ALİ SAVAŞ’IN ARDINDAN…
Trabzon Basının son 40 yılında adından sürekli söz ettiren bir isimdi Ali Savaş. Köy Hizmetleri personeli olduğu dönemlerde işe gitmediği fakat maaşını devletten aldığı için meslektaşlarının sürekli hedef noktasında olmuştu. Sol görüşlü olduğunu söylemesine rağmen iktadarlarla arasını her zaman iyi tutmuş, onları eleştirmeye pek yanaşmamıştı. Gazetecilik uslübü ve tarzı yüzünden camiada pek sevilmezdi. Özellikle siyasiler ve bürokratlar kendisinden çekinirdi. Birçok gazetecinin yetişmesinde ciddi katkıları olduğunu biliyoruz. Tabi bunun yanında ekmeğinden ettiği insan sayısı da az değildi. Vefatının ardından insanların paylaşımlarının yüzde 90’nı eyyamcılık kokuyor. Arkasından sövenler, sayanlar ve hakaret edenler bugün yaptıkları paylaşımlarla timsah gözyaşları döküyorlar. Bu da toplumumuzun kanayan bir yarası maalesef!
Hayatnın son 15 yılını kanserle mücadele ile geçirdi. Kanseri yenmişken kalbine yenik düştü. Trabzon’da acı tatlı izler bırakarak aramızdan ayrıldı. Ailesine sabırlar diliyoruz. Allah taksiratını affetsin…
***
VEHBİ KOÇ’A AKRABALARINDAN BÜYÜK DARBE!
Milletvekili seçilebilmek için yaklaşık 5 yıl seçim çalışması yapan, adeta Trabzon’a kamp kuran Vehbi Koç, bu emeline kavuşunca kentle olan bütün bağını kopardı.
Uzun zamandır sesi soluğu çıkmayan çiçeği burnundaki vekil dün Yomra’da ortaya çıktı.
Cuma namazını Yomra’da kılan Koç, yerel seçimlerde Yomra Belediyesi’nin AK Parti’ye geçmesi için yoğun gayret sarfetmişti. Hatta o dönemde annesinin Yomralı olduğunu, bu yüzden de Yomra’ya ayrı bir önem verdiğini vurgulamıştı. Yomra belediye başkan adayı Abdulkadir Özdemir ile Koç’un akrabaları Namıkkemal Mahallesi’nde yaşıyorlardı. Bu yüzden de Namıkkemal Mahallesi’ndeki oyları garanti görüyorlardı. Fakat sandıklar açıldığında hem Özdemir hem de Koç büyük bir hayal kırıklığı yaşamaktan kurtulamadı.
Namıkkemal Mahallesi’ndeki oyları İYİ Parti’ye kaptıran AK Parti, bu mahalleden sadece 7 oy alabildi.
Ne Özdemir ne de Koç, akrabalarından dahi oy alamadılar.
Hal böyle olunca hezimet yaşamaktan kurtulamadılar. Koç’un seçim sonrası akrabalık bağlarını gözden geçirip geçirmediğini bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey Vehbi Koç’un bir dönem vekillik yaparak siyasete erkenden veda edeceğidir. Zira akrabasından oy alamayana elin adamı neden destek versin ki!
***
AHMET KAYA’YA ACI SİTEM!
Trabzon’un merkez Ortahisar Belediyesi kurulduğu andan itibaren Adalet ve Kalkınma Partisi tarafından yönetiliyordu. Öyle ki bir önceki seçimi 20 bin oy farkla kazanmıştı. Bu seçimde farkın kapanmayacağı düşünülüyordu. Ama Ahmet Kaya, farkı kapattı, bir de 20 bin oy fark atarak ipi çok rahat göğüsledi ve belediyeyi devraldı. Kuşkusuz gelen gideni çok oluyor. Arayanı soranı, iş, aş isteyeninden kafasını kaldıramıyor. Ama bir gerçek var ki politikacı olarak tüm bunları yaşayacağını bilerek kolları sıvamış, aday olmuştu. “Ben tüm bu sorunların üstesinden gelirim” iddiasıyla adaylığını ilan etmiş ve halk da ona inanarak, güvenerek oy vermişti. Artık mazeret değil, verdiği sözleri tutma zamanı… Bu başka bir yazının konusu da ben geçtiğimiz gün öğrendiğim bir konuya değinmek istiyorum.
