FUTBOL KULÜPLERİ BORÇ BATAĞINDA!
Türkiye’de Süper Lig takımları dâhil birçok profesyonel kulüp borç batağı içinde çırpınıyor.
Özellikle 1. Lig ve alt liglerde bu ekonomik kriz daha fazla kendini hissettiriyor.
Halen daha sporcularına peşinat ödeyeunmeyen kulüpler bile var. Durum bu şekilde devam ederse ilerleyen yıllarda birçok kulüp transfer yasağı ile karşı karşıya kalacak.
Kulüplerde uygulanan yanlış transfer politikaları, yönetimlerin gelir gider dengesini sağlayamaması ve popülist yaklaşımlar spor kulüplerin sonu olmaya başladı.
Sponsor ve yayın gelirlerinin azalması, ülkedeki hayat pahalılığı ve eflasyon liglerde mücadele veren kulüplerin adeta belini büktü.
Türkiye Futbol Federasyonu seçimleri öncesinde İbrahim Hacıosmanoğlu, kulüp temsilcileri ile yaptığı görüşmelerde göreve gelmesi durumunda kulüp gelirlerinde ciddi artış yapacağını vaat etmişti. Fakat evdeki hesap çarşıya uymadı. Hacıosmanoğlu başkanı seçildiği TFF’nin kasasında bırakın para bulmayı, borç içinde bir kurum devralmanın şokunu yaşadı. Seçimin ardından kulüpler Hacıosmanoğlu’nun sözünü yerine getirmesini beklesede kısa ve orta vadede bu pek mümkün görünmüyor.
***
TRABZONSPOR’UN KURULLARINA İLGİ BÜYÜK
Trabzonspor’da Aralık ayı başında yapılması planlanan olağan genel kurulda henüz bir başkan adayı ortaya çıkmamışken, en çok talep gören yer kurullar oldu
Özellikle sicil kurulu başkanlığına yoğun ilgi var. Üyeleri ilgilendiren bu kurul için şimdiden 4-5 adayın müracaatta bulunduğu öğrenildi.
Denetleme Kurulu dışında bağlayıcı yetkisi olmayan divan, disiplin, sicil, arşiv ve müze kurulu tüzük hazırlanış sürecinde çok tartışılan organlar olmuştu.
Müze ve arşiv kurulu son tüzükte kaldırılırken, disiplin ve sicil kurullarının kapatılarak kulüp tarafından profesyonellerce yürütülmesi tartışılmış daha sonra bu bu madde yürürlüğe konulmamıştı.
Trabzonspor genel kurul tarihi yaklaştıkça kurullara aday olmayı düşünenlerin sayısında da artış olması bekleniyor.
***
BU KLİNİK HAYAT KURTARIYOR
Ortahisar Belediyesine bağlı “Küçük Dostlar Kliniği” yaptığı hizmetlerle göz dolduruyor.
Trabzon’da sokakta yaşayan kediler için kurulan klinik, günde onlarca kedinin tedavisinin yapılmasını sağlıyor.
Sokaktaki kedilerin kısırlaştırılmasından tutun da her türlü yaralanma ve hastalıklara karşı mücadelenin verildiği klinikte, personelin samimi ve içten hizmetlerini ayakta alkışlıyoruz.
Klinik oldukça temiz ve hijyenik. Kedilerin sağlık durumlarına göre iki oda hazırlanmış durumda. Birinde yoğun bakımda kalması gereken, diğerinde ise ilk müdahalenin ardındandan bir nevi gözetim altında tutular kediler kalıyor. Sokaktan alınan kediler tedavilerinin ardından herhangi bir uyum sorunu yaşamasın diye alındıkları bölgelere yeniden geri bırakılıyorlar. Trabzon’daki hayvanseverler dernekleri ile uyumlu bir çalışma gerçekleştiren klinik yetkilileri, bu sayede birçok kediyi de yuva sahibi yapmış oldular.
***
BÜKŞEHİR’DE HERKES RAHAT KOLTUK ARIYOR
Trabzon Büyükşehir Belediyesinde saha işçisi sıkıntısı yaşanıyor. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, yaptığı icraatlardan çok belediyeye hal hatır karşılığında doldurduğu işçilerle gündeme geliyor. Bu yüzden hem Ortahisar hem de Büyükşehir personel sayısındaki fazlalık neredeyse normal kapasitenin üç katına çıkmış durumda. Genç, Büyükşehir Belediye Başkanı olduktan sonra da hiç ihtiyaç olmamasına rağmen personel alımlarını sürdürüyor. Alımlar nedense hep bürolara ve masa başı işlere yapılıyor.
Fakat Büyükşehir’in asıl ihtiyaç duyduğu alan ise sahada çalışacak personel. Temizlik, TİSKİ, cenaze ve mezar işleri ve yol yapım gibi zorunlu hizmetleri olan belediyenin bu görevlerde çalıştırdığı personel sayısı oldukça kısıtlı. Hal hatır karşılığında işe alınan personel, bu işlerde çalışmayı tercih etmediği için bu konuda ciddi bir personel ihtiyacı ortaya çıkıyor.
***
TRABZONSPOR’UN SAKATLARLA BAŞI DERTTE
Trabzonspor’da sezon başı hazırlık döneminin iyi geçirilmemesi dolayısıyla futbolcular tel tel dökülüyor. Macaristan’da yapılan yurt dışı kampının yoğun hava sıcaklığı nedeniyle verimsiz geçmesi bunun yanında Trabzon’da yapılan antrenmanların yetersizliği yüzünden bordo mavili takım adeta revire dönmüş durumda.
Türkiye liglerinin en geniş kadrosuna sahip olan Trabzonspor bünyesindeki sakat futbolcular, teknik kadronun sıkıntı yaşamasına neden oldu.
Teknik Direktör Şenol Güneş, bir yandan takımın eksik yanlarını toparlamakla uğraşırken, diğer taraftan da ideal on biri oluşturmanın telaşına kapılmış durumda.
Güneş, önümüzdeki birkaç hafta sakat oyuncuların geri dönmesini bekleyecek.










