SANAL RÖPORTAJ VE CHP'NİN TAVRI!
Gazeteci Ali Öztürk, önceki gün köşesinde Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya ile yaptığı hayali bir röportaja yer verdi. Hayali diyoruz çünkü, Ali Öztürk gerçekten Ahmet Kaya ile konuşmadı. Ali Öztürk olarak soru sordu, Ahmet Kaya olarak cevapladı! Sonuna da "Bu röportaj sanaldır" notunu düştü. 1 Nisan şakası olmadıkça gazetecilik mesleği açısından kabul edilebilecek bir durum değil. Her ne kadar Ali Öztürk, gazetecilik tekniği olarak savunsa da, hayali röportaj gazeteciliğin yüz karası sayılan asparagas (yalan) haberden farksızdır ve dünyanın hiçbir yerinde böyle bir tekniği benimsemiş gazeteci yoktur! Bizi asıl şaşırtan, Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya ve CHP Ortahisar İlçe Başkanı Haluk Batmaz'ın tavrı oldu. Çok ciddi açıklamalar yaptılar ve hatta Ahmet Kaya, Ali Öztürk'ü mahkemeye vereceğini açıkladı. Yapmayın ey başkanlar. Madem Ali Öztürk sanal röportaj adı altında gündem yaratma peşine düştü. Sizde bu sanal ortamda eğlenmenize bakın. Ali Öztürk kendi deyimi ile 35 yıldır gazetecilik yaptığını söylüyor. İlk gün hangi felsefe ile yola çıktıysa aynı tarzını sürdürüyor. Onun kendisine özgü kriterleri var. Trabzon’da bunu çok iyi biliyor. Ali Öztürk sizi eleştirmeye başlamışsa demek ki doğru yoldasınız. Herkes Öztürk’ün devrinin geçtiğini anladı da bir siz mi anlamadınız? Gerçi haksızlık etmeyim size, Ahmet Metin Genç’te anlamadı.
***
BEKTAŞ ORTAHİSAR'A GEÇİYOR
Trabzon basınında yaprak kımıldasa anında duyulur. Dün kulaktan kulağa yayılan iddiaya göre şu anda Diyarbakır Valisi olan bir önceki Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu döneminde büyükşehir belediyesi basın biriminde çalışan Kemal Bektaş, Ortahisar Belediyesi'ne geçecek. Ahmet Metin Genç’in seçilmesinin ardından Bektaş'a büyükşehir basın dairesinde görev verilmemişti ancak belediyenin yanı sıra medya kuruluşlarında çalışmasına göz yumulmuştu. Bektaş'ın Büyükşehir Belediyesi yetkililerine kırgın olduğu için mi yoksa daha iyi şartlar sunulduğu için mi bu kararı aldığını bilemiyoruz. Güvenilir kaynaklardan aldığımız bilgiye göre Bektaş önümüzdeki günlerde Büyükşehir'den istifa ederek Ortahisar'da iş başı yapacak. Kısa süre önce Ortahisar Belediyesi'nde Başkan Danışmanı olarak işe başlayan Osman Şişko'nun ise uzun zamandır arzuladığı spor merkezine geçti. Gazeteciliğin yanı sıra çok iyi bir uzak doğu sporları antrenörü olan Osman Şişko, yeni görevinde eskiden olduğu gibi Türk sporuna önemli sporcular yetiştirecektir. Osman kardeşimize başarılar diliyoruz.
***
TRABZONSPOR TFF’YE REST ÇEKEBİLİR!
Trabzonspor ile İbrahim Hacıosmanoğlu’nun hakemler konusunda arası açılırsa hiç şaşırmayın!
Geçmişte de Trabzonlu olmasına rağmen Galatasaray taraftarı olan Haluk Ulusoy’un, TFF Başkanlığı döneminde Trabzonspor ciddi mağduriyetler yaşamıştı. Hatta Ulusoy, sonraki seçimlerde Trabzonspor’un desteğini arkasına alamadığı içinde TFF Başkanlığı’na aday olamamıştı.
İbrahim Hacıosmanoğlu’nun sürecide bundan farklı olmayacağa benziyor!
Çünkü Hacıosmanoğlu, İstanbul kulüplerini karşısına almak istemiyor. Trabzonspor şu an kendisi için arka planda kalmış durumda.
Bordo mavili camianın mağduriyetinden ziyade, İstanbul kulüplerinin memnuniyeti daha ağır basıyor. Hatta iddiaya göre bunu bazı sohbetlerinde de dile getirmiş. Hakemlere, “ben Trabzonluyum diye kesinlikle Trabzonspor’a ayrıcalık tanımayacaksınız” talimatı verdiği konuşuluyor.
