BASIN DAİRESİ ALKIŞI HAK ETTİ
Dün 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü'ydü. Gazetecilerin sene de bir gün de olsa hatırlandıkları bu özel gün için Trabzon Büyükşehir Belediyesi Basın Dairesi gerçekten çok özel bir video hazırladı.
Trabzon basınına emeği geçmiş ve yaşamını yitirmiş gazetecilerin fotoğraflarının yer aldığı videonun son bölümünde, 2014'te kaybettiğimiz usta gazeteci Ahmet Kayacık'ın, izleyenleri duygulandıran görüntüleri yayınlandı.
Görüntüler Giresun'un Eğribel Geçidi'nde 2000 yılında çekilmiş. O dönem NTV'de çalışan Ahmet Kayacık, kar nedeniyle günlerce kapalı kalan Eğribel Geçidi'ne tünel yapılması gerektiğini belirtiyor ve "Bu görüntüleri saklayacağız. Eğer görebilirsek 2025 yılında izleyeceğiz, bakalım tünel yapılmış olur mu? Yapılmazsa da bu görüntüleri gelecek kuşaklara bırakacağız" diyor. Eğribel Tüneli 2023 yılında hizmete açıldı ama Ahmet Kayacık göremedi.
Büyükşehir Basın Dairesi ekibi, Kayacık'ın 2025 yılında izlenmesi için kayıt altına aldırdığı görüntüleri bulup, 10 Ocak 2025'te, gazeteciler için anlamlı bir günde, "Gazetecilik sadece dünü ve günü yaşamak değil, görmeye ömrün yetmeyeceği bir hizmeti topluma kazandırabilmek için mücadele etmek ve geleceğe, 25 yıl sonrasına mesaj bırakabilmektir" notuyla harika bir paylaşıma dönüştürdü.
Duygusal içeriğinin yanı sıra gazeteciliğin nasıl yapılması gerektiğini de ortaya koyan bu güzel çalışmadan dolayı Büyükşehir Basın Dairesi çalışanlarını tebrik ediyoruz. Alkışı hak ettiler.
***
BELEDİYE BAŞKANLARI SINIFTA KALDI
10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü'ne ilişkin izlenimlerle devam edelim. Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, gazetecilere belediyede yemek verdi.
Şalpazarı Belediye Başkanı Refik Kurukız Büyükliman bölgesindeki gazetecilere gece düzenledi, dün de Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç Trabzon Gazeteciler Cemiyeti’ni ziyaret ederek gazetecilerle pasta kesti, çeşitli hediyeler verdi. Gerek bu üç Başkan gerekse diğer ilçelerin belediye başkanlarından gün boyu tek kare fotoğraf bekledik. Gece gündüz kendileri için çalışan basın birimi ekiplerine bir gönül alma ziyareti yaparlar mı diye merak ettik ama boşuna meraklandık.
Hiçbir başkan bunu yapmadı. Gazeteciler Günü sadece hakkınızda yazı yazma imkânı olanların günü değil sevgili başkanlar. Ekibinizde yer alıp sizleri topluma anlatabilmek için yoğun çaba harcayan meslektaşlarımızın da günü. Teşbihte hata olmaz, keşke onları ırgat olarak değil de gazeteci olarak görebilseydiniz ve bir tebrik de onlara yaparak fark yaratabilseydiniz. Hepiniz sınıfta kaldınız.
***
BİR YAZDIK, BİN AH İŞİTTİK!
Dünkü köşemizde Fatih Devlet Hastanesi’nin içleracısı durumunu sizlerle paylaşmıştık.
Sonrasında onlarca telefon aldık. Bizim bir saat içinde gördüklerimiz hiçbir şeymiş!
Çalışan personellerin sorumsuzluğundan, doktorların işgüzarlıklarından, servislerin ve tuvaletlerin perişan hallerinden bahsettiler.
Özellikle firma işçilerinin devlet kadrolarına geçtikten sonra işlerini savsavladıklarını ifade ettiler.
Hastane yönetiminin yaşanan bütün bu gelişmelere seyirci kaldığını, sorunları akışına bıraktıklarını öğrendik.
Mesai saatleri dışında acil servisin dolup taştığı hastaların ayakta tedavi görmek zorunda kaldığı ve doktorların talep fazlalığı yüzünden hastalarla yeterince ilgilenemediğini de dile getirdiler.
Trabzon merkezde bulunan ve Ortahisar’ın en ağır yükünü çeken Fatih Devlet Hastanesi’nin bir an önce normal koşullara dönüştürülmesi ve vatandaşlara nizami şekilde hizmet vermelerini arzuluyoruz.
***
HİSOĞLU, START İÇİN SABIRLANIYOR
AK Parti Ortahisar İlçe Başkanı Dr Seyit Hisoğlu, yönetim listesini genel merkeze gönderdi. Önümüzdeki hafta yönetimin şekillenmesi bekleniyor.
Seyit Hoca’yı oldukça hırslı ve heyecanlı gördük. Yönetimi belli olduktan sonra yoğun bir çalışma dönemine girecek. Özellikle Ortahisar’da mahalle mahalle dolaşarak halkın sorunlarını dinleyecek.
Oldukça sempatik ve cana yakın tavırlarıyla halkın kısa sürede gönlünde yer etmesi beklenen Hisoğlu’nun ülkede yaşanan ekonomik sorunlar nedeniyle Trabzonlu vatandaşların tepkisini nasıl dindireceği merak konusu.









