VE DOĞAN SATIŞTA YİNE SINIFTA KALIYOR!

ALIRKEN FIRTINA GİBİ ESİYOR AMA SATARKEN!...

Trabzonspor başkanı Ertuğrul Doğan şu ana kadar yaptığı uygulamalarla birlikte hem kulüp tarihinin, hem de Türkiye Süper Ligi tarihinin futbolcu satışı becerisi açısından en kötü verilere sahip ismi olarak kayıtlara göçmeye aday gözüküyor. Bordo-Mavili kulübün başkanı olduktan sonra geçen sezon büyük bölümü yabancı tam 17 transfer gerçekleştiren ve kulübün on milyonlarca Euro’sunu çöpe atmaktan geri durmayan Doğan, iş futbolcu satışına gelince çok büyük beceriksizlik gösterdi. Ertuğrul Doğan bu sezon transfer döneminde de benzer bir tabloyu yaşatacak gibi gözüküyor. Şu ana kadar tam 4’ü yabancı 6 transfer yapıp kulübün yine kasasını boşaltma konusunda devasa adımlar atarken, elden çıkarmak istedikleri bir tek oyuncuyu bile gönderme yeteneği gösteremedi.

YÜKSEK FİYATLA ALINCA HİÇ KİMSEYE SATAMIYOR

Takıma yeni yapılan transferlerle birlikte 18 yabancısı bulunan Trabzonspor’un daha en az 4 yabancı alması bekleniyor. Şu andaki durumda bile yeni hiç yabancı transferi gerçekleştirmemesi halinde 6 oyuncuyu elinden çıkarması gerekiyor. Ancak futbolcu almaya sıra geldiğinde hem bonservislere, hem yeni transferlere korkunç yüksek paralar ödemeyi marifet sayan Başkan Ertuğrul Doğan, aynı isimleri satmaya sıra geldiğinde ise müşteri bile bulamıyor. Çünkü takıma transfer edilen değerlerinin çok üzerindeki maliyetteki bu futbolculara aklı başında tüm kulüp yöneticileri, “Bu futbolcular Trabzonspor’dan aldıkları ücretin yarısını bile hak edecek oyuncular değil” diye düşünüyor ve farklı ve çok daha yetenekli ama çok düşük maliyetli yabancılara yöneliyorlar. Bu koşullarda Ertuğrul Doğan’ın uyguladığı transfer fiyat politikasının kulübün başındaki en büyük bela olduğunun altı çiziliyor.

FUTBOLCULAR TAZMİNAT ŞARTLARINI ZORLAYACAK

Ertuğrul Doğan yönetiminin geçen sezon elden çıkarmak zorunda kaldığı yabancıların büyük bölümüne büyük tazminatlar ödediği biliniyor. Bunlara yeni sezonda yenilerinin eklenmesi ve kulübün iflasına giden sürecin cehennem taşlarının yine örülmesine kesin gözüyle bakılıyor. Başkan Doğan, Maxi Gomez, Monthassar Lahtimi, Tonio Teklic, Dimitrios Kourbelis, Joaquin Fernandez ve Ongjen Bakic’i öncelikle göndermek istiyor ama hiçbir adım atamıyor. Bu oyuncuların yanında Mahmoud Trezeguet, Enis Bardhi hatta Mislav Orsic gibi oyuncuları da en azından biraz bonservis bedeli kazanarak satmayı istiyor ancak onları da pazarlama becerisi çok zayıf gözüküyor. Ertuğrul Doğan’ın bu satış becerisi konusundaki kötü yönetimini bilen tüm yabancı futbolcular da adeta pusuna bekliyor ve kendilerine önemli tazminatlar ödenmesiyle birlikte yolları ayırmayı planlıyor. Tüm bu yaşanacakların faturası da Trabzonspor’un sırtına bindirilmesine kesin gözüyle bakılıyor.