YABANCI OYUNCULARI NEDEN KİMSE İSTEMİYOR?

Trabzonspor yıllardır yabancı futbolcu transferi gerçekleştiriyor. Aldığı bu 200’ün üzerindeki yabancılar arasında sonraki satışından para kazandığı isim sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Alırken ödediği bonservis bedelinin çok üzerinde satış yapabildiği isim ise yok dersek yeridir. Aynı şey son yıllarda iyice can sıkıcı bir hal almaya başladı. Çünkü Bordo-Mavililerin bonservis bedeli ödemeden transfer ettiği futbolcularla yolları ayırmak istediğinde büyük bölümüne bir de tazminat ödemek durumunda kalıyor. Kimi bonservis bedeli ödediklerine de gönderirken yüklü para ödemekten geri durmuyor. Transfer edip işine pek yaramayan hiçbir futbolcusu için Süper Ligden her hangi bir kulüpten, “Tamam bonservis bedeli ödemeyelim ama tüm alacağı ücreti karşılayalım ve transferine izin verin” şeklinde teklif gelmez… Niçin bu oyuncular, Süper Lig ya da Avrupa’nın orta karar kulüplerinin hiçbir şekilde dikkatini çekmez. Kelepir olursa belki onlara yan bir gözle bakarlar ama bir lira bonservis istemeye kalktığınızda sırtlarını dönüp giderler.

BİR KULÜP DE BU İSİMLER İÇİN DEVREYE GİRMEZ Mİ?

Bakın şu anda da kaç futbolcu gönderilmek isteniyor. Süper Lige yeni çıkan Eyüpspor, Bodrumspor ve Göztepe gibi kulüplerin yabancı sayısı çok azdı. Biri de, “Şu Trabzonspor’un bırakmak istediği futbolcular tam bize göre… Çünkü Trabzonspor’un ligde hedefi şampiyonluk, bu oyuncular belki onları hedeflerine taşıyamaz ama bizde çok işe yarar” neden demedi ve tek bir oyuncuya talip olmadı. Oysa aynı kulüpler Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş’tan futbolcu almak için birbirleriyle yarışıyorlar. Bunun sebebi ne biliyor musunuz? Çünkü siz içi boş, üçüncü, dördüncü sınıf futbolculara onların rüyalarında göremeyeceği transfer ücretlerini ödüyorsunuz. O futbolcular da giderken sizin kazandırdığınız paraları talep ediyorlar. Tabii ki hiçbir kulüp de bu kadar düşük kalitedeki futbolcuya, sizin anlamakta zorluk çektiğimiz o verdiğiniz paraları vermez. Sorunun temeli bu ve hiçbir şekilde rüyalarında görmedikleri paraları verdiğiniz futbolcuların yarattığı ekonomik krizlerden dolayı yüzünüz kızarıyor mu, utanıyor ve vicdanınız sızlıyor mu?

Evet, vicdanınız sızlıyor mu?