GAZETECİLER CEMİYETİNE DE BU UTANÇ YETER!
Trabzon Gazeteciler Cemiyeti Ersen Küçük başkanlığındaki önceki yönetimi Trabzon’da 55 gazeteciyi hiçbir geçerli gerekçe göstermeden üyelikten çıkarmıştı. Son yapılan genel kurulda da bu üyeler oy kullanamamıştı. Gazeteciler Cemiyeti üyelerinden Hakan Değirmenci konuyu mahkemeye taşıdı.
Trabzon 6. Asliye Hukuk Mahkemesi, Trabzon Gazeteciler Cemiyeti’nin son seçimli genel kurulunda muvazaa olduğunu tespit ederek kongrenin iptaline, yönetimin yetkilerinin kaldırılmasına karar verdi. Mahkeme, mevcut yönetimin bugüne kadar yaptıkları iş, işlem ve eylemlerle ilgili “Suç duyurusunda bulunulması hususunda davacının muhtariyetine” karar kıldı. Yani yetkileri alınan dernekte bugüne kadar yapılan işlemlerle ilgili suç duyurusu yapma hakkını davacı tarafa bıraktı.
İki yıl süren mahkeme dün sona erdi. Gerekçeli karar açıklandıktan sonra mahkeme heyeti, Trabzon Gazeteciler Cemiyeti’ne üyeler arasından kayyum atayacak. Kayyum da Gazeteciler Cemiyeti’ni genel kurula taşıyacak ve yeni yönetim kurulu seçimi yapılacak.
Son yapılan genel kurulda üyelikten çıkarılan gazeteciler haklarını aramak için genel kurul salonuna gelmişlerdi. Genel Kurul Salonunda bulunan camianın abileri olarak kabul edilen isimler, hakkını arayan arkadaşlarımızı yok sayarak, “mahkemeye verin” şeklinde telkinde bulunmuşlardı. Şimdi ne oldu. Kadim bir tarihe sahip olan Trabzon Gazeteciler Cemiyeti’ne kayyum ataması yapılacak. Trabzon Gazeteciler Cemiyeti birilerinin küstahlığı, şımarıklığı ve ihtirasları yüzünden ne hale geldi. Yazık değil mi? Bu utanç da size yeter!
***
HACIOSMANOĞLU VE GERİ VİTESİ OLMAMAK!
Servet Yardımcı’nın Külliyenin baskısıyla Türkiye Futbol Federasyonu başkan adaylığından çekilmesinin ardından yarışta Mehmet Büyükekşi ve İbrahim Hacıosmanoğlu kaldı. Trabzonspor eski başkanı Hacıosmanoğlu’nun da, Cumhurbaşkanı Recep Tayyıp Erdoğan’ın, “Otur oturduğun yerde” demesiyle birlikte anında kenara çekileceği bir gerçek… Aslında bu isim aday olarak Fenerbahçe’nin bile Büyükekşi’ye oy vermesini sağlamayı hedeflediği de düşünülebilir. Bu ayrı bir konu… Fakat kongreye bir gün kala çekilir ve Mehmet Büyükekşi’nin listesine girme çabası gösterirse kimse şaşırmasın. Benim asıl üzerinde durmak istediğim konu ise başka… Hacıosmanoğlu yaptığı bir açıklamada, “Benim geri vitesim yoktur” demiş… Dün de Oda TV kendisiyle kısa bir görüşme yapmış… Burada Cumhurbaşkanı’nın tutumuyla ilgili sorulan soruya, “Polemiğe girmek istemiyorum” diyerek anında tornistan yapabileceğini göstermiş… Neden polemiğe girmek istemiyorsun Sayın Hacıosmanoğlu?
Neden?
BAŞKAN OLARAK GERİ VİTESLERİNİ UNUTTUN MU?
