UFUK HOŞ GÖREVİ BIRAKIYOR MU?
Ortahisar Belediye Meclisi’nin AK Partili Üyesi Ufuk Hoş’un bu görevinden ayrılabileceği öne sürüldü.
Hoş’un, böyle bir karar alıp bir süreliğine kızının eğitimi için yurtdışına gidebileceğini bazı CHP’li Meclis Üyelerine söylediği dillendirildi.
Takip edenler görecektir ki Hoş, genellikle yurtdışılarından paylaştığı fotoğraflarla dikkat çekiyor. 31 Mart seçimleri öncesinde AK Parti Ortahisar Belediye Başkan Adayı Ergin Aydın’ın projelerini hazırlayan ve eleştiri konusu olan “61 Proje” başlığının mimarı Hoş’du.
Seçim sonuçlarına da bakacak olursak bu projeler zaten halkta karşılık bulmadı. Bir önceki dönemde de Ortahisar Belediye Meclisi’nde olmasına rağmen, İçişleri Bakanlığı’nda danışman olarak görev aldığı için bu görevinden istifa etmişti Hoş.
Yani Hoş bu işi alışkanlık haline getirdi. “Madem bu görevi yapmayacaksın neden seçime giriyorsun” diye sorarlar insana. Neyse şimdilik istifa etmedi, ederse bu soruyu sorarız.
***
GENÇ, 6 AYLIK İCRAATLARINI ANLATACAK
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, 6 aylık faaliyetlerini anlatacağı geniş katılımlı bir basın toplantısı düzenlemeyi planlıyor. Geçmişten gelen ve tamamlanan projeler bunun yanında yapımı devam eden ve yeni başlayacakları projeler hakkında kamuoyunu aydınlatmayı amaçlayan Genç’in, bu hafta veya gelecek hafta içinde basının huzuruna çıkacağı öğrenildi. Seçim öncesinde çok önemli vaatleri bulunan Genç’in, görev süresi boyunca bu sözlerini yerine getirip getiremeyeceğini zamanla göreceğiz. Fakat 6 aylık dönemi göz önüne alırsak, bu konuda çok umutlu olmadığımızı da ifade etmek isteriz. Zira Genç, göreve geldiği günden bu yana elle tutulur hiçbir projeye imza atamadı.
***
AK PARTİ ORTAHİSAR BAŞKANI KİM OLACAK?
AK Parti Ortahisar İlçe Başkanı Selahaddin Çebi’nin yeni dönemde İlçe Başkanlığına aday olmayacağını açıklamasının ardından gözler yeni İlçe Başkanının kim olacağına çevrildi. AK Parti’ye yakın isimlerle konuştuk. Bizlere birçok alternatif isimlerden bahsettiler. Fakat konuştuğumuz insanların hemen hemen birçoğu Mehmet Karaoğlu’nun isminde mutabakata vardılar. Mehmet Karaoğlu partinin tabanından gelme bir isim. Gençlik Kolları gibi önemli bir birimde başarılı çalışmalara imza attı. Çalışkan ve jinerjisi yüksek bir isim. Teşkilatı tanıyor. Murat Zorluoğlu zamanında Büyükşehir Belediye Başkanvekilliği görevinde bulundu. AK Parti’de yıpranmamış isimler arasında. Ahmet Metin Genç’in Trabzon İl Başkanlığı dönemimde AK Parti Trabzon Gençlik Kolları Başkanlığını yürüten Karaoğlu, Genç ile uyumlu bir çalışma süreci yürütmüştü. Trabzon fotoğrafına baktığımızda ve yaptığımız araştırmalar sonrasında adaylığı en makul isim olarak Mehmet Karaoğlu ön plana çıkıyor.
***
ZORLUOĞLU’NUN HABERLERİNİ KİM SİLDİ?
2019 yılında Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı seçilen ve bugüne kadar Trabzon’da en başarılı çalışmalara imza atan Murat Zorluoğlu’nun Belediye resmi web sitesindeki haberlerinin silinmesi gündeme bomba gibi düştü.
Aynı partiden seçilen iki belediye başkanının böyle bir durumla karşı karşıya kalması kamuoyunda ciddi rahatsızlık yarattı. Bizler Ahmet Metin Genç’in böyle bir talimat verdiğini kesinlikle düşünmüyoruz. Olsa olsa yanında çalışanların işgüzarlığı sebebiyle böyle bir olayın yaşandığını tahmin ediyoruz.
Genç’in her ne kadar icraatlarını eleştirsekte nezaket ve emeğe saygı konusunda taviz vermeyeceğini biliyoruz. Zira devlette devamlılık esasına inanan biri olduğunuda şahidiz.
Hatta aldığımız bilgiye görede haberlerin ve arşivin silindiğini öğrenen Genç’in olaya derhel müdaha ettiği ve haberlerin siteye yeniden yüklenmesi konusunda talimat verdiği yönünde. Şimdi merak ettiğimiz, “kraldan çok kralcı olan” bu isimlere gerekli yaptırımın yapılıp yapılmayacağı!
***
TEKNE VE KAYIĞI OLANLAR İSYANDA!
Türkiye ekonomik açıdan ne zaman duvara ülkeyi yöneten ve bu kötü tablonun sorumlusu olan iktidar faturayı halka keserek durumu kurtarma çabası gösterir. Bozulan ekonomik dengede yine en ağır yük yoksul kesimlerin sırtına bindirilir. Bu noktada servet transferleri de yapılır. Türkiye son yıllarda her açıdan olduğu gibi ekonomik olarak da çok kötü yönetiliyor. Sonuçta da sürekli bir ekonomik krizle boğuşmak, yüksek enflasyon karşısında da alım gücü gün geçtikçe azaldığı bir dönemi yaşıyoruz. İşte böyle bir girdabın içinde debelenirken Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in aldığı ekonomik önlemler, çay, hububat ve köylünün ürettiklerine verilen taban fiyatlar gerçekten insanları isyan ettiriyor. Artık patlama noktasına gelme dorumu söz konusu…
Tasarruf söylemi Saray’a işlemiyor. Döviz garantili yap-işlet-devret modeline hiç uğramıyor. Böyle bir süreçte üretim de artırılamadığına göre ekonomik krizden çıkış yolu olarak her türlü vergiye bindirim üstüne bindirim yapılarak bütçeye girdiyi yükseltme mücadelesi de artık iktidarın tek seçeneği oluyor. İşte halk inim inim inlerken önceki gün Marina’da teknesi olan bir arkadaşla karşılaştım. Bir dokundum, bin ah işittim. “Kardeşim, teknenin birtakım işlemleri için Ulaştırma Denizcilik Ve Haberleşme Bakanlığı Trabzon Bölge Müdürlüğü’ne gittim. Tekneler için vergiler çok yükseltilmiş… Bu da resmi gazetede yayınlanmış… Ama hiç kimsenin haberi bile yok. Bu nedenle de ödemeler gecikince cezaya da uğramışız. Ben 100 bin lira cezalı vergi ödedim. Başka arkadaşlar çok daha fazla ceza ödediler. Bu vergilerin her yıl artarak süreceğini de bize bildirdiler. Ayrıca ticari olmayan kayıklardan bile yüklü vergi alınmaya başlanmış… Artık yapacak tek şey tekneleri satmak olacak her halde” sözleri dudaklarından döküldü.
Ne diyebiliriz ki!....










