TRABZON'DA SAĞLIK TURİZMİ GÜZEL DE…
TRABZON’DA SAĞLIK TURİZMİ GÜZEL DE…
Trabzon Büyükşehir Belediyesinin öncülüğünde Gürcistan ile sağlık turizmi alanında önemli bir iş birliği anlaşması yapıldı.
Komşu ülke Gürcistan’ın başkenti Tiflis’ten Trabzon’a direkt uçuşların başlaması ve Trabzon’un sağlık merkezi olma düşüncesinden hareketle bir girişim başlatıldı ve ciddi aşamalar kaydedildi. Trabzon’daki özel hastaneler başta olmak üzere alışveriş merkezleri ve seyahat acenteleri de uçuşların sürekliliği için uçak firmasına 100 koltuk garantisi verdi. Bu koltuklar, firmaların kapasitesine göre bölüştürüldü. Uçak seferlerinin bu ay sonunda başlaması bekleniyor.
GEREKLİ ÖNLEMLER ALINDI MI?
Sağlık turizminin Trabzon ekonomisine katkı sunacağından şüphemiz yok. Fakat kafamızda ciddi kuşkular da var. Özellikle yurt dışından gelen hastaların kentimize dövizle birlikte virüs taşıyıp taşımayacakları beynimizi oldukça yoruyor.
Zira geçtiğimiz aylarda kamuoyuna yansımadan KTÜ Tıp Fakültesi Farabi Hastanesi’nde tedavi gören Gürcistan uyruklu vatandaşların yoğun bakım ünitesinde enfeksiyona sebep olduğu ve birçok hastanın da bu yüzden yaşamını yitirdiğini biliyoruz. O dönemlerde gazeteci merhum arkadaşımız Orhan Çavuşoğlu da bu hastanenin yoğun bakım ünitesinde tedavi görüyordu. Bu enfeksiyon yüzünden kendisini başka bir odaya almak zorunda kaldığımıza şahit olmuştum.
İster istemez sağlık gibi insan hayatını etkileyecek bir alanda öncelik yaşam olmalıdır. Sırf kente döviz akışı sağlansın diye gerekli önlemleri almadan adım atmak, Trabzon’a kardan çok zarar getirecek bir durum. Sağlık sektörü kuruluş ve temsicileri Trabzon’a gelecek olan hastaların kabullerini gerçekleştirirken, bazı kriterler ortaya koymaları gerekiyor.
Bu kuruluşların kentte yaşayan vatandaşların da sağlıksal ve yaşamsal haklarını korumakla mükellef olduklarını hatırlatmak istiyoruz.