Geri vitesi olmadığını söyleyen senin, “Cumhurbaşkanının TFF seçimlerinde taraf olmasını kesinlikle kabul edemem ve bir an önce tarafsız olduğunu açıklamasını bekliyorum” desene… Diyemezsin! Ancak beylik laflar edersin ve sonra da U dönüşü yaparsın. Trabzonspor başkanlığına aday olduğunda çetelerle savaşacağını söyleyip, 2010-11 şampiyonluk kupasını almadan mücadelenin bitmeyeceğini açıklamıştır. Herkesi karşına alacağını ifade etmiştin. Ana bırakın mücadele etmeyi, taraftarların ve İstanbul’daki derneklerin çabasıyla yapılacak yürüyüşü bile sabote ettin. Niçin sırf Cumhurbaşkanı Recep Tayyıp Erdoğan’ı karşına almamak ve onun emirlerini yerine getirebilmek için değil mi? Hani bir de Gaziantep maçından sonra Çağatay Şahan ve yardımcıları olan hakemleri soyunma odasına hapsettirmiştin ve onları oradan çıkarmayacağını ilan etmiştin. Sonra, “Kıramayacağım bir devlet büyüğü aradı ve onu kıramadım. Allah ömrümden alsın, ona versin” diyerek o hakemi anında yolcu etmiştin. Unuttun mu? Sayın Hacıosmanoğlu, senin onlarca kez geri vitesi, ileri vitesten fazla kullandığını anlatacak hikâyeni yazarım da uzatmaya gerek yok.
Büyük lokma ye ama büyük konuşma…
Trabzon’da ve Türkiye’de nasılsa gazetecinin kalmadığını ve senin yaptıklarının üzerine bir su içildiğini düşünebilirsin ama biz daha ölmedik.
Bilgin olsun!
***
KAYA’YA KOLAY SORU: EMEKLİNİN ÇAYEVİ NE OLDU?
Trabzon Ortahisar Belediye başkanlığına seçilen Ahmet Kaya kuşkusuz borçlardan, iktidarın ve Büyükşehir’in sıkıştırmalarından, personel sayısının yüksekliğinden dolayı çok zor günler yaşıyor. Belediyenin ekonomisinin düzeltilerek normal işlevini yerine getirebilmesi zaman alacak. Bu yönde adımlar attıklarını açıkladı Kaya… Seçim vaatleri arasında Kent Lokantası ve Emekliler Çayevi başı çekiyordu. Çünkü insanlar yoksullaştı. Emekli bir kafe ya da çay bahçesinde çay içmekten bile imtina eder noktaya geldi. Lokantaya gidip yemek yemesi ise artık ütopya… Bu koşullarda en önemli vaatler de Kent Lokantası ve Emekli çayevi olsa gerekti. Lokanta’nın açılışı yapıldı. Aslında 16 Temmuz, denmişti ama daha hızlı bir şekilde hayata geçirildi. Artık yoksulları ucuz yemek yiyebilecek. Tabii ki ilk etapta çok fazla kişiye hizmet etmeyecek bu Kent Lokantası… Hatta belli zaman diliminde açık kalacak. Sonuçta yetersiz olsa da bu da bir hizmettir ve bu lokantaların sayısının artırılması bekleniyor ve isteniyor.
ÇAYEVİ İÇİN YER SIKINTISI MI VAR?
Peki, Emekli çayevinden neden hiç ses çıkmıyor. CHP’li Ahmet Kaya seçimden hemen sonra yer aramaya başlamıştı, hala bulamadı mı? Yoksa söz verdiği gibi 1,5 liraya çay satmanın hiç de ekonomik olmadığına mı karar verdi? Merak ediyoruz doğrusu… Ahmet Kaya’nın bu vaadinin önemini azaltmak isteyen Büyükşehir Belediye başkanı Ahmet Metin Genç hemen bazı çay bahçelerinde çayı 3 ve 5 liraya düşürdü. Ama ne hikmetse Ganita Sahil şeridindeki kafelerde çayı 15 liradan, büfelerde de 10 liradan satmaya devam ediyor. Ganita’ya Trabzon’un kalburüstü zenginleri geliyor ya? Ama en azından Atapark, Fatih Parkı ve Millet Bahçesi ucuz çay nedeniyle tıklım tıklım doluyor. Ahmet Kaya’nın da artık verdiği sözü hatırlayıp, şehrin belli merkezlerinde 1,5 liraya olmasa da en azından 3 liraya çayı satacağı Çay Evlerini kurması bekleniyor. Bu sözünü yerine getirmesi için zaman kaybetmemesi isteniyor. Unutmasın, emekliler şimdiden gönül koymaya başladı bile…
Dikkat edin, yarın üzerinizi çizebilirler!
***
ALTYAPIDA AYRIMCILIK VAR MI?
