İYİ Parti Tonya İlçe Başkanı Ali Paşa Latifoğlu, Tonya Süt Fabrikasının kapatılmasından hemen sonra festival düzenlenmesine karşı çıktı. Geleneksel Tonya Tereyağı Festivali, bu yıl 24-25 Ağustos tarihlerinde gerçekleştirilecek ancak bu etkinlik, fabrikanın kapanması haberiyle gölgelenmiş durumda. Konuyla ilgili açıklama yapan Latifoğlu, “Fabrikanın kapatılmaması için adımlar atılması gerekirken, bu durumu düzeltmek yerine eğlenceden ödün verilmemesi Tonya halkına yapılmış büyük bir saygısızlıktır,” dedi.
"SORUNU ÇÖZMEK YERİNE HORON TEPMEYİ SEÇTİLER"
Latifoğlu, “Süt fabrikasının kapanmasını engellemek yerine horon tepme tercihi, ilçemize yarardan çok zarar getirecektir. İlçemizin en büyük gelir kaynağı olan bir fabrikanın kapanışını kutlamak nasıl bir mantıktır? İlçemizin gerçek sorunları dururken, gereksiz işlere odaklanmak, hatadan başka bir şey değildir. Bu durum, bölgemizdeki süt üreticilerini ekonomik zorluklarla karşı karşıya bırakacak. Süt üreticilerinin gelirlerinin azalması, yerel süt endüstrisinin sürdürülebilirliği açısından ciddi endişeler yaratacaktır,” diye ekledi.
"FESTİVAL SONRASINDA HEMŞEHRİLERİMİZİN YÜZÜNE NASIL BAKACAKSINIZ?"
Festival düzenlenmesine yönelik eleştirilerini sürdüren Latifoğlu, “Yıllardır adına festivaller düzenlenen Tonya Tereyağı artık nerede? Ne için festival yapıyorsunuz? Süt fabrikası kapatılmışken, bu festivalin hangi yüzle yapıldığını anlamak güç. Fabrika kapanmış, siz hala eğleniyorsunuz. Lütfen kendinize gelin ve bu yaptığınızın fabrikanın kapanışını kutlamak olmadığını düşünün,” şeklinde konuştu. Tonya Belediye Başkanı Osman Beşel’in festivalin belediyelere büyük maddi yük getirdiği yönündeki açıklamalarına da değinen Latifoğlu, “Festivale harcadığınız parayı fabrikanın yeniden faaliyete geçmesi için kullanmalısınız. Festival bittikten sonra Tonyalı hemşehrilerimizin yüzüne nasıl bakacaksınız? Madem bu kadar büyük bir maddi yük oluşturuyor, neden yıllardır ısrarla devam ediyorsunuz?” ifadelerini kullandı.









