Trabzon Valisi Aziz Yıldırım başkanlığında, kış mevsiminde alınacak trafik tedbirlerinin değerlendirildiği koordinasyon toplantısı gerçekleştirildi.
Valilikte yapılan toplantıya, Vali Yardımcısı Dr. Ali Yılmaz, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Gürkan Üçüncü, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral B. Murat Yakın, İl Emniyet Müdürü Ali Loğoğlu, Sahil Güvenlik Doğu Karadeniz Grup Komutanı SG Binbaşı Aytaç Bayırlı, İl Afet ve Acil Durum Müdürü Mustafa Hüseyinpaşaoğlu, Gençlik ve Spor İl Müdürü Lokman Arıcıoğlu, İl Millî Eğitim Müdürü Hasan Uygun, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Uğur Korkmaz, Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Hakan Usta ile DSİ, Karayolları, 112, GAMER ve diğer ilgili kurum temsilcileri katıldı.
Toplantıda, kış mevsiminde artan trafik risklerine karşı alınacak önlemler değerlendirildi. Cumhurbaşkanlığı Genelgesi doğrultusunda hazırlanan Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve Eylem Planı kapsamında uygulanacak tedbirler istişare edildi.
Polis ve jandarma trafik ekiplerinin, mevsim koşullarına uygun şekilde denetim ve koordinasyon çalışmalarını artıracağı bildirildi. Bu kapsamda vatandaşların güvenli ve rahat seyahat etmeleri için yol kontrolleri sıklaştırılacak.
Yoğun kar yağışı, buzlanma ve çığ riski bulunan bölgelerde yerel yönetimler ve ilgili kurumlarla koordinasyon, sürücü bilgilendirme çalışmaları ve kış lastiği denetimleri öncelikli tedbirler arasında yer alacak.
Vali Aziz Yıldırım, toplantıda yaptığı konuşmada, kış döneminde alınan önlemlerin trafik güvenliği açısından büyük önem taşıdığını belirtti.
“Tedbirlerin, sürücü davranışlarını olumlu yönde değiştirme ve karayolu güvenliği bilincini artırma yönünde etkili olacağına inanıyorum. Kış boyunca vatandaşlarımızın güvenli seyahat etmeleri hepimizin arzusudur. Trafik kazalarının en aza indirilmesi amacıyla uygulanacak bu önlemlerle trafik güvenliğine katkı sunmayı hedefliyoruz.”
dedi.