Trabzonspor başkanı Ertuğrul Doğan daha önce altyapıda en azından torpili bitirdiklerini söylemişti ama yapılan icrraatlara bakınca bu dönemki kadar torpilin döndüğü bir sürecin yaşanmadığı ileri sürülüyordu. Antrenör seçiminden, altyapıda kalan ya da giden futbolculara kadar birçok alanda ortaya atılan iddialar, buradan gerçekten kaliteli futbolcunun çıkmasının mümkün olmadığı gerçeğini de bize dayatıyor. Geçtiğimiz günlerde, “Altyapıda torpil var. Ahmet Metin Genç’in arkasında durduğu yeteneksiz futbolcuların elenmesi gerekirken elenmedi. Genç’in, “Bu futbolcu altyapıda devam etsin’ dediği iddia edilmişti. Bunu da çocukları altyapıdan sadece fizik olarak yeterli görülmeyen ve elenen çocukların velileri ileri sürmüştü. Biz bunu dile getirdik ama hiç kimseden ses çıkmadı. Acaba dikkate mi alınmadık, yoksa kimsenin söyleyecek sözü mü yok anlayamadık… Bu köşede torpil iddialarıyla ilgili yazımız çıktıktan sonra bir veliyle karşılaştık. Bakın neler anlattı:
BİR VELİ, “HOCAYI UYARDIM, OĞLUM ELENDİ”
“Ağabey, sizin söz ettiğiniz ve Ahmet Metin Genç’in yakınının çocuğunun ayrımcılıkla kaldığı söylenen grup 12 yaş ekibi… Benim de çocuğum Trabzonspor alt yapısındaydı ve 12 yaş grubunda çalışıyordu. Yerel seçimlerden önce Ahmet Metin Genç, Büyükşehir Belediye başkan adayı yapılınca, neredeyse tüm veliler bu yaş kategorisini çalıştıran antrenörün etrafını sardılar. Tebrik üzerine tebrik ettiler. Bu hoca aynı zamanda Adalet ve Kalkınma Partisinin teşkilatlarında çalışıyor. Bense onun tebrik edilmesine şaşırdım. Yanına gittim ve ‘Hocam, Ahmet Metin Genç’in belediye başkan adayı olmasıyla sizin ne ilginiz var ki, herkes sizi tebrik ediyor. Burası Trabzonspor altyapısı ve siyasetin girmemesi gerekir. Bu tebriklere senin tavır koyman şarttı’ diye uyardım. Bir şey demedi ama bir süre sonra benim çocuğumda altyapıdan elenenler kervanına katıldı. Acı ki Trabzonspor altyapısı siyasete de, yakın arkadaşlıklara da, akrabalıklara da kurban ediliyor.”
Bir şey söyleyemedim. Umarım muhatapları söyler!
***
AK PARTİ’DE SADECE AYFER CİHAN MI VAR!
AK Parti Kadın Kolları Başkanı Ayfer Cihan, 7 yıla yakın bir dönem Ahmet Metin Genç’in avukatlık bürosunda sekreter olarak görev yapmıştı. Sonrasında siyasete atılan Cihan, kadın kollarının değişik kademelerinde görev yaptı. Ahmet Metin Genç’in desteği ile siyasette hızla ilerleyen Ayfer Hanım, kontenjandan belediye meclis üyesi ve daimi encümen oldu. Genç, sigorta şirketi bulunan Cihan’a Ortahisar Belediyesi’nin sigorta işlerini vermişti. Bugün ki yönetim bu sigortaları iptal ederek yeni bir firma ile anlaştı. Demem o ki; AK Parti içinde yıllarca gecesini gündüzüne katarak partiye hizmet etmiş birçok isim varken neden bütün makamlar ve mevkiiler sadece bir kişi üzerinde toplanmış. Trabzon siyasetinde kadınların olması gerektiğini her defasında dile getiren Ahmet Metin Genç, sadece bir kişiye yatırım yaparak mı bu sayıyı arttırmayı planlıyor? Kadın bir siyasetç olan Ayfer Hanım’ında bu konuya hassasiyet göstererek, daha fazla kadına siyasi arena da yardımcı olması gerekmez mi? Hep bana, hep bana diyerek AK Parti’nin Kadın siyasetçi sayısını nasıl arttırmayı planlıyor, açıkcası merak ediyoruz!










