AĞAOĞLU HER AN AÇIKLAYABİLİR!
Trabzonspor’da sıcak gelişmeler yaşanıyor. Trabzonspor’da 1 Aralık’ta yapılacak olan genel kurulda adaylığı konuşulan Ahmet Ağaoğlu ismi, yeniden gündeme geldi.
Daha önce aday olmayacağını açıklayan Ağaoğlu’nun, camiadan gelen baskılara daha fazla direnemediği ve aday olmaya karar verdiği iddia edildi.
Konuyu araştırdık. Ağaoğlu’na yakın kaynaklarla görüşmeler gerçekleştirdik.
Bu konunun iddia olmadığını ve Ağaoğlu’nun ikna edildiğini öğrendik.
Ekonomik anlamda sıkıntıların çözüldüğü, yönetimin büyük bir bölümünün belli olduğu hatta aday olması için gerekli yüzde 5’lik imzanın dahi toplanmaya başlandığı bilgilsine ulaştık.
Büyük bir aksilik olmazsa 1-2 gün içinde adaylığını açıklaması beklenen Ağaoğlu’nun, Trabzon’a geleceği öğrenildi.
***
CAMİA İKİ ADAYLI SEÇİM İSTİYOR
Trabzonspor camiası 1 Aralık tarrihinde yapılacak seçimde iki adayın yarışmasını istiyor. Ortak kanaat bu yönde.
Milyonlarca taraftarı olan bir camianın çok adaylı seçime gitmesinin camianın imajını daha fazla yükselteceği, rekabetin kaliteyi getireceği görüşü hâkim.
Kulübün bu sayede iç dinamikleri ile de denetlenmiş olacağı, fevri yönetim anlayışının terk edilip, çoğulcu görüşlerin kendilerini ifade edebilecekleri bir zeminin oluşması içinde kıymetli görülen bir durum.
Trabzonspor son yıllarda her ne kadar popülist politikalarla yönetilse de kadim geleneklerinin her zaman bu popilizmi yok ettiğine şahitlik etmiş bulunuyoruz.
Zaten bu kadim gelenek ve kulübün kendisine özgü yapısı olmasa bunca sene ayakta kalması mümkün olmazdı.
Trabzonspor’da yaşanan başarısızlıklara karşı camianın refleksleri her dönem olmuştu. Bu refleks bazen sonuç getirmiş bazen de getirmemiş olsa bile her zaman bir dinamizim olmuştur.
Önümüzdeki genel kurulda da Trabzon merkezli bir anlayış ortaya çıkmasa bile İstanbul’da bulunan kulübün dinamiklerinin seçime bir hareket getireceği benziyor. En azından iki adaylı bir seçim Trabzonspor’un güven ortamına kavuşturulması ve camianın sahipsiz olmadığının göstergesi olacak.
Adaylar genel kurul üyelerinin kantarına çıkıp, yeni bir yol izlemiş olacak. Hayırlı uğurlu olsun!
***
GENÇ, ŞAPKAYI ÖNÜNE KOYMALI!
Bildiğiniz üzere, Ahmet Metin Genç, Ortahisar İlçesi’nin ilk belediye başkanı olarak görev yaptı. Bu dönemde, Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu ve Murat Zorluoğlu ile birlikte çalıştı. Yeni kurulan Ortahisar Belediyesi, ilk iki dönemde Ak Parti'nin Büyükşehir Belediyesi'nin gölgesinde kalmıştı. Genç, kendi partisi içinde zaman zaman çıkışlar yaparak, Büyükşehir Belediyesi yönetimlerinin kendisine zorluk çıkardığını kapalı kapılar ardında dile getirmekten geri kalmamıştı. Kamuoyuna açık beyanatlarda vermisti. Ortahisar Belediye başkanıyken Katı Atık bedeliyle ilgili meclis toplantılarında bu uygulamanın yanlış olduğunu açıkça söylemisti ama Büyükşehir Belediye Başkanı olduğunda, bu uygulamayı kendisi devreye soktu.
Günümüzde ise, Ahmet Metin Genç'in siyasetteki stratejileri, Ortahisar Belediye Başkanlığına kendisinin karşılaştığı zorluklar gibi zorluklar yaratmaya devam ediyor. Ortahisar’ın nüfusunun yarısı CHP'li Ahmet Kaya'ya oy vermiş olsa da, diğer yarısı farklı siyasi partilere oy verdi. Fakat siyasi çıkarlar uğruna, yalnızca Ahmet Kaya’yı değil, tüm Ortahisar halkını cezalandırma yoluna gidiyorsunuz. Görünen o ki, Ahmet Kaya’ya maddi anlamda yeterince sıkıntı bırakmışsınız. Şimdi de üzerine, kapalı yüzme havuzuna el koyuyor, Çağlayan Kentsel Dönüşümünde zorluklar çıkarıyor, İller Bankası’nın Ortahisar Belediyesi’ne vermediği teminat mektubunu rahatça kendiniz alabiliyorsunuz. Son olarak da, kuş parkı meselesi gündeme geldi! Orada da topu yine TOKİ'ye attınız. Bu haksızlık değil mi?
Elbette, tüm bu gelişmeleri "Biz değil, kurumlar yapıyor!" diyerek kendinizi savunabilirsiniz ve böylece sorumluluktan sıyrılabilirsiniz. Fakat gerçekte ezilen taraf, Ortahisar’da yaşayan halktır. Bir düşünün, Ortahisar Belediyesi'ne 13 bin kişi iş başvurusu yapmış! Kim bilir, belki sizde daha fazla başvuru bulunmaktadır. Yazık oluyor bu insanlara!
Siyasi nefreti bir kenara bırakmak ve siyasi görüşünüz ne olursa olsun, Trabzonlulara hizmet etmek adına daha yapıcı bir yaklaşım benimsemek çok daha faydalı olacaktır. Siyaset, halkın sorunlarına çözüm üretmek için yapılmalıdır. Ortahisar halkının sorunları, siyasi ikbal uğruna göz ardı edilmemelidir.
***
KTÜ' DE DAİRE BAŞKANLIKLARI
Geçtğimiz günlerde yolumuz KTÜ kampüse düştü. Bu vesile ile tam yeni dönemin başlamasına denk getirilen yol çalışmalarının son durumunu da görmüş olduk. Merkez kampüsün bozuk olan ana yolunun bazı kısımları yenilenmişti.
Ancak malesef yeni olarak yapılan bölümlerin hem estekikten uzak hemde teknik olarak eskiyi aratır durumda olduğunu gördük. Beton yolun yüzeyi derin pürüzlerle dolu. Araçlar sallana sallana gidiyor. Kamu kaynaklarını kullanarak yapılan bu yol KTÜ gibi bünyesinde köklü bir İşaat Mühendisliği Fakültesi bulunan üniversiteye hiç yakışmadı.
Terzi kendi söküğünü dikemezmiş mi diyelim ne diyelim anlamadık! Ayrıca kampüste bitmeyen inşaatlarda hiç hoş bir görüntü vermiyor.
Çocuk hastanesi ve yeni Diş Hekimliği Fakültesi bir an önce bitirilmeli. Bu konuda siyasiler KTÜ' yü yanzlız bırakmamalı. Bu işlerden sorumlu daire başkanlarıda şapkayı önüne koymalı!