Tabiki de kimse Hacıosmanoğlu’nda haksız bir beklenti içinde değil. Trabzonspor’un istediği tek şey hakkının çalınmaması. Fakat Hacıosmanoğlu, Ulusoy döneminde olduğu gibi sırf İstanbul kulüplerinin “gönlü olsun” diye Trabzonspor’un mağduriyetini görmemezlikten gelirse, sonuda Ulusoy gibi olmuş olur. Türkiye’de Futbol Federasyonları’nın şekillenmesinde İstanbul kulüpleri ön plandaymış gibi görünsede genelde Trabzonspor’un ağırlığı daha fazla hissedilmiştir. TFF tarihini bilenler ne demek istediğimizi daha iyi anlayacaktır.
***
İYİ PARTİ TABELA PARTİSİNE DÖNÜŞTÜ
İYİ Parti’nin Türkiye’de kuruluşunda Trabzon çok önemli bir etken olmuştu. Hem Trabzon teşkilatı hem de Türkiye’nin değişik illerindeki Trabzonlular, partiye adeta hayat vermişti.
Partinin kanaat önderleri “Trabzonlulardı” desek abartmış olmayız. Meral Akşener genel Başkanlığı döneminde de “Trabzon” vurgusunu sıkça dile getirmişti. Bunda o dönem partinin ikinci adamı olan Koray Aydın’ın da etkisi çok büyüktü.
Fakat Akşener’in yanlış politikaları sonrası parti dağılma sürecine girdi. Müsavat Dervişoğlu’nunda Genel Başkan seçilmesinin ardından hırpalan İYİ Parti, Trabzon’da da ciddi bir irtifa kaybı yaşadı. Teşkilat toz buz oldu. Her ne kadar İl ve Ortahisar Teşkilatı toparlanmış gözükse de kamuoyunda hiçbir etki gösteremedi.
İYİ Parti’nin Trabzon gibi en güçlü olduğu ilde durum böyle ise varın diğer vilayetlerdeki durumu siz düşünün!
İYİ Parti Trabzon İl Başkanı Muhammet Erkan göreve geldikten sonra iddialı açıklamalarda bulunmuştu. Fakat onunda iddiası birkaç gün sürdü. Trabzon’da bu kadar önemli gelişmeler yaşanırken köşesine çekilip, hiçbir varlık gösteremedi. Arada sırada yaptığı basın açıklamaları da cılız kaldı.
İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın’da Trabzon ile bütün bağını kopardı. Artık kente vekil olarak değilde, turistik ziyaretler için gelmeye başladı. Bu yüzden de halk nazarında ismini çok çabuk unutturdu. Kısacası İYİ Parti Trabzon’da tabela partisine dönüştü!
***
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜNDEN CESUR ÇIKIŞ!
Trabzon Milli Eğitim Müdürü Hasan Uygun, geçtiğimiz günlerde Trabzon Vali Yardımcısı Fatih Kızıltoprak başkanlığında Trabzon Öğretmenevi’nde yapılan İlçe Müdürleri toplantsında çalışma arkadaşlarına önemli uyarılarda bulundu. Uygun, “ sizleri siyasetçiler ve belediye başkanları arayıp bir istekte bulunduğunda kesinlikle bu istekleri dikkate almayacaksınız. Sizin muhattabınız Kaymakam, ben ve Vali yardımcımızdır. Bu konuda herkesin dikkatli ve tavizsiz yaklaşım sergilemesini bekliyorum” dediği iddia edildi. Hasan Uygun’u bu ifadelerinden dolayı kutlamak gerekir. Tabi bu iş söylemle olmuyor. Bakalım uygulamada nasıl bir yol izlenmiş olacak bunu zamanla göreceğiz.
Trabzon Milli Eğitim camiasında geçtiğimiz günlerde iki ilçe müdürünün yerleri birbiri ile değiştirildi. Tonya İlçe Müdürü Ziya Durmuş Beşikdüzü’ne, Beşikdüzü İlçe Müdürü Emrah Demiral Tonya’ya atandı.
Burada ilginç olan ise Beşikdüzü Milli Eğitim Müdürü Emrah Demiral yerel seçimlerde AK Parti Beşikdüzü Belediye Başkan adayı idi. Kendisi bir anlamda Tonya’ya sürgün edildi.
Tonya İlçe Müdürü Ziya Durmuş ise yerel seçimlerde yakın akrabası bağımsız aday Veysel Kurt’un yanında tavır göstermiş, AK Parti adayı Osman Beşel’in karşısında durmuştu.
Beşel bu yüzden Ziya Durmuş’u Tonya’da istemiyordu. Milli Eğitim Bakanlığı da Beşel’in bu isteğini geri çevirmedi ve Durmuş’u Beşikdüzü Milli Eğitim Müdürlüğü’ne atadı.
Biri AK Partili diğeri ise AK Parti’nin karşısında olan bir isim. Şimdi burada kim cezalandırıldı, kim ödüllendirildi. Takdir kamuoyunun.
Ha bu arada Trabzon Milli Eğitim Müdürü Hasan Uygun, ilçe müdürlerine siyasetçilerden uzak durun demişti ya. İlk freyi bu atamalarla kendisi vermiş oldu. Bilmem anlatabildik mi? Kısacası Hasan Hoca’nın “dediğini yapmak, yaptığını yapmamak” lazımmış.










