BÖYLE BİR SAVURGANLIK YAPILABİLİR Mİ?
Türkiye’de gelecek sezon 12 yabancı kuralının uygulanacağını bile bile kadroyu yabancı çöplüğüne çeviren Trabzonspor yönetimi şimdi de elden çıkarmak istedikleri için çareler üretmeye çalışıyor. Bordo-Mavililerin kadrosunda 14 yabancı bulunmasına rağmen 4 yeni yabancı daha alarak sayıyı 18’e yükseltmesinin ardından şu anda 6 isimle yolları ayırmak zorunluluğu kaçınılmaz olarak kabul ediliyor. Ya gözden çıkardıklarının lisans işlemlerini yapmayacaklar ama alacaklarının tümünü ödeyecekler, ya da tazminat ödeyip elden çıkarmanın yollarını arayacaklar, ya da bir umutla taliplilerinin kapıyı çalmasını bekleyecekler. Abdullah Avcı ve Nenad Bjelica dönemlerinde transfer edilen ama şimdi işe yaramaz diye kenara köşeye atılan isimlerin maliyeti 25 milyon Euro’nun üzerinde görülüyor. Bordo-Mavililerin iki yıl içinde alıp, gözden çıkardığı bu oyuncuların maliyeti gerçekten dudakları uçuklatıyor ve bu savurganlık yargılanıyor.
İŞTE GİTMESİ İSTENENLERİN MALİYETİ
Bordo-Mavililerin büyük umutlarla ve takımı Avrupa’da taşıyacak isim olarak transfer ettiği Maxi Gomez’e yıllık 3,5 milyon Euro ödeniyor ve kulübü Valencia’ya da 3 milyon Euro ödeme yapıldı. Bu ismin bonservisi ve 3 yıllık maliyeti 105 milyon Euro’yu buluyor. Monthassar Lahtimi Fath Union Sport’tan 600 bin Euro karşılığı alındı. Kendisine de 4 yıllık sözleşme yapıldı. Bu oyuncunun toplam kazanacağı ücret ise 1 milyon 700 bin Euroyu buluyor. Yani toplam maliyeti 2 milyon 300 bin Euro. Joaquin Fernandez 2 yıllık sözleşme imzaladı ve 2 milyon 700 bin Euro toplam ücreti bulunuyor.. Kendisine 600 bin Euro da imza parası verildi. Böylece maliyeti 3 milyon 300 bin Euro oldu. Dimitrios Kourbelis de 3 yıllık anlaşma karşılığı 3 milyon Euro alacak. Tonio Teklic’in kulübü Varazdin kulübüne 1 milyon Euro ödendi. Kendisine de 3 yıllık 2 milyon 100 bin Euro ödeme yapılması gerekiyor.
BU PARALARI YÖNETİMİN ÖDEMESİ GEREKİR
Gönderilmesi istenen en düşük maliyetli isim ise Karadağlı oyuncu Ongjen Bakic oldu. Bu oyuncu için bonservis bedeli ödenmedi. Kendisine ise iki yıllık kiralama ücreti olarak 150 bin Euro ödeme yapılması gerekiyor. Bu isimlerin lisans, vergi, KDV, menajer ücretleri hesaba katıldığında kulübün 25 milyon Euro’nun üzerinde bir zarara uğradığı görülüyor. Tüm bu oyuncuların yanında bir de takıma şu anda yine 4-5 yabancı futbolcu transferi daha yapılmak isteniyor. İstenen bu isimlerin de alınması halinde eldeki yabancılardan 5 tanesinin daha kaçınılmaz olarak elden çıkarılması gerekecek. Elden çıkarılması gerekecek olan yeni isimlerin maliyetleri ise çok çok daha yüksek olması kulübün ekonomik zararını bir kat daha artıracak. Kendi egolarını tatmin., teknik adamlarını memnun ve taraftarı da coşturma adına yapılan tüm bu transferlerden dolayı kulübün uğradığı zararların başta Başkan Ertuğrul Doğan olmak üzere tüm yöneticilerden tahsil edilmesi istendi. Kulüp üyelerinin bu noktada gerekirse mahkeme yoluna gitmesinin şart olduğuna vurgu yapıldı.








