Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Cumhuriyetin 102’nci kuruluş yıl dönümü dolayısıyla yayımladığı mesajında, “Cumhuriyetimizi, ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonumuzun ışığında, gönüllerimizde taşıdığımız sarsılmaz bir gurur ve coşkuyla kutluyoruz.” ifadesini kullandı.
Uraloğlu, 29 Ekim 1923’ün, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde milletin bağımsızlık ve özgürlük tutkusunun çelikleşmiş iradesiyle yazdığı eşsiz bir destanın başlangıcı olduğunu belirtti.
Cumhuriyetin sadece bir yönetim biçimi olmadığını vurgulayan Uraloğlu, “Cumhuriyet; bilimde, teknolojide, kültürde ve altyapıda çağları aşan başarıların teminatı olan kutlu bir değerdir.” dedi.
Türkiye Yüzyılı’nda terörsüz bir Türkiye hedefiyle birlik ve beraberlik ruhunu güçlendirdiklerini kaydeden Uraloğlu, “Barışın, kardeşliğin ve güvenin hâkim olduğu bir Türkiye’yi evlatlarımıza miras bırakacağız.” değerlendirmesinde bulundu.
Bakanlık olarak çevreye duyarlı, dijitalleşmeye öncülük eden, hızlı ve güvenli ulaşım projelerine devam ettiklerini belirten Uraloğlu, “Stratejik projelerimizle ülkemizin dört bir yanını modern altyapı yatırımlarıyla donatarak milletimizin refahına katkı sağlıyoruz.” ifadesini kullandı.
Uraloğlu ayrıca 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı dolayısıyla Ankara’da Başkentray, İstanbul’da Marmaray, Sirkeci-Kazlıçeşme ve Gayrettepe-İstanbul Havalimanı-Arnavutköy hatları ile İzmir’de İZBAN’ın ücretsiz hizmet vereceğini hatırlattı.
Bakan Uraloğlu, mesajını “Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını rahmetle, gazilerimizi minnetle anıyorum. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.” sözleriyle tamamladı.








