TRABZON, ENGELSİZ YAŞAM PARKI'NA KAVUŞTU
Ortahisar Belediyesi’nin özel gereksinimli bireylerin sosyal ve kültürel hayata katılımını artırmak amacıyla hayata geçirdiği Engelsiz Yaşam Parkı, düzenlenen törenle açıldı. Belediye Başkanı Ahmet Kaya, “Engelli bireylerimizin özgür, eşit ve mutlu bir şekilde yaşaması hepimizin sorumluluğundadır. Bugün bunun bir adımı olarak Engelsiz Yaşam Parkımızı açıyoruz. Şehrimize hayırlı olsun” dedi.
Açılışa Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Yomra Belediye Başkanı Mustafa Bıyık, siyasi parti temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve çok sayıda özel birey ve aile katıldı.
Park, kütüphane, beceri atölyeleri, kafeterya, oyun ve rekreasyon alanları ile engelli araçları için ücretsiz şarj istasyonu gibi sosyal ve kültürel imkanlar sunuyor. Kent merkezinde bulunan park, özel bireylere sosyalleşme ve keyifli vakit geçirme imkanı sağlarken, ailelerin de çocuklarını güvenle bırakabileceği bir alan oluşturuyor.
Başkan Kaya, “Belediyecilik vatandaşın derdine derman olmak, bütün vatandaşları eşit kılabilmektir. Bugün bu anlayışla hareket ederek Engelsiz Yaşam Parkımızı açıyoruz” ifadelerini kullandı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Genç de parkın “vatandaşların yaşam standartlarını yükseltecek ve mutlu şehir hedefimize katkı sağlayacak önemli bir proje” olduğunu belirterek, katkı sunan herkese teşekkür etti.
Açılışın ardından Başkan Kaya ve davetliler, parkı gezerek özel bireylerle fotoğraf çektirdi ve bir süre parktaki etkinlikleri inceledi.