ÇEBİ’YE ORTAHİSAR YASAK!
AK Parti Ortahisar İlçe Başkanı Selahaddin Çebi, Parti Genel Merkezi’nin isteği doğrultusunda önümüzdeki günlerde yapılacak olan AK Parti Ortahisar İlçe Başkanlığı’na yeniden aday olmayacak.
Çebi’nin partiden ayrılmaması ve muhalefet etmemesi için kendisine Bayburt ve Sinop İl Koordinatörlüğü görevi verildi.
Görünüşte Çebi, terfi etmiş olsada madalyonun arka yüzü öyle değil. Uzun bir zamandır Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç ve İl Başkanı Sezgin Mumcu ile arası serin olan Çebi, sosyal medyada yaptığı paylaşımlar yüzündende tepkileri üzerine çekmişti.
Çebi’den sonra yeniden aday olmaması konusunda da Sezgin Mumcu’ya teklif götürülecek. Mumcu’nun da ocak ayında yapılacak olan genel kurulda görev süresinin biteceği öğrenildi.
Çebi’nin Ortahisar İlçe Başkanlığı’na yeniden aday olmayacağını açıklamasının ardından şimdi gözler, yeni başkanın kim olacağına çevrildi. Kamuoyunda birçok kişinin ismi dolaşmaya başladı. Bu isimler arasında Enes Ramazanoğlu, Hasan Selim, Sefa Küçükali, Dündar Ayyıldız, Meryem Sürmen ve Uğur Aydın’nın isimleri geçiyor.
***
BIYIK'A NEDEN SORMADINIZ?
Yomra’nın dışında her konuda bir fikri olan Yomra Belediye Başkanı Mustafa Bıyık, iktidarı eleştirmeye başladı. İYİ Parti’den istifa etmeden önce de AK Parti’nin iç yapılanmasına, teşkilatlanmasına ve icraatlarına endirek olarak müdahale eden Mustafa Bıyık, o dönemde de iki şeyi başaramamıştı. Birincisi İYİ Partili olmayı, ikincisi de Yomra’nın Belediye Başkanı seçildiğinin farkındalığını. Bıyık eğer kendi görev tanımı içerisinde kalıp Yomra’ya hizmet edebilmiş olsaydı, gelişmekte olan bu ilçe bugün çok daha farklı bir konumda olabilirdi.
Başkan işi gücü bırakmış, kendisini ilgilendirmeyen ne kadar konu varsa hepsinin içinde var, sadece Yomra’ya hizmet etme konusunda ortalıkta yok. Hangi partiye hangi isim ilçe başkanı, yönetici olacak hangi iş insanı hangi vekile veya bakana yakın, hangi siyasetçi kiminle nerede oturmuş gibi fuzuli konular Bıyık’ın tek gündemi.
Dün, Cumhurbaşkanı kararnamesiyle Trabzon Vakıflar Bölge Müdürü İsmet Çalık görevinden alındı. Çalık’ın yerine Kastamonu’dan başka bir isim atandı. Mustafa Bey hemen feryat figan etti! Vay efendim!
Trabzonlu birini görevden alıp nasıl Kastamonulu birini göreve getirirsiniz!
Kimin atanıp atanmayacağını “size mi soracaklardı” Sayın Bıyık!
Sizin göreviniz devlette yapılan atamaları mı takip etmek yoksa Yomra’ya vadettiğiniz projeleri mi gerçekleştirmek?
***
VAKIFLARI BIRAKIN, TURİZME BAKIN!
Turizm şehri olma iddiasındaki Trabzon'un yıllardır en büyük eksikliği cevval bir İl Kültür ve Turizm Müdürü atanmayışıdır. Yazıldı, çizildi, her platformda dile getirildi ancak iktidar partisinin vekilleri de il yöneticileri de adeta kulaklarının üzerine yattı. Şimdi de Vakıflar Bölge Müdürü değişti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Vakıflar Bölge Müdürü İsmet Çalık'ı görevden alıp, yerine Kastamonu Gençlik ve Spor İl Müdürü Reşat Asrak'ı atadı. Uzun yıllar öğretmenlik yapmış ve sonra da Kastamonu Gençlik Spor İl Müdürü olmuş Asrak'ın, vakıflarda başarılı olup olmayacağını şimdilik bilmiyoruz. Ama bildiğimiz bir gerçek var ki o da Trabzon'un, turizmi çok iyi bilen bir müdüre ihtiyacının olduğudur. Faydası olmayacak ama biz yine de iktidar partisinin yöneticileri ve şehre bayramdan bayrama gelen vekillerine bir kez daha hatırlatmış olalım.
***
TRABZON BU NİKÂHTA BULUŞACAK
AK Parti Yerel Yönetimler Başkan Yardımcısı ve eski Trabzon Milletvekili Ayşe Sula Köseoğlu'nun kızı Doktor Beyza Köseoğlu hayatını Avukat Seyfullah Doğan ile birleştirecek. Bugün saat 17.00'da Boztepe Mahallesi’ndeki Cephanelik Restoran'da kıyılacak nikâha Türkiye’nin dört bir yanından katılım bekleniyor. Trabzon protokolünün de tam kadro yer alacağı nikâh için, önceki dönem Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı ve şu anda Diyarbakır Valisi olan Murat Zorluoğlu da birkaç gün önce kente geldi. Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç’in kıyacağı nikâhta Vali Zorluoğlu da gelinin nikâh şahitleri arasında yer alacak.
***
NEDİR BU SOSYAL MEDYA MERAKI!
Türkiye’de siyasiler sosyal medya aracılığı ile halka daha çabuk ulaşabiliyor. Gazete ve televizyonlarda kendilerine yeterince yer bulamayan siyasiler, yanlarında birkaç personel çalıştırarak, faaliyetlerini sosyal medya üzerinden halka duyurmaya çalışıyor. Bunu belli sınırlar içerisinde seviyeli ve anlaşılır şekilde yapanlara sözümük yok!
Birde sosyal medyayı abartılı şekilde kullananlar var. Kendi şahsi yaşantılarını veya özel zevk ve faaliyetlerini kamuoyuna aktarmaya çalışıyorlar. Yemek yerken, yürüyüş yaparken, şarkı okurken veya ibadet ederken yapılan paylaşımlar halkın gözünde gereksiz ve absürt olarak yorumlanıyor.
Çünkü bunların toplumu ilgilendiren bir bölümü bulunmuyor. Vatandaş yetki verdiği siyasilerden icraat bekliyor. Haklı olarakta yapılan iş ve eylemlerin paylaşılmasını bekliyor. Gereksiz yere video ve fotoğraf yayınlayan siyasiler zamanla halkın gözünde antipatik olmaya başlıyor.
Bu yüzden çok güçlü görünen ve kamuoyunda popüler olarak anılan birçok siyasetçinin sonunu hazırlayan yine sosyal medya oldu. Bunun birçok örneğini yakın siyasi tarihimizde görmek mümkün.
Siyaset kurumunda hizmet veren isimlerin politik arenada ömürlerinin uzun olması için sosyal medya paylaşımlarına dikkat etmesi ve kamuoyunun beklentilerini göz önünde bulundurmasını tavsiye ediyoruz.










