Tabii ki yok!Bunun yanında siyasilerin, muhtarların, iş insanlarının ve belediye meclis üyelerinin yakın akrabalarının da aynı yöntemle mesai uygulamasına sadık kalmadığı bilinmektedir.Elbette belediye başkanlarının tüm bu isimleri birebir takip etmesi mümkün değildir. Ancak birim amirlerinin bu tür olaylara göz yumması, hatta açıkça görmezden gelmesi, ortada ciddi bir sorumluluk ihlali olduğunu göstermektedir.Tüyü bitmemiş yetimin hakkı olan bu gelirler, hiçbir emek ve mesai olmadan cebe indiriliyorsa, burada açık bir ahlak erozyonu yaşanıyor demektir.
Kamu kaynaklarının bu şekilde hoyratça kullanılması asla kabul edilemez!Geçtiğimiz ay bazı belediyelerde, hiç işe gitmeden banka promosyonu, sendikal gelir ve bir aylık maaşla, 30 gün içinde 200 bin TL’nin üzerinde gelir elde eden personeller oldu.Bu rakam, bir asgari ücretlinin yedi aylık maaşına denk gelmektedir.Hakkıyla işini yapanlara “helali hoş olsun”…
Fakat işini suistimal edenlere de “haram olsun!”Bu düzene çanak tutan, görmezden gelen ve sessiz kalan herkese de yazıklar olsun.***
TRABZON’DA HASTANELER KAPASİTE SINIRINDA
Trabzon’da son dönemlerde hastanelerdeki doluluk oranı dikkatlerden kaçmadı.
Tahminlere göre bu oranın yüzde 80’in üzerinde olduğu belirtiliyor.
Özel hastanelerdeki fahiş fiyat uygulamaları nedeniyle vatandaşlar devlet hastanelerini tercih ediyor. Bunun yanında Trabzon’daki hastanelerin bölge illerindeki vatandaşlara da hizmet vermesi, bu yoğunluğu daha da artırıyor. Özellikle KTÜ Tıp Fakültesi Farabi Hastanesi ile Kanuni Eğitim ve Araştırma Hastanesi bölgenin hasta yükünü çekiyor.
Merkezde bulunan Fatih Devlet Hastanesi ise gün boyu polikliniklerinde ve acil servisinde yüzlerce hastayı tedavi etmeye çalışıyor. Hastane personeli bu yoğunluk karşısında fedakârca bir çalışma yürütüyor.
Trabzon Şehir Hastanesi faaliyete geçtiğinde bu yükün daha da hafiflemesi hedefleniyor.
Özellikle kış aylarında artan vakaların Ramazan ayında azalması bekleniyor.
***
METEOROLOJİ’NİN DİJİTAL PANOSU NEDEN ÇALIŞMIYOR?Trabzon’da Meteoroloji Bölge Müdürlüğü çok uzun yıllardır hizmet vermektedir. Kalkınma Mahallesi’nde faaliyet gösteren müdürlük, bölgemizde çok önemli bir görevi üstleniyor. Bölgedeki hava koşulları her an değişiklik arz edebiliyor. Uçak seferlerinden tutun da balıkçılıkla uğraşanlara kadar bütün hava tahminleri bu merkezden çıkıyor.Uzun zamandır dikkatimizden kaçmayan bir duruma şahit olduk. Bölge Müdürlüğü önünde bulunan dijital hava tahmin tablosu çalışmıyor. Sebebini araştıralım dedik. Meğerse gerekli ödenek olmadığından bu pano tamir edilemiyormuş. Çok üzüldük. Koca bölge müdürlüğünün önündeki pano atıl halde nasıl bırakılır diye de içerledik. Bölge Müdürlüğü çalışanlarının bu konuda bir kabahati yok. Fakat bakanlığın bu konuyu bir an önce ele alıp çözmesi gerekiyor. Bu yüzden Trabzon milletvekillerinin bu konu ile ilgili olarak temaslar başlatması ve panonun faaliyete geçirilmesi elzem bir durum. Konunun takipçisi olacağız.









