Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "(BM) Türkiye olarak daimi üye olmanın gayretindeyiz ama şu ana kadar aldığımız bir netice yok. Daimi üyelerin de bizleri daimi üye yapma gibi hesapları yok" dedi.Erdoğan, cuma namazı çıkışında açıklamalarda bulundu.Burada yaptığı açıklamada, Birleşmiş Milletler'in (BM) yapısına yönelik eleştirilerde bulunan Erdoğan, Birleşmiş Milletler Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi'ndeki (BMGK) 5 daimi üyenin adeta dünyayı yönettiğini, BMGK'deki 15 geçici üyenin ise etkisi olmadığını söyledi. Erdoğan, "Daimi üye olmanın gayretindeyiz" dedi.Erdoğan'ın açıklamaları şöyle: "BM'de 5 tane daimi üye ve bunun yanında 15 tane geçici üye. Bu daimi üyelerin konumu 2 dudak arasında her kararı verebiliyor. 15 tane geçici üyenin ise burada herhangi bir tesisi söz konusu değil. Bu 5 üye adeta dünyayı yöneten ülkeler konumunda.Şu anda Japonya, Çin bizler Almanya gibi üyeler her ne kadar daimi üye olma teşebbüsü varsa da şu anda daimi üye olamadıkları için herhangi bir tesisi söz konusu değil.Daimi üyelerin de bizleri daimi üye yapmaları gibi hesapları yok. 15 üyenin burada yapabileceği bir iş söz konusu değil.
Gündem
27 Eylül 2024 - 15:53
ERDOĞAN: BM'YE DAİMİ ÜYE OLMA GAYRETİNDEYİZ AMA NİYETLERİ YOK
Gündem
27 Eylül 2024 - 15:53










