NARİN CİNAYETİNDE KİLİT LOBİ KİM, KİMLER?
Türkiye’nin kilitlendiği Narin Güran cinayetinde ilk duruşma yapıldı. Olayın ortaya çıkarılmasında ve duyurulmasında çok büyük etkisi ve katkısı bulunan Türk Basını, duruşma aşamasında da etkin rol aldı.
Canlı bağlantılar, içeriden bilgiler, yeni gelişmeler ve ikrarlar; hepsi bir bütün halinde anlık verilerek davaya bir anlamda ışık tuttu.
Duruşmanın açık ilerlemesi de mahkemenin takdiriydi. Türkiye’nin hep birlikte sahip çıktığı küçük Narin’in hatırası mutlak ve ancak onu elleriyle boğduğu belirtilen katilin ortaya çıkması, işbirlikçilerinin hak ettikleri cezayı almasıyla rahatlayacak.
Yürekler de ancak bu şekilde soğuyacak. Biz kovuşturma aşamasında iki hususa dikkat çekmek istedik; ilkincisi Diyarbakır Barosu’nun etkinliği. Çapraz sorularla 4 sanığı da sıkıştırmakla kalmadılar, davaya her yönlü katılarak başta ağabey Enes olmak üzere bazı sanıkların açılmasını sağladılar.
İkincisi ise, müdafi avukatlar. Onlar da kritik sorularda hemen devreye girerek müvekkillerinin cevap vermesinin önüne geçmeye gayret gösterdiler.
Anlaşılan o ki Diyarbakır Barosu avukatları bu işin peşini bırakmayacak ve gerçek gün yüzüne çıkana kadar katılan rolünün hakkını verecek. Müdafilerle ilgili bir şey yazmak istemiyoruz, kamuoyunun takdiri.
***
ADLİYE’NİN KAPALI OTOPARKI PERSONELE KAPALI
Trabzon Adliyesi 2012 yılında Yomra ilçesine taşındıktan sonra idari ve yapısal konulardaki gelişmeler şehre çok yansımıyor.
Fakat ismi saray olan Adliye binasında birçok önemli olay yaşanıyor. Adliye’nin bin’e yakın personeli, hergün binlerce gelen-gideni oluyor.
Sadece adli yargı değil, idari yargı da aynı binada yer alıyor. Otopark sorunu özellikle duruşmaların yoğun olduğu günlerde anayola kadar ulaşan araç dizileriyle anlaşılabiliyor.
Adliye’nin iki yanındaki açık otoparka plakaları tanımlı olan personel ve avukatlar araçlarını çekebiliyordu. Kapalı otoparka da tüm personel aracıyla girebiliyordu. Yeni alınan bir kararla kapalı otoparkın sadece hâkim ve savcılara ayrıldığı bildirildi.
Tam Kış aylarına girilirken önemli hale gelen kapalı otoparkta müdür, memur, yardımcı hizmet ve genel idare hizmetinde bulunan adalet çalışanlarının alınmaması kararı büyük tepki topladı. Bilindiği gibi adliye içinde de sadece hâkim savcıların kartları ile kullanabildiği asansör yer alıyor.
Bu asansörlere de hâkim savcı kartı bulunmayan hiç kimse binemiyor. Kuzey kapısı da sadece komisyon başkanlığı ve başsavcılığa açılıyor. Harici zamanlarda herkese kapalı ve yasak.
Adalet her şeyin üzerinde. “Yeter ki adalet tecelli etsin de isterse kıyamet kopsun”, şeklinde bir nosyon ve olgu var. Elbette adliyenin güvenliği önemli ama biz hiç yorum yapmadan Adaleti tesis ettiren herkesin kamusal hakları kullanabilmesi esasını hatırlatmak isteriz.
***
BİZDEN BAŞKA HANGİ BÜYÜKŞEHİRDE BU VAR?
Trabzon Emniyeti şehrin dört bir yanında uygulama yapıyor.
Sürücüler sahil, tanjant, ilçe bağlantıları ve hatta Kanuni Bulvarında üst üste uygulama ve denetimlerden geçince yazılan cezalar da katlanarak artmaya başladı.
Dünden itibaren en sağ şerit olarak bilinen güvenlik şeridini kullananlara da hemen ortaya koyabilecekleri mazeretleri yoksa 4 bin 64 lira ceza yazılıyordu.
Şimdi Bu rakam 6 bin 440 oldu ve yaygın şekilde uygulanıyor. Bu şekilde ceza yiyen emniyet mensupları bile var.
Dolayısıyla sürücüler birbirleriyle iletişim kurarak sordu; her yerde acaba böyle mi?
Yani turizm uygulaması, asayiş uygulaması, arama-el koyma kararıyla yapılan huzur uygulamaları, trafik denetleme uygulaması, radar uygulaması derken bir pdf yayınlandı ve Trabzon’un girişinden çıkışına kadar neredeyse 30 noktada bu şekilde sürekli uygulama bulunduğu anlaşıldı.
Evet; her yerde böyle mi?
Hayır!
Trabzon dışında hemen hiçbir büyükşehirde bu şekilde uygulama disiplini yok.
Tedbire evet, abartıya hayır diyoruz!
Çünkü cezanın çözüm olduğunu savunmak ancak ortaçağda denk gelebileceğiniz bir tedbir yöntemidir.
***
AHMET KAYA, AHMET KAYA’YA KARŞI!
Ortahisar Belediyesi'nin En Mutlu Köy yerleşkesinde, 2-8 Kasım Lösemili Çocuklar Haftası kapsamında düzenlenen etkinlikte renkli anlar yaşandı. En Mutlu Köy’de görev yapan özel gereksinimli gençlerin de katıldığı etkinlikte, Trabzon’da lösemi tedavisi gören 5 yaşındaki Kumsal Turhal da yer aldı.
Çocuklar, Başkan Ahmet Kaya'ya gerçekleştirdikleri güzel çalışmaları göstererek keyifli dakikalar geçirdi. Başkan'dan çeşitli isteklerde bulunan çocuklar, En Mutlu Köy’e gönderilen yemekler için teşekkür ettikten sonra, “Bazen bize pide de gönderebilirsiniz” ricasında bulundular. Bu isteği sevinçle kabul eden Başkan Kaya, çocukları makamına davet ederek çikolata ve bisküvi sözü verdi.
Etkinliğin en eğlenceli anı ise, çocuklardan Ahmet Kaya’nın Başkan Ahmet Kaya’ya seslenmesiyle yaşandı. Başkan, adaşı Ahmet Kaya’ya sarılarak “İl dışına çıktığımda gözüm arkada kalmaz; makama Ahmet Kaya’yı bırakırım artık” diyerek neşeli bir şekilde yanıt verdi.










