HACIKERİMOĞLU’NUN HAKLI SİTEMİ
Trabzonspor’da 1 Aralık’ta yapılacak olan seçimli genel kurulda başkan adaylığını açıklaması beklenen Mustafa Hacıkerimoğlu dün yazılı bir açıklama yayınlayarak net kararını verdi.
Hacıkerimoğlu, yaptığı istişareler sonrası gerekli sinerjiyi yakalayamadığını belirterek camianın duyarsızlığına vurgu yaptı.
Ahmet Ağaoğlu döneminde ibra edilen borçtan bahsetti. Doğan’ın kulübe yaptığı ciddi girdiler bulunduğunu fakat borcun neden azalmadığını sordu. Oldukça sitemkâr bir yazı ile neden aday olmadığını ifade etti.
Gelinen noktada, Trabzonspor 1 Aralık’ta tek liste ile seçime gidecek. Bordo mavili camiada bu çok kabul edilebilecek bir durum değil. İnsanların kulübe sahip çıkma, daha iyiyi vaat edip sorumluluk alması noktasında tek adaylı seçimler önemli bir eksiklik.
Kentte sivil toplum kuruluşları ve belediyelerin diğer adaylar ortaya çıkmadan destek açıklaması yapması, yeniden seçilecek olan Doğan’ın icraatlarına ortak olması manasına geliyor. Buda ciddi bir sorumluluk.
Dileğimiz, Trabzonspor’un en az 2-3 aday ile seçime girmesi kalitenin artmasıydı. Fakat camia, üzerindeki ölü toprağını atamadığından, insanların sorumluluk almaktan kaçtığı bir dönem yaşıyoruz.
Hacıkerimoğlu ciddi bir çalışma dönemi geçirdi fakat netice alamadı. En azından bir gayret gösterdi. Bundan sonrasını icraa makamı ve destekçilerinin düşünmesi lazım.
***
AHMET AĞAOĞLU İKNA EDİLEMEDİ
Trabzonspor’un son şampiyonluğundaki başkanı Ahmet Ağaoğlu, kendisine teklif edilen başkan adaylığını bir türlü kabul etmedi.
Muharrem Usta, Nuri Albayrak gibi eski başkanlarında destek verdiği Ağaoğlu, dün yapılan son görüşmelerde bir türlü ikna edilemedi.
Kulübün sezon sonuna kadar ödemesi gereken 70 milyo euro borcu bulunmakta.
Bunun 40 milyon euro olan kısmı yılbaşına kadar ödenmesi gerekiyor. Artı devre arası transfer yapılacağınıda hesap edersek, bu rakamın 80-90 milyon euro’yu bulması kaçınılmaz.
Ağaoğlu bu yükün altına girmek istemedi. Türkiye’de ekonominin kötü oluşu, dolar ve euro’nun sürekli yükselmesi borçlerın katlanmasına neden olacağından iş insanları Trabzonspor’a başkan olabilme konusunda temkinli yaklaşmak zorunda kalıyor.
***
DERNEKLER FEDERASYONU BÖLÜNÜYOR!
İstanbul’da hizmet veren Trabzon Dernekler Federasyonun(TDF) şeffaf yönetilmediği seçimler öncesi ve sonrası her şeyin oldu-bittiye getirildiğini mevcut başkan İsmail Şatıroğlu’nun dengeleri sağlayamadığını defalarca bu köşeden dile getirmiş ve uyarmıştık.
TDF de ciddi bir huzursuzluk ve güven kaybı var. Federasyon bir-kaç kişinin eline kalmış. Bu süreç bölünmeye ve yeni istifalara kadar gider. Nitekim öyle de oldu. İstanbul’da faaliyet gösteren ve Trabzon Dernekleri Federasyonu üyesi olan Of-Hayrat Dernekleri, federasyon üyeliğinden ayrılma kararı aldı.
Of Hayrat Derneği Başkanı Emrullah Tellioğlu Başkanlığında Bölümlü Derneği Başkanı Osman Turan, Uğurlu Derneği Başkanı Yaşar İlhan, Saraçlı Derneği Başkanı Mustafa Bahri Vahapoğlu, Tekoba Derneği Başkanı Barbaros Ulu, Çataldere Derneği Başkanı Mehmet Nuri Yıldız, Yeniköy Derneği Başkanı İrfan Altıner, Yarlı Dernek Başkanı İrfan Bodur, Of Hayrat Derneği yönetim kurulu üyeleri İsa Çakıroğlu ve Mimar Özgür Onur ile Osman Turan’ın ev sahipliğinde yapılan toplantı sonrası gerek seçimlerde gerekse de seçim sonrasi anlayıştan TDF’den ayrılma kararı alındı.
Bu arada Cuma günü de 40’a yakın dernek Trabzon Dernekleri Federasyonundan istifa edecek.
***
TRABZONLU BORÇLU YAŞIYOR!
Vatandaşın borcunun yarısından fazlası kart ve ek hesaplarda... Trabzonluların KMH borcu 1 yılda yüzde 182 artarken, Konya’da kart borçları yüzde 84 büyüdü.
Kredi kartı ve ek hesaplar, faizlerin artırılması, asgari ödeme tutarının yükseltilmesi, taksitlendirmenin zorlaştırılması gibi ‘sıkılaştırıcı’ önlemlere rağmen vatandaşın can simidi olmuş durumda. Aylık yüzde 5 ile yüzde 6.5’e ulaşan faizlerle ciddi maliyetler yaratan bireysel kredi kartı ve ek hesap olarak bilinen kredili mevduat hesabı (KMH) bakiyelerinin hanehalkı finansal borcu içerisindeki payı ciddi ölçüde arttı. Gelirleri enflasyona paralel artmayan, kartları limitlerini zorlarcasına kullanan, iki yakasını ancak borçlanarak bir araya getirebilenlerin harcamaları tüm illerde tam anlamıyla patlama yaşadı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) Fintürk verilerinden yapılan hesaplamayla 81 ilin borçluluk düzeyi tek tek incelendiğinde KMH borcu bir yılda en hızlı artan şehir yüzde 181.5 ile Trabzon olurken, onu yüzde 181.4 ile Giresun, yüzde 180.7 ile Elazığ izledi. Üç büyükşehirden İstanbul’da kredili mevduat hesabı artışı yüzde 152.7, Ankara’da 147.3, İzmir’de ise 149.7 oldu.










