Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Herkes İçin Engelsiz Ulaşım" temalı 12 Ar-Ge projesine toplam 100 milyon lira karşılıksız destek sağlandığını açıkladı.
Engelliler Haftası dolayısıyla yaptığı açıklamada, erişilebilir ulaşım için yürütülen çalışmaları değerlendiren Uraloğlu, 2021-2025 Erişilebilir Ulaşım Stratejisi kapsamında herkes için güvenli ve bağımsız ulaşım hedefiyle projeler geliştirdiklerini belirtti.
YHT ve ana hat trenlerinde 2017’den bu yana yaklaşık 7,8 milyon engelli vatandaşın ücretsiz seyahat ettiğini ifade eden Uraloğlu, 2025’in ilk dört ayında bu rakamın 350 bini aştığını bildirdi. Şehirlerarası otobüslerde ise 531 bin engelli yolcu yüzde 40’a kadar indirimli tarifeden faydalandı.
Engelli yolcuların istasyonlarda rahat hareket etmesi amacıyla hayata geçirilen "Turuncu Masa" uygulamasının yaygınlaştırıldığını belirten Uraloğlu, dijital erişim çözümleri kapsamında geliştirilen "Herkes İçin Hareketlilik" mobil uygulamasının da yakında hizmete sunulacağını duyurdu.
Uraloğlu, ayrıca 40 havalimanının “Erişilebilirlik Belgesi” aldığını, e-Devlet İletişim Merkezi üzerinden 45 bin işitme engelli vatandaşa hizmet verildiğini, PTT aracılığıyla engelli maaşlarının evlerde teslim edildiğini ve karayollarında erişilebilir yaya geçidi uygulamalarının sürdüğünü söyledi.









