DÜZKÖY KONUSU TAM BİR MUAMMA!
Trabzon’da sanayi sitelerinin kent dışına taşınması için hazırlanan proje tam anlamıyla karmaşaya dönmüş durumda.
Trabzon Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen projede, sanayi sitesinin Düzköy’e taşınması planlanıyordu.
Ancak bölge halkı bu karara karşı çıkarak konuyu yargıya taşıdı. Danıştay’ın "Kamu yararı açısından olumsuz" şeklindeki kararına rağmen projeye dair çalışmalar devam etti.
Bu süreçte şehir plancıları, sanayi sitelerinin Düzköy’e taşınmasının yanlış bir karar olacağı yönünde birçok açıklama yapmıştı.
Son olarak Trabzon Büyükşehir Belediyesi önünde toplanan Düzköy halkı, Başkan Ahmet Metin Genç'in daha önce sürecin şeffaflıkla yürütüleceğini ve halkın görüşlerinin dikkate alınacağını ifade ettiğini hatırlattı.
Vatandaşlar yaptıkları açıklamada, "Kamuoyunda, sanki Düzköy halkı bu plana razıymış gibi bir algı oluşturuluyor. Haziran ayında yaptığımız görüşmelerde, ağustos ayına kadar vatandaşın süreçle ilgili bilgilendirileceği söylenmişti. Ancak şu ana kadar bir kişi bile gelip, 'Ata-dede topraklarınıza sanayi kurmak istiyoruz, bu konuda ne düşünüyorsunuz?' dememiştir. Öte yandan, sanayicilerle onlarca kez görüşmeler yapılmıştır." ifadelerini kullandı.
Yapılan eylem sonrasında Başkan Ahmet Metin Genç, konuyu yeniden değerlendireceklerini açıkladı.
Ancak bu açıklamanın ardından Faruk Kanca'nın sözleri gündeme bomba gibi düştü. Kanca, sanayi sitelerinin Düzköy’e yapılacağını ve başka bir alan bulunmadığını belirtti.
Bu gelişme üzerine, Düzköy halkının temsilcilerinden Yavuz Genç, sosyal medya hesabından bir açıklama yaparak Kanca'nın ifadelerine sert tepki gösterdi. İşte o açıklama:
‘’Toplantıda size neden düzyurt olmamasını danıştayın iptal kararını bu sanayilerin ağır sanayi hafif sanayi diye ayrılıp dagitılarak baska yerlere planlanmasını bu yerlerinde nereler oldugunu. Size orda anlattım.coskun sahin beyde orda beni doğruladı destekledi.... Ama siz dişine kan değmiş kurt gibi illada düzyurt diyorsunuz. Ama siz dişine kan değmiş kurt gibi illada düzyurt diyorsunuz. Neden düzyurtta ısrar ettiginizi ben biliyorum burda degirmendere ve düzyurt totalinde 30 ile 50 milyar tl degerinde bir rant oldugunu biliyorum.’’
Büyükşehir cephesinde bu gelişmeler yaşanırken şehir plancıları hazırladıkları 20 sayfalık bir raporla bugün Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’yı ziyaret edecekler.
**
TRAMAR’DA UZUN KUYRUKLAR TEPKİ ÇEKTİ
Trabzon Büyükşehir Belediyesi tarafından hizmete açılan TRAMAR önünde ve kasalarında uzun kuyruklar oluşması, vatandaşların tepkisini çekti. Özellikle yoğun saatlerde uzayan bekleme süreleri, birçok kişinin sabrını zorladı.
Vatandaşlar, TRAMAR personelinin deneyimsizliğinden şikâyet ederek sürecin daha hızlı ve düzenli işletilmesi gerektiğini dile getirdiler.
"Hizmetin kalitesinden memnunuz ancak personelin daha iyi bir eğitim alması gerekiyor. Hem zaman kaybediyoruz hem de gereksiz yere mağdur oluyoruz," ifadeleriyle tepkilerini dile getiren Trabzonlular, belediyeden bu konuda bir çözüm beklediklerini belirtti.
Belediyenin, artan talep karşısında TRAMAR personelinin koordinasyonunu güçlendirecek adımlar atıp atmayacağı merak konusu.
***
HEM İŞE ALINACAK HEM DE ÇALIŞMAYACAK!
Trabzon Büyükşehir Belediyesinde saha işçisi sıkıntısı yaşanıyor. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, yaptığı icraatlardan çok belediyeye hal hatır karşılığında doldurduğu işçilerle gündeme geliyor. Bu yüzden hem Ortahisar hem de Büyükşehir personel sayısındaki fazlalık neredeyse normal kapasitenin üç katına çıkmış durumda. Genç, Büyükşehir Belediye Başkanı olduktan sonra da hiç ihtiyaç olmamasına rağmen personel alımlarını sürdürüyor. Alımlar nedense hep bürolara ve masa başı işlere yapılıyor.
Fakat Büyükşehir’in asıl ihtiyaç duyduğu alan ise sahada çalışacak personel. Temizlik, TİSKİ, cenaze ve mezar işleri ve yol yapım gibi zorunlu hizmetleri olan belediyenin bu görevlerde çalıştırdığı personel sayısı oldukça kısıtlı. Hal hatır karşılığında işe alınan personel, bu işlerde çalışmayı tercih etmediği için bu konuda ciddi bir personel ihtiyacı ortaya çıkıyor.
***
CÖMERT KÜCE FARKINI HİSSETTİRDİ
Trabzonspor'un TBL'den BSL'ye çıktığı sezonda da genel menajer olarak görev Cömert Küce sezon başında yeniden Trabzonspor’un başına getirilmişti.
Türkiye’de basketbol konusunda önde gelen isimlerin başında olan Küce’nin elinin Tranzonspor’a değdiği anlaşıldı. Trabzonspor’un basketbol takımını büyük bir ciddiyet ve displin içinde yöneten Küce, lige kötü bir başlangıç yapan bordo mavili takımı kısa sürede toparlamasını bildi.
Bugüne kadar oynadığı 11 müsabakandan 6 galibiyet ve 5 mağlubiyet alan bordo mavilier Lig’de 17 puanla lideri iki puan gerisinde yer alıyor.










