Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla düzenlenen “Ankara Trabzon Günleri”, 1. Meclis’te gerçekleştirilen “Vefa Ziyareti” ile başladı.
Bakan Uraloğlu’nun himayelerinde, Trabzon Valiliği ve Trabzon Büyükşehir Belediyesinin destekleriyle Başkent Trabzon Dernekler Federasyonu tarafından organize edilen programa, TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş ile çok sayıda davetli katıldı.
Programda, Milli Mücadele dönemindeki katkılarıyla bilinen Trabzon Kayıkçılar Loncası’na 1924 yılında Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından verilen ve 101 yıl sonra teslim edilen İstiklal Madalyası’nın önemine vurgu yapıldı.
AKÇAABAT STANDI YOĞUN İLGİ GÖRÜYOR
Ankara Başkent Millet Bahçesi’nde kurulan Akçaabat Belediyesi standı, ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılandı.
Stantta kemençe, davul ve zurna eşliğinde horon oynanırken, Akçaabat’ın kültürel değerleri ve yöresel lezzetleri katılımcılara tanıtılıyor.
Ziyaretçilerle bir araya gelen Akçaabat Belediye Başkanı Osman Nuri Ekim, vatandaşlarla sohbet ederek ilçenin kültürel zenginliklerine ilişkin bilgi verdi.
BAŞKAN EKİM: “AKÇAABAT’IMIZI GURURLA TEMSİL EDİYORUZ”
Akçaabat Belediye Başkanı Osman Nuri Ekim, etkinliğin önemine işaret ederek, “Trabzon Günleri, şehrimizin kültürünü, birliğini, beraberliğini ve ortak hafızasını yansıtan önemli bir organizasyondur” dedi.
Standa gösterilen ilgiden memnuniyet duyduklarını ifade eden Ekim, “Kemençemizin sesi, davulumuzun ritmi ve horonumuzun coşkusuyla Akçaabat’ımızı Başkent’te gururla temsil ediyoruz” diye konuştu.
Ekim, Akçaabat’ın kültürel değerlerini ve misafirperverliğini tanıtmayı amaçladıklarını belirterek, “Akçaabat’ımızın kültürünü, misafirperverliğini ve yöresel zenginliklerini Ankara’da en güzel şekilde tanıtmanın gayreti içerisindeyiz” ifadelerini kullandı.
Organizasyonda emeği geçenlere teşekkür eden Ekim, “Bu anlamlı organizasyonun hayata geçirilmesinde emeği bulunan herkese teşekkür ediyorum” dedi.









