OKUL POLİSİ AĞABEY VE ABLALAR ÇOK SEVİLDİ
Sosyal hayatta olduğu gibi, eğitim hayatında da polisiye tedbirle ilerleme kaydetmemiz zor. Bunun doğruluğunu millet gibi devlet de kabul etti ama İçişleri Bakanlığı özellikle okullardaki kötü alışkanlıklar ve okul önlerindeki tehlikeler yüzünden artık her okula ve kampüse en az bir kolluk görevlisi atadı. Bunların çoğu polis veya bekçi olup okullarda sürekli duruyor. Bazılarının yeri, odası da oluyor. Olmayanlar ise en yakın kolluk biriminde bir toplum polisi ile sürekli iletişimde bulunuyor ve bu uygulamanın hem güven verdiği, hem de suç ve şiddet oranlarında büyük yarar sağladığı belirtiliyor. Okul polisi uygulamasından hem okul, hem aileler çok memnun. Yani okul-aile-çocuk üçgeninin artık kolluk görevlisi ağabey ya da abla ile dördül bir şekilde metaforlaştığı da belirtilebilir.
***
MİLLİ EĞİTİM NASIL BU VURGUNA GÖZ YUMAR?
Trabzon’da çok sayıda kolej ve özel eğitim veren okullar var. Bunların birçoğu merkezi büyükşehirlerde olan, bol ortaklı okullar. Birçok hizmeti bir arada sunabiliyorlar. En önemli iddiaları, yabancı dil ve akademik hazırlıklar oluyor. Fakat belli okullarda çok yüksek paralara dağıtılan ‘özel kitaplar’ için velilerin isyan ve şikâyetleri devam ediyor. Üstelik bu şikâyetlerin sayısı azımsanmayacak oranda Cimer ve Bakanlıklar üzerinden yükselerek artıyor. Nasıl bir kitap setidir ki, 25 bin ile 50 bin lira arasında kitap paraları talep edilebiliyor? Yıllık okul ücretleri ile yarışan kitap setleri içerisinde gördük ki ekstra hiçbir şey olmadığı gibi, Milli Eğitim’in tüm öğrencilere ücretsiz dağıttığı kitaplardan üstün bir yanı da bulunmuyor. Daha büyük kriz ise yakında yükselecek; çünkü aynı kolejler, çocuklara ödev verirken kitap sayfalarını kökünden yırtıp çıkararak ödev veriyor. Ödevleri bu sayfalar üzerinden yaptırtıp geri istiyor. Böylece yırtılmış kitapların seneye kardeşlerine veya arkadaşlarına devri mümkün olmuyor. Haaa, çocuk sınıf tekrarı yaparsa kendisi de bu kitapları yeniden kullanamıyor. Hedef, her sene kitap parası!
***
KENT KONSEYİ DEKLARASYONUNU KİM HAZIRLADI?
Kent Konseyi’nde genel kurulun iptaline dönük mahkeme kararından daha çok, adaylar arasındaki iletişim konuşuluyor. Öyle ki, 24 Temmuz’da gerçekleştirilen Trabzon Kent Konseyi genel kurulunda başkanlık için ayrı, yönetim kurulları için ayrı sayım ve oylama yapılması gerekirken buna uyulmaması, dahası sayıları yüzlerle anılan derneklerin birçoğunun usulsüzce kongreye çağrılmaması, İdare Mahkemesini bu yönde net bir karar vermeye yöneltti. Buraya kadar hemen herkes bilgi sahibi oldu ve Trabzon adına iyi bir seçim olmadığı fikrinde buluştu ne var ki ilamla başkanlığı kaybeden Hasan Karal’ın “Rakibimin beni uyarmasını beklerdim” şeklindeki yazılı açıklaması, usulsüz kongreden daha fazla ses getirmişe benziyor. Bu deklarasyon kimin aklına gelmiş, kimin kaleminden çıkmış; herkes onu merak ediyor. Bu arada kongreyi ortadan kaldıran kararı aldıran Murat Çavga’nın hakkındaki kısmen çekimser duruyor ya da yeni genel kurul için nabız kolluyor diyenlere “Ben kesinlikle adayım” mesajı gönderdiği belirtiliyor.
***
ÜNİVERSİTELERDE KANTİN İHALESİ BİTİNCE NE OLUYOR?
Bugünlerde üniversiteler ders başı yaptı ve kampüsler onbinlerce gençle dolup taşıyor. Üniversitelerde öğrenciye parayla yemek hizmeti var. Öğle yemeği için belirlenmiş fiyat 20 TL ve bu ücret için çok çok ekonomik denilebilir. Büyükşehir Belediyesi örnek bir uygulama ile devlet üniversitelerine ‘çorba çeşmesi’ kurdu ve bu hizmet de sabahları öğrencilere bardakta bedava ekmek-çorba dağıtımı şeklinde devam ediyor. Fakat arkadaşı ile kantinde oturup bir çay içmek isteyen öğrenci için durum öyle mi?.. Kahve 50 TL, çay kimi yerlerde 5, kiminde 15 liraya kadar çıkıyor. Kantinde yemek ise tam anlamıyla ateş pahası. Öğrencilerin ortak soruları ve sorunlar: “Devlet bize 20 liraya yemek verebilirken kantinde nasıl oluyor da 200 liranın altında yemek-salata tabağı bile dolmuyor? Çay için 12-15 liralar adil mi? Üniversite yönetimleri bildiğimiz kadarıyla senato düzeyinde özerk ve yetkili. Öyleyse ihaleyi yaptıktan sonra ücretlendirmeye hiçbir şekilde karışmamaları doğru mu? Öğrencinin çay içme hakkı yok mu; iki kişi ikişer çay içsek 60 lira ödemek durumunda kalıyoruz. Üstelik çay memleketindeyiz” diyerek sitemlerini dile getiriyorlar. Üniversitelerin kantinlerde hijyen, sağlık, üretim, hazırlık ve fiyatlandırma konularına eğilmeleri şart.
***
İKTİDARIN DAĞITTIKLARINI TOPLAMASI GÜZEL!
Trabzon Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı'na bağlı Psikolojik Danışmanlık ve Eğitim Merkezi'nin açılışı dün Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezi’nde gerçekleşti.
Uzman Klinik Psikolog Enes Bülbül: “Danışmanlık ve eğitim merkezimiz Trabzon Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde ikamet eden her yaştan kişiye yönelik olarak bireylerin ve ailelerin psikososyal girişimlerine katkıda bulunmak ihtiyaç duyulan alanlarda psikolojik danışmanlık ve eğitim hizmeti sunmaktadır. Hizmetlerimizden bir tanesi psikolojik danışmanlık hizmeti bir diğeri ise eğitim hizmetleri. Danışmanlık hizmetlerimiz bireysel psikolojik danışmanlık, grup terapisi, aile danışmanlığı, evlilik terapisi yani çift terapisi şeklindedir. Çok yakın zamanda çocuk terapileri ve çocuk testleri alanlarında da hizmet vermeye başlayacağız. Diğer hizmetimiz evlilik okulu, psikoloji söyleşileri ve personel eğitimleri gibi eğitim hizmetlerimizdir.” Dedi.
İmkanı olmayan vatandaşlar için iyi düşünülmüş bu projenin faaliyete geçmesini bizlerde alkışlıyoruz.
Özellikle yıllardır insanların her alanda psikolojisini bozan iktidar partisinin bir tarafta bunu onarmasınıda kıymetli bulduğumuz ifade etmek istiyoruz.