İSTANBUL’DAN GELİP TEBRİK BİLE EDEMEDİ
Uzun yıllar İstanbul’da oturan sonra doğduğu Çalköy’e dönen, burada Karfan Yaylasında küçük de olsa bir tesis açan, iki dönemdir Düzköy Belediye başkanlığı adaylığı için başvurup, hep elenen isimler arasında yer alan Nail Alim, kış dönemini geçirdiği İstanbul’dan, yeniden köyüne dönmenin ardından ilk fırsatta Ahmet Kaya’yı bir ziyaret edip, başarılar dilemek istemiş… Belediye’ye gitmiş… Özel kalemde oturan insanlar var. Özel kaleme, “Ben Nail Alim, Ahmet Kaya başkanla görüşmek ve tebrik edip başarılar dilemek istiyorum” demiş… “Şu anda bir toplantı var. Bekleyin lütfen” karşılığını almış… Aradan 15 dakika gibi bir süre geçmiş… Başkan odasındaki toplantı bitmiş… Başkanın odasına artık giren çıkanlar olmaya başlamış… Nail Alim, yeniden görevliye giderek durumu anlatmış, içeri giren çıkanların olduğunu ifade etmiş ve, “Lütfen başkana söyleyin, Nail Alim geldi görüşmek istiyor” diye…Yeniden beklemesi istenmiş…
BİR KADIN OĞLU İÇİN FERYAT EDİYORMUŞ
Tabii ki yine başkanın odasına giren çıkanlar bulunuyormuş… Bu arada bir kadın, “Ben başkanla görüşmek istiyorum. İki aydır gelip gidiyorum. Sürekli meşgul diyorsunuz. İş için söz vermişti seçimden önce… Oğlum için iş istiyorum ve beni başkanla görüştürün” diye tepki göstermiş… Ancak o kadının tavrına da sessiz kalınmış… Başkanın odasına girip çıkanlar oldukça ve Nail Alim de savsaklandığını anlayınca ayağa kalkmış, özel kaleme, “Başkana söylersiniz, Nail Alim geldi, çok çok selamımı söyleyin” demiş ve hızlı adımlarla çekip gitmiş…Bu kez arkasından koşturmuşlar, “Nail bey, gelin, görüşeceksiniz” diyenler olmuş ama o dinlemeden Ortahisar Belediyesini terk etmiş… Bunu bana anlattılar ve üzüldüm. Buna benzer kim bilir neler yaşanıyordur bize ulaşmayan. Ama görülen o ki, Ahmet Kaya, 20 bin oy farkla kazandığı belediyeyi, eğer böyle devam eder ve insanların kalbini kırmayı sürdürürse büyük ihtimalle 30 bin oy farkla kaybeder.
Benden uyarması!.
***
NWAKAEME TOP ÇEVİRMEYE BAŞLADI
Trabzonspor yönetiminin her halde transfer ettiği isimler arasında en gereksizi Anthony Nwakaeme’ydi… Çünkü o gelmeden önce de takımın Mahmoud Trezeguet ve Mıslav Orsic isimli iki pahalı sol kanat oyuncusu kadrosunda vardı. Ayrıca altyapıdan Veysel Sönmezsoy da bu bölgede oynayabiliyordu. Orsic ve Trezeguet’ın satışı olmadan yeni bir yabancı sol kanat transferi abeste iştigalden başka bir şey değildir. Bu nüfus cüzdanına göre 36 yaşına merdiven dayamış, geçtiğimiz sezonun büyük bölümünü sakat geçirmiş Nwakaeme için bir de hiç yüzleri kızarmadan 2 milyon 75 bin Euro gibi astronomik bir rakam ödenmiş. Ya bu oyuncu 29 yaşındayken transfer edildiğinde 900 bin Euro verildiğini unutmuş Ertuğrul Doğan ve arkadaşları… Neyse büyük bir sükseyle taraftar karşılamaları, başkan yardımcısı Nevzat Kaya’nın çocukça sevinciyle birlikte Nwakaeme Trabzon’da geldi.
NE ZAMAN HAZIR OLACAĞINI BİLMEMİYOR
Nijeryalı 36 yaşındaki sol kanat oyuncusu Macaristan kampına katıldı. Kendisine takımdan ayrı yüklemeler yapılarak hazır hale, diğer arkadaşlarına yetişmesi için özel idmanlara tabii tutuluyor. Burada basın toplantısı düzenliyor ve sorular soruları yanıtlarken, ne zaman hazır olacağı ile ilgili belirsiz ifadeler kullanıyor. “Yarın hazır olacağım desem gerçekçi olmaz, ne zaman hazır olacağımı, zaman gösterecek. Bir an önce hazır olmak istiyorum” ifadelerini kullanıyor Anthony Nwakaeme… O da biliyor artık futbol hayatının bittiğini… Sürekli sakatlık geçirdiğini ve bedeninin ağır idman ve maç programını kolay kolay kaldıramayacağını… O da Trabzonspor’a ilk geldiği Nwakaeme olmadığının farkında… O da, Suudi Arabistan gibi futbolda beşinci dünya ülkesi olan bir yerde bile istenmediğinin bilincinde… O nedenle şimdiden top çevirmeye başladı. Ayağında iyi top saklıyor ya… Artık diliyle de bu topu çevirme yeteneğini geliştirdiğini anladık o basın toplantısında…
Ne diyelim?
Transfer edenler ve onun gelmesi için yırtınanlar düşünsün!.
***
EMEKLİYE YOK AMA ONLARA 4 MAAŞ VAR!
Kamuda birden fazla görevde bulunan ve "Çoklu görevleri" nedeniyle çifter maaş alan bürokratlar, AK Parti iktidarlarında olağan hale geldi. Farklı yerlerden maaş alan bürokratlar ve eski siyasetçilere yönelik soru önergeleri ise "Ticari sır" denilerek geri çevrildi. Muhalefetin, “Saray çevresinde mutlu azınlık oluştu” eleştirilerine kulak tıkayan iktidar, hemen her yeni atama ile kamudaki çift maaşlı isimlerin sayısını daha da artırdı.3 Temmuz'da Resmi Gazetede yayımlanan atama kararları kapsamında kamuda birden fazla pozisyonda görev alan bürokratların sayısı daha da arttı. Bazı bürokratların kamuda dört farklı pozisyonda yer alması dikkati çekti.










