ŞEHİR HASTANESİ İÇİN GERİ SAYIMA GEÇERKEN…
2025’e girdik. Şehir Hastanesi’nin önünden geçenler gözlerine inanamadı. Bir anda parlamaya başlayan estetik camlar çoktan yerleştirilmiş, hastane adeta ortaya çıkmaya başlamış. Teknik ve mühendislik olarak da Trabzon Şehir Hastanesi’nin yarısından fazlası tamamlandı: bu yıl bitmeden tamamlanacağı konuşuluyor.
900 yatak kapasiteli Şehir Hastanesi'nin 5 bin kazıkla zemin güçlendirmesi yapıldığı, Ekim ayında bitirilerek hizmete açılacağı açıklandı. Bu açıklama herkesi heyecanlandırsa da özellikle son teknik açıklamalar endişe uyandırıyor. Deprem kuşağının sahile kayması, buradaki yer altı ve yeryüzü hareketliliği, hidro dinamik hareketlilik ve özellikle Akyazı Stadı’nın yanında bulunması kaygı uyandırıyor.
Maç günlerinde bu bölgeye karadan ulaşmanın mevcut içerisinde mümkünatı yok. Kamuoyu iki konuda tutarlı açıklama bekliyor: 1- Maç günlerinde hastanenin giriş çıkışı, acil vakaların seyri nasıl olacak? 2-5 bin kazık nereye çakıldı, hastane denizin üzerine kurulduğu için depreme ve alttan gelecek suya dayanıklı mı?
***
TRABZONSPOR ÜZERİNDEN ÇOK ENTERESAN
Abdullah Avcı’dan biraz sonra… Fatih Tekke o meşhur aidiyet açıklamasını yapmadan bir süre önce… Şenol Güneş gündeme gelince…
Özellikle Güneş’i yeniden Trabzon’da istemeyenler devreye girince… Adı Trabzonspor ile anılan ama hiçbir olumlu dönüş yapmayan Sergen Yalçın. Tam ismi ile Ali Rıza Sergen Yalçın. Toplam 426 maça çıkıp 105 gol atarak dalya sahibi yıldızlar arasına katılmış, şampiyonluklarda imzası olan ve daha da önemlisi aralarında Trabzonspor’un da bulunduğu 4 büyük takımın formasını giymiş önemli isim. Her büyük futbolcu, Trabzonspor’da geçen günlerini gururla anlatırken Sergen bordo mavili renklerden eleştirel birkaç cümle dışında neredeyse hiç bahsetmiyor.
Teknik direktör arayışı günlerinde de belki ismi hiç gündeme gelmemesi gerekirken gelmiş, kendisi de hiçbir cevap vermemiş ve yakın çevresine hedefsiz takım istemem içeriğinde sözler söylemişti. An itibariyle ismi yeniden eski kulübü Beşiktaş’la anılıyor. Hatta mevcut teknik sorumlu Serdar Topraktepe bile “Bu kulüp için en iyisi Sergen’dir” şeklinde açıklamada bulundu. Peki Sergen ne diyor?.. T
Tüm programlarımı iptal etmiş veya dondurmuş, Beşiktaş’tan ve yeni başkan Serdal Adalı’dan gelecek resmi teklifi bekliyor. Yeniden Beşiktaş teknik direktörlüğü için gün sayıyor. Kimilerine göre bu iş çoktan bitti bile. Biliyorsunuz en sık kullandığı kelime ‘enteresan’dır Sergen’in… Evet Sergen; hedefsiz takım için heyecanla kolları sıvaman çok enteresan!..
***
KTÜ FUTBOL SAHASI YENİLENİYOR
Kazadeniz Teknik Üniversitesi merkez kampüsünde bulunan Futbol sahası kampüse oldukça renk katan, herkesin hatırasını barındıran önemli bir mirasa sahipti.
Ancak gelinen noktada doğal çim şartlarını korumak oldukça zorlaştı.
Sadece KTÜ de değil Trabzonda, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’ne bağlı pek çok stadyum suni çime dönürülmüş durumda.
Hava şartlarının çim sahaya çokta uygun olmadığı şehrimizde son dönüşümü KTÜ yaptı. Bize göre kullanım amacına yönelik daha geniş bir kitleye hitap edecek olması nedeniyle doğru bir uygulama.
Ama sadece saha yapmakla işin bitmediğini belirtelim. Boyle bir tesise modern soyunma odaları yapılmalı.
Öğrencilerin spor sonrası duş vb ihtiyaçlarının karşılacağı bir tesis KTÜ'ye yakışır. En son yenilenen Trabzon ASKF sahası bu eksikliği yaşıyor. Modern ve kullanışlı tesisler yapmak bukadar zor olmamalı. Yinede bu ekonomik koşullarda Spor'a yatırım yapan KTÜ yönetimini kutlamak lazım.
***
İKİ BAŞKAN İKİ FARKLI PROFİL
Trabzon’da Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç ile Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’nın profillerinde dikkat çeken bir olayı dile getirmek istedik.
Bu sadece bizim değil, Trabzon’da kendilerine destek veren seçmenlerin de dikkatinden kaçmıyor.
Bayramlarda, özel günlerde, yeni yılda vatandaşlar mesajla ya da telefonla başkanlara ulaşıp, günlerini kutlamak isteyince farklı iki profille karşı karşıya kalıyor.
Ahmet Metin Genç’in bu konudaki notu son derecek düşük!
Ortahisar Belediye Başkanı iken iletişime daha açıktı. Fakat ne olduysa Büyükşehir’e gidince oldu.
Dostlarıyla ve halk ile bağlarını bir anda kopardı…
Bırakın telefonlara bakmayı, mesajlara dahi cevap vermemeye başladı.
Hizmet alanının genişliği, zamanının dar oluşu, taleplerin fazlalığı yüzünden iletişim konusunda sıkıntılar yaşayabilir. Fakat bunları yapmayacak veya yapamayacaksa o koltuğu tercih etmeyecek.
Önemli olan başkanlık makamında olmak değil, bu tür işin içinden çıkılmaz durumda sabırla ve hoşgörü ile hareket edebilmektir. Yani o telefonlara cevap verebilmektir.
Gelelim Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’ya…
Kaya, Genç’in aksine bu konuda oldukça hassas… Kendisini takip edenler görecektir ki telefonu her an elinde.
Gelen mesajlara da bizzat ya arayıp teşekkür ediyor, ya da mesajla cevap veriyor.
O an işi varsa da daha sonra uygun zamanda geri dönüş yapıyor.
Kısacası insanlara değer verip, saygı gösteriyor.
Bunu bütün içtenliği ve samimiyetiyle yapıyor..
Böyle yaptıkça da halkın gönlündeki yerini derinleştiriyor…










