YABANCI HAKEMLER SORUNU ÇÖZER Mİ?
Türkiye'de futbol, ülke gündeminden hiçbir zaman düşmeyen, hatta gündemi belirleyen bir organizasyon konumunda.
Ekonomik koşullar, jeopolitik riskler, kapımıza dayanan savaş, Mehmet Şimşek tarafından uygulanan orantısız vergiler herkesi canından bezdirsede, haftasonu olunca herşey unutulur gündem futbola sabitlenir.
Siyasetçilerin imdadına da yetişen bu oyuncak, şimdide Trabzonspor eski başkanı İbrahim Hacıosmanoğluna devredilmiş.
Hacıosmanoğlu çok ciddi bir seçim zaferi elde ettiği için şuana kadar seçim dönemi verdiği çoğu sözün hala daha arkasında durabiliyor.
Özellikle VAR hakemleri ve yabancı hakem konusunda verdiği söz ona sürekli hatırlatılıyor. Ancak kuluplerin bu konudaki talepleride bitecek gibi görünmüyor. Kulüpler birliği genç hakem söylemini bile artık geçmiş, mevcut hakemlerin hiçbirisinin maçlarda görev almasını istemiyor.
Yabancı hakem talepleri TFF tarafından olumlu karşılanmadığı için şimdide bari “yabancı VAR” olsun diyorlar.
Ancak bu talep herdefasında, “600 yıl dünyayı yönettik, Türk hakemine güvenin” diyen TFF başkanı Hacıosmanoğlu tarafından geri çevriliyor.
TFF' nin diğer yöneticileri bu konuda ne düşünüyor diye bir araştırma yaptığımızda onlarında yabancı hakem tarafında yer aldıkları görülüyor.
Hatta, MHK bile yabancı VAR olmasına sıcak bakıyormuş. Gelinen noktada bu tartışmada hakemlerin Hacıosmanoğlu’nun bu tutumunu çok değerli bulduklarını gösteriyor.
Çünkü yabacı hakem demek hakemler için gelirin azalması, Türk hakeminin karizmansını çizilmesi demek!
Bunu koruyan bir başkan buldukları için çok şanslılar. Peki, önemli olan hakemlermi yoksa ülke futbolu mu? Sahada 11 yabancı futbolcunun olduğu yerde, Türk hakemi savunmak bize hiç inandırıcı gelmiyor.
Ayrıca genç hakemlere şans verilsin densede genç, yaşlı farketmeden hakemlerin çok kötü olduğu herkes tarafından kabul ediliyor.
Türk hakemliğindeki çürümüşlük gençleştirmeyle düzelemez!
O nedenle Hacıosmanoğlu “zararın neresinden döner” bilemeyiz ama, bir an önce VAR sistemini yabancı hakemlere teslim etmelidir.
Çünkü Türk hakemleri doğru maç yönetse bile güven kalmamıştır.
En kısa sürede yabancı hakem sistemine geçilip, hakem konusunu Türk futbolunun ana gündem maddesi olmaktan çıkarmalıyız.