BÜYÜKŞEHİR’DE BUNU DA YAPTILAR!
Dün Akyazı’daki evime gelmek için TULAŞ önünde bulunan Sahil-1 yolcu peronunda otobüsün gelmesini bekliyordum. Hareket saatleri gelen otobüsler sırasıyla yolcuları taşımaya başlıyordu.
Tam o sırada TULAŞ garajından beyaz bir belediye otobüsü önümden geçti. Ön camında “görevli” yazıyordu. Daha dikkatli bakınca birde ne göreyim. Otobüsün sol ön kapısının önünde “Ahmet Metin Genç, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı” yazısı vardı. İnanın şok oldum! Vatandaşların parasıyla alınmış bir kamu aracına Belediye Başkanı’nın adı ve ünvanı yazılmış. Dediğim gibi hem şaşırdım, hem de utandım!
Bu yazıdan Ahmet Metin Genç’in haberi varmıdır, yokmudur bunu bilemiyorum. Her iki ihtimali kabul etmemiz mümkün değil! Halkın oyları ile seçilmiş, vatandaşın parası ile alınmış bir kamu aracına bir belediye başkanı ismini nasıl yazdırır? Bu neyin kibiri, neyin gösterisi Allah aşkına!
Trabzon halkı Genç’i siyasi görüşünden ziyade mütevazı ve samimi bulduğu için belediye başkanı seçti. Fakat bu tür hamleler kamuoyunda hiçte hoş karşılanmadığı gibi tepkiylede karşılanıyor. Umarız bu yanlştan geri dönülür.
***
AKYAZI’NIN SORUNUN KİM ÇÖZECEK?
Trabzon’un Akyazı Mahallesi’nin tek ulaşım aracı maalesef ki Büyükşehir Belediyesi otobüsleri. Bunun dışında Akyazı Mahallesi’ne gitmek istiyorsanı ticari taksi kullanmak zorundasınız. Fakat Büyükşehir Belediyesi’nin en çok mağdur ettiği mahallede yine Akyazı. Özellikle hafta sonları servis saatlerinin azlığı ve zaman aralığında ciddi sorunlar var. Akyazı Mahallesi’nde yaşayan insanlar hafta sonları neredeyse kentle irtibatlarını kesmiş durumdalar. Trabzon’un en kalabalık mahallelerinden biri olan Akyazı’da otobüs seferlerinin arttırılması ve yöre halkının Trabzon ile bağlantısının yeniden sağlanması gerekiyor. Hafta içi seferler de ise sahil perondan kalkan 15.45 ve17.45 otobüslerinin sürekli gecikmesi de kanayan en büyük yaralardan biri. Öyle zaman oluyorki otobüsler normal kalkış saatini yarım saat aksatabiliyorlar. Mağduriyet yıllardır böyle devam ediyor. Mahalle halkı büyükşehir belediyesine defalarca dilekçe verip, şikâyetlerini dile getirseler de sorun halen daha çözülebilmiş değil.
Diğer taraftan Sahil Kalkış peronunda durak ve oturakların yetersizliği de vatandaşların bir başka şikâyet ettiği konu. Koşulların müsait olmasına rağmen durak ve oturakların yapılmaması vatandaşların hem güneşli hem de yağmurlu günlerde mağdur olmasına neden oluyor. Yetkilileri görevlerini yapmaya bu konuları ivedlikle çözmeye davet ediyoruz.
***
GÜRCÜLER TRABZON’DAN AYRILMIYOR
Trabzon Gürcülerin cazibe merkezine geldi. Ülkenin para birimi olan Lari, Türk Lirası karşısında oldukça değer kazandı. 100 Lari 1.258 TL ediyor. Birkaç yıl önce Türk vatandaşlar çok ucuz diye Gürcistan’a alış verişe giderken şimdi tam tersi oldu. Artık Gürcüler Trabzon’a geliyor. Çünkü Trabzon onlar için çok ucuz. Paraları değerli. Özellikle sağlık sektörü, araç bakım ve onarım konularında Gürcü vatandaşlar Türkiye’yi tercih ediyor. Özel hastaneler ve oto sanayi dükkânları, Gürcü vatandaşlarla dolu. Bu sayı her geçen gün katlanarak artıyor. Bu tablo bile Türkiye’nin içinde bulunduğu ekonomik buhranın en basit kanıtı…
***
ÖĞRENCİLERİN EV HAYALLERİ SUYA DÜŞTÜ
Üniversitelerin açılmasıyla birlikte Trabzon’da nüfusunda ciddi artış oldu. Öğrencilerin büyük bir kısmı KYK yurtlarında kalmaya başladılar. Bazılarıda misafir öğrenci olarak kendilerine yurt çıkmasını bekliyorlar. Öğrencilerin bir kısmıda kiralık daire arayışlarını sürdürüyor. Birkaç arkadaş biraya gelerek daha özgür ve rahat yaşamak için evde kalmayı tercih ediyor. Fakat Türkiye’de olduğu gibi Trabzon’da da ev kiraları ateş pahası.
Trabzon’da 1+1 eşyalı kiralık dairelerin fiyatı 15 ile 25 bin lirayı bulurken, çok sayıda öğrenci mağdur durumda.
Özellikle KTÜ’nün bulunduğu Kalkınma Mahallesi ve Trabzon Üniversitesi’nin bulunduğu bölgede daire fiyatları uçmuş durumda.
Bu bölgelerde en ucuz daire 15 bin liradan başlıyor. Ev sahipleri dairede kalacak öğrenci sayısına görede fiyatları arttırıyor. 4 öğrencinin ortak olarak ev kiralaması durumda kişi başı sadece 10 bin lira ev kirası ödemesi gerekiyor. Bir de buna elekrik, su, internet ve doğal gaz eklenince bir öğrencinin suya sabuna dokunmadan aylık ödeyeceği para 13 bin lirayı buluyor. Emekli maaşının 12.500 TL olduğu ülkemizde emekli çocukları mecburen KYK yurtlarında kalabiliyor. Tabii Trabzon’a gelen öğrenciler bir yandan ev okurken diğer yandan da part time çalışabilecekleri iş arayışı içine girdiler. Ülkemizde yaşanan ağır ekonomik koşullar karşında ailelerine fazla yük olmak istemeyen öğrencilerin başka bir seçeneği de bulunmuyor.
***
TTSO’DA KAZAN KAYNADIKÇA KAYNIYOR!
Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası yönetiminde bölünmeler olduğunu geçmişte dile getirmiştik.
Mevcut yönetimde olan bazı isimlerin üye bazında çalışmalara başladığını öğrendik.
Hatta yönetim içindeki etkili isimlerden birinin, meclis üyelerine içeride yaşanan sıkıntıları anlatmaya başladığı ve ilk seçimde aday olacağını söylediği bilgisi de bizlere ulaştı.
Erkut Çelebi’nin bu işi beceremeyeceğini ve TTSO’yu yönetemeyeceğini biliyorduk, fakat bu kadarda kötü olduğunu düşünmemiştik..
İddialara göre, şimdilerde TTSO’da işler o kadar karışmış ki, yönetim kurulu üyelerinin her biri ayrı telden çalıyormuş.
Kurul içinde güven kaybolmuş, herkes birbirinin arkasından konuşuyormuş. İçeride ciddi bir huzursuzluk ve karmaşa yaşanıyormuş. Üyeler toplantılara kerhen katılıyor, mecbur olmadıkları hiçbir organizasyonda yer almamaya gayret sarf ediyorlarmış.
Ne diyelim; balık baştan kokarmış!









