UFUK HOŞ KONUŞMAYINCA, KAYA KONUŞTU!
Trabzon Ortahisar Belediyesi’nin dünkü meclis toplantısı, alışılmışın dışında bir hızla tamamlandı.
Başkan Ahmet Kaya'nın yönetiminde gerçekleşen oturumda, komisyonlardan gelen kararlar jet hızıyla oylanarak kabul edildi.
Meclisin bu kadar kısa sürede sona ermesi, “rekor” olarak anılabilecek bir toplantıyı gündeme getirdi.
Ancak, bu hızın arkasında gizli bir detay vardı: Toplantı boyunca hiçbir meclis üyesinin söz almaması. İşte, işlerin bu kadar akıcı ilerlemesinin nedeni de bu oldu.
Zira genelde uzun tartışmalara ve önerilere sahne olan meclis oturumları, bu kez tam anlamıyla “sessizlik senfonisi” tadında geçti.
Toplantının ardından asıl renkli anlar, çıkışta yaşandı. Başkan Ahmet Kaya, Ak Parti Grup Başkanvekili Zeki Kavanoz’a dönerek esprili bir şekilde, “Ufuk Hoş konuşmayınca hızlı bitirdik!” dedi. Bu sözler, meclis üyeleri arasında kahkahalara neden oldu.
Ahmet Kaya’nın nüktedan çıkışı, belediye toplantılarına her zaman getirdiği samimi atmosferin bir yansıması olarak değerlendirildi. Başkan Kaya'nın bu tavrı, sıkıcı bürokratik süreçleri bile eğlenceli hale getiren liderlik tarzının bir örneği olarak hafızalara kazındı.
Ortahisar Meclisi, bir yandan kararlarını hızla alırken bir yandan da mizahın iyileştirici gücünü kullanarak örnek bir toplantıya imza atmış oldu. Öyle ki, toplantıya dair espriler şimdiden kulislere taşındı: “Başkanın esprileri bu hızla giderse, meclis toplantıları artık çay molası kadar kısa sürecek!”
***
GENÇ, NERE DE BÜYÜK BİRLİK ORADA!
Yakın zamanda Büyük Birlik Partisi Genel Merkezi tarafından Trabzon İl Başkanlığı görevine atanan Adem Aydın, şehirde düzenlenen etkinliklerde dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Özellikle Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç'in düzenlediği etkinliklerde boy gösteren Aydın, desteğini açıkça ortaya koyuyor.
Son dönemde Ak Parti İl Başkanı Sezgin Mumcu’dan çok Adem Aydın’ın Ahmet Metin Genç’in yanında görülmesi, Trabzon siyaset kulislerinde hararetli tartışmalara neden oldu. “Büyük Birlik İl Başkanı mı, Ahmet Metin Genç’in resmi sözcüsü mü?” gibi esprili yorumlarla başlayan konuşmalar, siyasette olası değişim senaryolarını gündeme taşıdı.
Kulislerde dile getirilen ilginç bir iddia ise Adem Aydın’ın, Ak Parti İl Başkanlığı koltuğu için adı geçen bir isim haline gelmesi. “Olmaz olmaz demeyin” diyen bazı siyasi çevreler, Aydın’ın bu kadar görünür olmasının, Sezgin Mumcu’nun yerini sorgulatmaya başladığını belirtiyor.
Her ne kadar bu durum şimdilik bir espiriden ibaret olsa da Adem Aydın’ın siyasetteki yükselişi ve Ahmet Metin Genç ile sergilediği uyum, dikkatle takip ediliyor. Trabzon’un siyasi sahnesinde, “Adem Başkan’ın yıldızı mı parlıyor?” sorusuna cevap aranırken, Sezgin Mumcu’nun bu gelişmelere karşı nasıl bir hamle yapacağı merak konusu.
Bakalım bu süreçte Trabzon siyasetinde daha ne gibi sürprizler yaşanacak? Siyaset arenası, her zaman olduğu gibi heyecan verici gelişmelerin merkezi olmaya devam ediyor!
***
GÜNEY’DEN SAHİLE BEKLEYİŞ
Güney Çevre Yolu’nu Boztepe ve Çukurçayır hattı üzerinden sahile bağlayacak olan kritik kavşakta yoğun çalışma var.
Ulaştırma Bakanı’nın haftasonu ziyaretinde bu bağlantıyı açacağı söylentisi yayılınca çevrede büyük heyecan uyandı.
Fakat ne yol hazırdı, ne de Bakan’ın böyle bir programı vardı. Bakan Bey geldi, incelemelerini yaptı, arter hakkında bilgi aldı, yeni havalimanı projesi hakkında konuştu, ‘Nisan’a kadar hazır oluruz’ dedi ve gitti.
Eski Hayali Garajı üzerinden sahile inen bu yolun tamamlanması, şehir trafiğinin rahatlaması için şart.
Akyazı-Akoluk hattının hazırlanması için önemli. Şehrin güneyinden merkeze ve sahile inecek en kestirme ve en acil yol da yine burası. Çalışmalara ekstra ekipler ve ekipman yönlendirildi ama tarih yine belirsiz.
Bölgede 2000 yılına kadar 20 bin civarında olan nüfus 60 bini geçti. Herkes bu yolu bekliyor desek yeridir.
***
YURTTA BARIŞ DÜNYADA BARIŞ!..
Büyük Atatürk’ün özdeyişi aklımıza geldi de...
Hangi açıdan bakarsanız bakın, hakikaten yurda barış dünyaya barış elzem olarak şart.
Bakın lokal olarak bu veciz söz bizi orta vadede sosyo-ekonomik yönden nasıl ilgilendiriyor…
Trabzon, akaryakıtın en pahalıya mal edildiği şehirlerin başında geliyor. Zaten Trabzon gerek hammadde merkezlerine uzaklığı, gerek fabrika ve otomasyon pastasından neredeyse hiç pay alamaması, gerek deniz taşımacılığının pasifize edilmesi, gerek raylı sistemin kurulamamış olması ve gerekse karayolu olarak tedarik merkezlerine uzaklığı ile Türkiye’nin en pahalı şehirlerinin de başında geliyor.
Akaryakıt denince, Suriye’nin kuzeyi ya da bizim Güneydoğu’nun güneyi çok kritik bir bölge.
Sadece milli güvenlik ve stratejik anlamda değil; petrol çıkarma ve transfer merkezlerinin hep bu sıcak bölgede bulunması nedeniyle 2025 yılı başında akaryakıta büyük zam beklendiği haberleri yayılmaya başladı. Yani enflasyon, vergi ve fonlar, faiz ve cezalar bir bir artarken akaryakıtın sadece bu amillerden değil, aynı zamanda savaş psikolojisinden de etkileneceği bilgileri geliyor. Akaryakıtın ateş pahası olacağı belirtiliyor.
Öyle kuruş’lu ifadeler değil; yaygın basın 6-8 liralık zamlardan bahsediyor. Hangi ürün için mi?...
Hepsi için…
Akaryakıta boykot, navteks veya zorunlu kota düzenlemesi gelirse zam kaçınılmaz.O zaman piyasada görüp görebileceğimiz her şeye 2025 zamları ve ‘yeni düzenlemeler’ hariç, reel olarak yüzde 20-30’luk ekstra zam gelmiş olabilir.
Savaş çıkarsa dolaylı ve olumsuz yönlerden en fazla Trabzon etkilenecek.
Yurtta barış dünyada barış!










