YOLOĞLU VE ATAY NEDEN HEDEF ALINDI?
Trabzon Büyükşehir Belediyesi Basın Dairesi Başkanı Ahmet Yoloğlu ve Haber Koordinatörü Tekin Atay'ın Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezi’ndeki bir konferans sırasında uyur vaziyette çekilmiş bir fotoğrafı dün sosyal medyada dolaşıma sokuldu!
İlk olarak Yoloğlu ve Atay'ı sokakta görse bile tanımayacak olan bir ismin sosyal medya hesabından paylaşım yapıldı, sonra da başka hesaplardan paylaşım yapılması için organize olduğu çok açık bir operasyon başlatıldı.
Fotoğrafı çeken ve yaymaya çalışan kirli zihniyetin amacının, FETÖ taktiğiyle Yoloğlu ve Atay'ı itibarsızlaştırmayı amaçladığı çok açık.
Nasıl olur da basın dairesinin yöneticileri toplantıda uyurmuş!
Sanki sınırda tel örgü nöbetinde uyumuşlar! Kapalı bir salonda iki saatten fazla süren bir konferansta oturduğu yerde birkaç dakika içi geçmeyen, gözü kapanmayan kaç kişi vardır merak ediyorum.
Bakanların, vekillerin, vallilerin, başkanların velhasıl insan olan herkesin böyle onlarca fotoğrafı var, bu insani bir durumdur.
İnsan yorgun olabilir, uykusuz olabilir, hasta olabilir, ilaç kullanmış olabilir, nihayetinde bu ayıplanacak, eleştirilecek bir konu değildir.
Buna rağmen Ahmet Yoloğlu ve Tekin Atay’a itibar suikastı yapmak isteyen kişi ya da kişilerin, insana yakışmayacak bir tavırla yaptıkları hareket tek kelimeyle iğrençtir, ayıptır ve moda deyimle operasyon çocukluğudur.
Zaman zaman eleştirdiğimiz yönleri olsa da Büyükşehir Basın Dairesi iyi çalışıyor. Üretken bir ekipleri var. Gazetelere, televizyonlara ve internet sitelerine düzenli haber ve görüntü akışı sağlıyorlar, sosyal medya mecralarını aktif kullanıyorlar, bilboard ve raket gibi halka açık reklam panolarına içerik üretmede de gayet başarılılar.
İnternet siteleri incelendiğinde görülüyor ki Samsun, Ordu, Erzurum ve daha bir çok büyükşehir belediyesinin basın dairesinden daha çok iş üretiyorlar.
Önceki yıllarda tek bir haberin bile medyaya servis edilmediği günler biliyoruz.
Bunları şunun için yazdık. İşe gelmeden maaş alanları yazamayanlar, iş yapmadan yan gelip yatanları görmeyenler, çalışan bir ekibe çamur atmaya kalkışıyor. Demek ki büyükşehirin basın ekibi doğru yolda. Çünkü bizde çalışmayana değil iş yapana saldırırlar.
***
HAKEM ATAMALARINI KİM YAPIYOR?
Trabzonsporun istediği saha sonuçlarını alamadığı bir dönemden geçerken sorumlu olarak hakemleri göstermesi beklenen bir durum.
Kadro mühendisliği, yapılan transferler veya uygulanan taktiğin üzerinde durmak yerine, hakeme sallamak en kolay çözüm.
Peki hakemler masum mu? Tabiki hiç değil!
Gazianep maçında verilen yanlış karar ve Fenerbahçe maçında Okayın iptal edilen gölü Trabzonspor aleyhine yapılan büyük hakem hataları.
Ama bunları dile getirirken Göztepeye verilen kırmızı kartı ve Fenerbahçe maçında VAR'dan verilen penaltılarıda lehte yapılan hata olarak görmek gerek!
Burada hataları saymak bişey kazandırmaz!
Önemli olan nedenlerini irdelemek ve engellemenin yolunu bulmak.
İşte burada Trabzonspor hakem atamalarını kimlerin yaptığını incelemeli. Gerekirse oraya müdahale etmeli. Bildiğimiz kadarıyla MHK de yer alan Trabzonlu üyenin hakem atamalarına karışma yetkisi yok!
Trabzonspor bu durumun üzerine gitmeli ve atamalarda mutkala söz sahibi olmalıdır!
***
SİBEL SUİÇMEZ TEK Mİ KALDI?
CHP Trabzon Milletvekili Sibel Suiçmez, Trabzon ve Türkiye’de gerçekleşen her türlü faaliyetlerde vatandaşların içinde yer alıyor. Kendisini hukuk karşısında hakkını arayan vatandaşların, sivil toplum örgütlerinin, sendikaların ve birçok alanda tepkilerini dile getiren mağdurların yanında görüyoruz. Bazı zamanlar ise aynı gün içinde birkaç şehirde olduğunu görmemiz mümkün. Meclis’te de etkili muhalefet yapan Suiçmez’in yoğun bir tempoda çalıştığı ve vekilliğinin hakkını verdiğini söyleyebiliriz.
Fakat Sibel Hanım’ın Trabzon’da yeterince ilgi gördüğünü düşünmüyoruz. CHP’nin en etkili kadın milletvekilinin kendi şehrinde daha çok sahiplenilip, hakkının teslim edilmesi gerektiğini düşünüyoruz. CHP Teşkilatı’nın Trabzon’da yapılan organizasyonlarda Suiçmez’i yalnız bırakmaması ve kamuoyunda ses getirecek düzeyde birliktelik görüntüsü sergilemesi gerektiği kanaatini taşıyoruz.
***
TTSO’DA YÖNETİM İÇİ HUZURSUZLUK SÜRÜYOR
Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası’nda Başkan Erkut Çelebi ile yönetim kurulu arasında gerginlik sürüyor. Yönetim içindeki muhaliflerin Çelebi ile ilgili olarak en büyük şikâyeti, “paylaşımcı olmaması ve kafasına buyruk kararlar alması” yönünde.
Uzun zamandan beri bazı yöneticilerin yönetim kurulu ve meclis toplantılarına katılmadığı öğrenildi. Hatta bazı yöneticilerin istifanın eşiğine geldiği, hatırı sayılı kişilerin araya girerek bu istifaları önlediği ifade edildi.
Turuncu hareket olarak seçimlere giren Çelebi yönetimi, şu günlerde siyaha bürünmüş durumda. Trabzon’un en büyük sivil toplum kuruluşu olan Ticaret ve Sanayi Odası’nın bu gergin ortamdan kurtulup kurtulmayacağını zaman gösterecek.










