TRABZON'DA DENETİMLİ SERBESTLİKTEN 280 KİŞİ FAYDALANDI

Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik, denetimli serbestlik düzenlemesinin ardından kentte uygulamadan yararlanan kişi sayısına ilişkin açıklamalarda bulundu.

Başsavcı Çelik, düzenlemenin kamuoyunda yanlış anlaşılmaması gerektiğini belirterek, uygulamanın bir af niteliği taşımadığını vurguladı.

AF DEĞİL, DENETİMLİ SERBESTLİK

Denetimli serbestlik süresinin artırıldığını ifade eden Çelik, “Af gelmedi, denetimli serbestlik geldi. Bu kişiler cezalarını dışarıda çekmeye devam ediyor.” dedi.

ARAKLI VE VAKFIKEBİR’DE 280 KİŞİ YARARLANDI

Uygulamadan yararlanan kişi sayılarına da değinen Çelik, Araklı’daki ceza infaz kurumlarından 60, Vakfıkebir’deki cezaevinden ise 220 kişinin denetimli serbestlik kapsamına alındığını bildirdi.

Böylece Trabzon genelinde toplam 280 kişi, cezalarını denetimli serbestlik kapsamında dışarıda infaz etmeye başladı.

CEZAEVİ KAPASİTESİ HÂLÂ YÜKSEK

Cezaevlerindeki yoğunluğa dikkat çeken Çelik, kapasite sorunlarının sürdüğünü belirterek, “10 kişilik planlanan bir koğuşta 20 kişinin kalması ciddi bir sorundur. Bu konu ayrıca değerlendirilmelidir.” ifadelerini kullandı.

ASIL HEDEF SUÇUN ÖNLENMESİ

Toplumda suç oranlarının düşürülmesinin önemine vurgu yapan Çelik, “Asıl hedefimiz suçun işlenmesini önlemek ve toplumsal huzuru sağlamaktır.” değerlendirmesinde bulundu.