Trabzon’un Ortahisar ilçesinde dar gelirli vatandaşlara uygun fiyatla yemek hizmeti sunan Kent Lokantaları, birinci yılını doldurdu. Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, “Vatandaşlarımızın ilgisi ve duası, ne kadar doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor” dedi.
Ortahisar Belediyesi tarafından 12 Temmuz 2024’te İskenderpaşa Mahallesi’nde açılan ilk Kent Lokantası, kısa sürede büyük ilgi görmesinin ardından İnönü Mahallesi’nde ikinci şubesiyle hizmet vermeye başladı.
Kent Lokantaları, 4 çeşit sağlıklı ve besleyici yemeği uygun fiyatlarla vatandaşlarla buluştururken, özellikle dar gelirli aileler, öğrenciler ve emeklilerden yoğun talep görüyor.
Vatandaşlardan Başkan Kaya’ya teşekkür
Kent Lokantalarında yemek yiyen birçok vatandaş, sağlanan hizmetten duydukları memnuniyeti dile getirdi. Bir vatandaş, “Dışarıda bir tabak yemek 70-80 lira olmuşken burada doyurucu bir öğünü uygun fiyata yiyoruz. Bu hizmet için başkanımıza teşekkür ederiz” ifadelerini kullandı.
Bir başka vatandaş ise, “Kent Lokantası açıldığından beri buradayım. Hem lezzetli hem temiz hem de fiyatı çok uygun. Başkanımıza minnettarız” dedi.
“Sosyal belediyecilik anlayışımızın bir sonucu”
Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, Kent Lokantalarının sosyal belediyecilik anlayışının bir ürünü olduğunu belirterek şu değerlendirmede bulundu:
“Göreve gelirken vatandaşın derdiyle dertlenen, ona çözüm üreten bir yönetim olacağımızı söylemiştik. Kent Lokantaları da bu anlayışın bir sonucu olarak hizmete girdi. İlk açıldığında küçümseyenler oldu ama bugün geldiğimiz noktada halkın ilgisi ve duası bize ne kadar doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor.”
“Kimsenin kendini yalnız hissetmediği bir Ortahisar inşa ediyoruz”
Kent Lokantalarının ardından Halk Süt, Halk Ekmek, Gezici Halk Market ve Beslenme Saati gibi birçok sosyal hizmeti daha hayata geçirdiklerini belirten Kaya, şunları söyledi:
“Kent Lokantaları sadece bir yemek hizmeti değil, aynı zamanda eşitliğin ve adaletin de sembolüdür. 31 Mart’tan sonra kimsenin yatağa aç girmediği, kendini yalnız hissetmediği bir Ortahisar inşa etmeye başladık. Bu şehrin tek kuruşunu dahi halkın yararına kullanıyoruz.”
Başkan Kaya, ekonomik zorluklara rağmen sosyal belediyecilikten taviz vermeyeceklerini belirterek, hizmetlerini artırarak sürdüreceklerini ifade etti.










