***
AHMET KAYA KENDİSİNE YAPILANI UNUTMADI!
Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi Şubat Ayı Toplantıları’nın ikinci oturumunda, Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’ya söz verilmemesi üzerine mecliste tansiyon yükselmiş, konu günlerce Trabzon kamuoyunu meşgul etmişti. Kaya, kendisine söz verilmemesi üzerine meclis salonunda basın toplantısı yapmıştı.Meclisin Mart ayı toplantısında herhangi bir konuşma yapmayan Kaya’nın, aynı tutumunu Nisan ayı meclis toplantısında da sürdürdüğünü gözlemledik. Meclisteki hararetli tartışmalara ses çıkarmayan Kaya’nın neden bu kadar sabırlı davrandığına kimse anlam veremedi.
Meğerse gerçek, meclis toplantısı sonrası ortaya çıktı. Ahmet Kaya’nın Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç’e olan tavrı hâlâ sıcaklığını koruyor olacak ki Kaya, meclis toplantısı sonrası meclis üyelerini yanına alarak basın açıklamasında bulundu.
AK Parti Grup Başkanvekili Faruk Kanca’ya mecliste söz alarak cevap vermeyen Kaya, hiçbir polemiğe girmeden görüşlerini basınla paylaştı. Kaya’nın bu tavrı, “ben bu saatten sonra kimseden söz talep etmeyeceğim. Görüşlerimi meclise değil halka açıklayacağım” şeklinde yorumlandı.
***
BİR KAP YEMEĞİ KÜÇÜMSEMEK DOĞRU MU?
Ortahisar’da son günlerde AK Parti ve CHP arasında yükselen hizmet tartışması iki ilçe başkanını karşı karşıya getirdi.
Özellikle heyecanla dolu dolu bir basın toplantısı yapan AK Parti İlçe Başkanı Seyit Hisoğlu, Ortahisar Belediyesini adeta topa tuttu.
Hizmetler ve serzenişler üzerinden belediye yönetimini hedef alan Hisoğlu ne kadar haklı?
Özellikle sosyal yardımlar üzerinden PR çalışmaları yapıldığını ifade eden Hisoğlu, bizce iki yıllık yönetime haksızlık ediyor.
Özellikle “çay, süt, bir kap yemek” üzerinden yapılan eleştiriler…
Bizce burada durup düşünmek gerekiyor.
Gerçekten mesele bu kadar basit mi?
Yoksa Hisoğlu’nun bu söylemi sahadaki gerçeği görmemekten mi kaynaklanıyor?
Çünkü bugün Ortahisar’da sosyal destekler üzerinden yürüyen tartışmanın temelinde, yıllardır ihmal edilmiş bir alanın geç de olsa görünür hâle gelmesi yatıyor.
Öyle ki Trabzon gibi kadim bir şehrin sosyal ve kültürel anlamda geri kaldığı artık inkâr edilemeyen bir gerçek.
Bu gerçeği görmeden yapılan eleştiriler ve bu boşluğu doldurmaya yönelik adımların “küçük iş” gibi sunulması bizce acımasız bir eleştiri.
Sayın Hisoğlu’na soralım:
Eğer bu hizmetler bu kadar önemsizse, Kent Lokantaları neden dolu?
Cevap: Ekonomik kriz.
Yaşanan ekonomik kriz gerçekliğini göz ardı ederek eleştiri yapan Hisoğlu’na buradan bir hatırlatma yapalım.
Ortahisar Belediyesi iki yıl öncesine kadar AK Parti tarafından yönetiliyordu. Üstelik arkasında güçlü bir bakan ordusu ve hükümet desteğiyle.
Peki şimdi Ortahisar Belediyesi aynı şartlarda mı çalışıyor?
Bizce cevabı belli.
Bir tarafta hükümet baskısı,
diğer tarafta büyük bir borç yükü ile hizmet üretilmeye çalışılıyor.
Bugün bir kap yemeğin konuşuluyor olması, aslında daha büyük bir sorunun yansıması değil mi?
Ezcümle;
Bir kap yemeği küçümsemek kolay…
Ama o yemeğe neden ihtiyaç duyulduğunu görmek, asıl mesele, Sayın Hisoğlu.
***
ŞEKER YERİNE TÜTÜN ÜRÜNÜ İKRAMI!
Trabzon, yeni turizm sezonuna hazırlanıyor. Geçen yıl şehirde sektöre dâhil bazı işyeri sahipleri tütün ürünlerinin kullanılmasına izin verdi. Özellikle merkeze uzak yerlerden ve Pelitli-Konaklar civarından şikâyetler geldi.
Bu konuda farklı bir duyarlılık söz konusu; esnaf, işletmenin önüne yaptığı ‘pervole’ tipi yarı kapalı yerlerin tütün kullanımı için ‘dış mekân’ şeklinde kabul edilip kullanılabileceğini savunuyor.
Yerel yönetimler, sağlık birimleri ve tütün kullanılmasına karşı çıkan vatandaş ise, “Hem kamusal alanı işgal ediyorsunuz hem de kapalı yerde dumanlı ürünler içilmesine yol açıyorsunuz” diyerek şikâyetçi oldu.
Kapalı yerlerde sigara ve nargile gibi ürünlerin ihbarı üzerine ekipler gelince, kumandaya basıp “Yerimiz açılabiliyor” diyerek savunma yapan işyeri sahipleri (hatta ülke genelinde şubeleri bulunan büyük firmalar), bu konuda bu sezon da direnecek mi?
Elbette tasvip etmiyoruz; Güney’den gelen (adı bizde saklı) kurumsal bir başka müteşebbisin müşterilerine şeker veya karanfil yerine, kasa üzerinde açık bıraktığı yabancı menşeili paketten sigara ikram ettiğini ve bunun nasıl yadırgandığını eklemeden de edemeyeceğiz.










