TFF İLE İPLER GERİLDİKÇE GERİLİYOR!
Dünkü yazımızdaTrabzonspor ile Futbol Federasyonu arasında iplerin gerilmeye başladığını dile getirmiştik.
Süreç beklenenden de erken olgunlaşmaya başladı. Konyaspor maçı sonrasında Trabzonspor Kulüp Başkanı Ertuğrul Doğan yaptığı açıklamada Merkez Hakem Kurulu’nu hedef aldı. Doğan, Meler’in yönetimini “Sadece kötü bir performans değil, tam anlamıyla adaletsizlik" olarak tanımladı. Ardından da “Bu böyle devam edemez. Merkez Hakem Kurulu artık adaletin gereğini yapmalı.” diyerek tavrını koydu.
Doğan’ın bu açıklamaları MHK’ya karşı yapılmış gibi görünse de, asıl mesaj TFF yönetimine gönderilmiş oldu.
Daha ligin başında yaşanan bu gerginlik, ilerleyen günlerde daha da artacağa benziyor.
Ertuğrul Doğan söylemlerini bu tozda sürdürmeye devam ederse, Hacıosmanoğlu ile karşıya karşıya geleceği aşikâr.
Trabzonspor’un desteğini kaybetmiş Hacıosmanoğlu’nun TFF koltuğunda ne kadar bir süre oturup oturmayacağını ise zaman gösterecek.
Şu anki veriler sürecin çok olumluya gitmediğini, kaçınılmaz sonun çok geç olmayacağı yönünde. Bizler gelişmeleri takip etmeye devam edeceğiz.
***
GÜNEŞ ŞİMDİDEN ÖNLEMİNİ ALMALI
Trabzonspor Teknik Direktörü Şenol Güneş, bordo mavili kulüple çıktığı üçüncü maçında ilk galibiyetini aldı. Takımın geçtiğimiz maçlara oranla daha istekli ve arzulu olduğunu gördük. Fakat kolay gol yeme hastalığını aşması biraz zaman alacağa benziyor. Visca’nın geri dönmesi, Simon Banza’nın üretken oluşu takımın artıları olarak gözüktü. Trabzonspor üstüne koyarak giderse kötü günleride geride bırakmış olacak.
Şenol Güneş’in Konyaspor maçı sonrası gerginliğinin gittiğini yüzünün güldüğünü gördük. Güneş, takımın son durumunu değerlendirip, endişelerini dile getirdi. Sorulara şeffaflıkla cevap verdi. Güneş’in taraftarların anlayacağı şekilde samimi açıklamalar yapması güzel. Fakat çok detaylara girmesi de ilerisi için kendi adına sorun yaratabilir. Basın toplantılarında sorulara daha kısa ve net cevap vermesi toplantı sürelerini de sınırlı tutması gerekiyor. Trabzonspor taraftarlarının bir süre sonra eleştiri oklarını kendisine çevirmemesi için bu yolu izlemesinde fayda var. Bugün takımın galip gelmesinden başka bir arzusu olmayan taraftarların yarın, kötü oyun, oyuncu tercihleri ve daha farklı skorlar konusunda beklentileri olabilir. Bunuda en iyi Şenol Hoca bilir. Bu yüzden temkinli olmakta yarar var.
***
PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALIYOR!
Trabzon Basınının tarafsızlık ve ilkesizlik anlamında her geçen gün ciddi erozyon yaşadığını defalarca dile getirdik. Kamu adına yayın yapması gereken basın kuruluşları, tamamıyla kendi çıkar ve menfaatlerine dönük politikalar uygulayarak ceplerini doldurmanın peşine düşmüş durumdalar. Bir yandan çıkar sağlarlarken diğer taraftan da vatandaşa dönüp ahlak dersi veriyorlar. Sonrada kafalarını kuma gömüp, kamuouyu oluşturduklarını zannnediyorlar. Durum bu kadar vahim! Bir bakıyorsunuz aynı hatayı yapan iki kişiden birini yere göğe sığdıramıyor, diğerini ise çukura gömüyor. Parayı veren göklerde, veremeyen ise çukurda.
Sosyal medyanın bu kadar etkili olduğu bu dönemde gazetecilik mesleğide ayağa düştü. Artık herkes kimin ne olduğunu çok iyi biliyor. O yüzden kimsenin burnuna süs takmasına gerek yok!
***
TRABZON FUTBOLU İÇİN DESTEK ZAMANI!
Önceki gün oynanan 1461 Trabzon – Kastamonuspor maçına gittik. Karşılaşmaya ilgi yine azdı. Havanın güzel olması, 1461 Trabzon’un lideri konuk etmesi bile futbolseverlerin bu karşılaşmaya ilgi göstermesine yetmedi. Trabzon’da önceleri Ofspor, Sürmenespor, Araklıspor, Arsinspor, Yomraspor, Telekomspor, Yalıspor ve Beşikdüzüspor’da değişik kategoride profesyonel liglerde mücadele verip sonradan da amatöre düştüler. Şu an 1461 Trabzon ve Sebat Gençlik dışında alt liglerde takımımız bulunmuyor. Futbol ile bu kadar özdeşleşmiş bir kentte her iki takımımıza da sahip çıkmamız gerekiyor. Sporseverlerin ve kamuoyunun daha duyarlı olması şart. Yoksa Trabzon futbolu bu duyarsızlık içinde daha da geri gitmeye devam edecek.
***
MESLEĞİNE ODAKLANAN YOK!
Geçtiğimiz günlerde bir avukat dostumuz ile sohbet ettik. Avukat camiasının Trabzon’da güven vermediğini mesleklerinden daha çok siyasete soyundukları noktasında özeleştiri yaptı. Her ne hikmetse Trabzon’da avukatlar cidden siyasetin tam göbeğinde. Çok az hatta birkaç kişi sadece işine odaklanmış avukat var. Avukatlar mesleklerinden daha ziyade sol sağ fark etmiyor en uçlarda siyaset yapmayı marjinal açıklamalarda bulunmayı farklı olmayı seviyor. Oysa meslekleri ile de başarılı olup, ünlenebilirler!
Vallahi avukat dostumuzun buradan yazamayacağımız çok önemli açıklamaları doğrusu bizi de çok şaşırttı. Trabzon’da avukatlık mesleği bu kadar mı itibar kaybediyor pes doğrusu!










