruz artan ekmekler ile buluşturup pres haline getirip lezzetli mama haline getiriyoruz.
Sadece mama yapıyor olmak değil önemli olan nitelikli iş yapmak ve çöpe gidecek olan gıdaları değerlendiriyoruz. Bundan sonra sokak hayvanlarını sahiplendirme projesi kapsamında hayvanı sahiplenip mama alamam diyen vatandaşımıza mamayı buradan ücretsiz vereceğiz. Durumu olan vatandaşlarımızın bu canları sahiplenmesi gerektiğini ifade etmek istiyorum.”
SARAL: “SOSYAL BELEDİYECİLİĞE ÖRNEK OLUYORSUNUZ”
Türkiye Belediyeler Birliği Başkan Danışmanı Hasan Süha Saral, açılışta konuşarak şunları söyledi: “Sizin burada yaptığınız sosyal belediyeciliğin önemli örneklerinden olacak ve bizi iktidara taşıyacak. Bizde elimizden geleni yapacağız.”









