ORTAHİSAR'DA ÜRETİM YENİDEN FİLİZLENDİ!
Ortahisar Belediyesi’nin En Mutlu Köy yerleşkesinde yürütülen üretim seferberliği, tarımda örnek bir modele dönüşüyor. Yenilenen seralarda marul, maydanoz, roka ve ıspanaktan sonra şimdi de çilekler olgunlaştı, hasat başladı.
Topraklı ve topraksız üretim teknikleriyle çalışan seralarda, kısa sürede 2 bin marul, bin bağ maydanoz, 200 bağ ıspanak, 100 bağ roka üretilip satışa sunuldu. Şimdi ise bin 100 adet çilek fidesinden ürün alınmaya başlandı.
Yumurtada rekor, sırada mantar var
En Mutlu Köy’de sadece sebze ve meyve değil, yumurta üretimi de dikkat çekiyor. Genişletilen tavuk kümeslerinde ayda 17 bin yumurta üretildi. Üretilen yumurtalar Ortahisar Halk Ekmek büfelerinde vatandaşlarla buluşuyor.
Öte yandan, bölgedeki üretim yelpazesi genişliyor. Yeni kurulan çadırda istiridye mantarı üretimi için hazırlıklar tamamlandı. Sıradaki hedef: Salatalık ve domates.
Başkan Kaya: “Bu daha başlangıç”
Çalışmaları yerinde değerlendiren Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, seraların yeniden üretime kazandırılmasının önemine dikkat çekti:
“Göreve geldiğimizde seralar atıl haldeydi. Biz burayı ayağa kaldırdık. Sulama sistemlerini yeniledik, üretimi artırdık. Şimdi çileğin, marulun, yumurtanın hasadını yapıyoruz. Bu daha başlangıç. Üretimi büyütmeye, vatandaşlarımızı bu sürece dahil etmeye devam edeceğiz.”