ÜLKE PUANINA DA KATKI YAPAMIYOR!
AVRUPA’DA KAZANMAK ÜLKE İÇİN ÖNEMLİ
Trabzonspor yeni sezona kötü bir giriş yaparken özellikle UEFA Avrupa Ligindeki beklentileri boşa çıkarmaları bardağı taşırdı. Bordo-Mavililerin piyasa değeri 30 milyon Euro bile olmayan ve çok düşük bütçeyle kurduğu kadroyla takır takır futbol oynayan Avusturya’nın Rapit Wien takımı karşısındaki iki maçı da kaybetmesi ve elenmesi taraftarın büyük tepkisini çekerken, ülke puanı açısından da kötü bir senaryonun parçası olmanın acısını yaşıyor. Karadeniz Fırtınası iki maçta puan alamadı ve ülke puanına da olumlu etki yapamadı. Başakşehir, Gürcü takımıyla oynadığı iki maçı kazanıp ülkeye 400 puan yararı dokunurken Bordo-Mavililerin sıfır çekmesi tepkiyi daha da artırdı. Yeni sezona 10 pahalı transferle girmesine rağmen tam bir hayal kırıklığı sebebi olan Bordo-Mavililerin, ülke puanını da yukarı çekerek gelecek sezonlarda Türkiye’yi daha fazla takımın Avrupa’da temsil etme olasılığını da azalttı.
BU TURDA TEK PUAN BİLE KAZANDIRAMADI
Rapit Wien maçları kazanılmış olsaydı, Türkiye bugün 400 puan daha fazla toplamış olacaktı. Fenerbahçe ise Lille karşısında bir puan alarak ülkeye 200 puan kazandırdı. Bir tek Trabzonspor’un puan katkısı yapamaması Abdullah Avcı yönetimindeki geçmiş yıllardaki performansları akıllara getirdi. Şu anda 33 bin 600 puanla dokuzuncu sırada yer alan Türkiye’nin hemen arkasında ise 33 bin 550 puanla Çekya yer alıyor. Gelecek sezon Türk takımlarından şampiyon olan direk şampiyonlar Ligine gidecek. İkinci ise bir ön eleme oynayacak. Kupa şampiyonu ise direk UEFA Avrupa ligine katılacak. Üçüncü olan ekip UEFA Avrupa Ligine Play-Off’tan, dördüncü takım UEFA Konferans Ligine direk katılacak, beşinci de play-of mücadelesi verecek. Ancak Türk takımları Avrupa’da kötü sonuçlar alırsa ve puantajda geriye düşerse bu kez ülkede yine az takım Avrupa’ya gidip, çok ön eleme maçı oynamak durumunda kalacaklar.