ORTAHİSAR BELEDİYE BAŞKANI KAYA: "18 YILDIR ATILAMAYAN ADIMI 19 AYDA ATTIK"

Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, belediyenin kendi öz kaynaklarıyla Çağlayan Mahallesi’nde kentsel dönüşüm projesine başladıklarını belirterek, “18 yıldır atılamayan kentsel dönüşüm adımını 19 ayda attık.” dedi.

Haber61’e açıklamalarda bulunan Kaya, göreve geldikleri dönemin zorluklarına rağmen sosyal belediyecilik anlayışıyla önemli projelere imza attıklarını söyledi.

Kaya, milletvekilliği sürecinin ardından belediye başkanlığı görevine seçilmesinin büyük bir sorumluluk olduğunu vurgulayarak, “İnsanlar bize güvendi, çok değerli bir emaneti teslim ettiler. Bunun bilincindeyiz.” ifadesini kullandı.

Göreve başladıkları dönemde çeşitli zorluklarla karşılaştıklarını anlatan Kaya, “Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları, Ekrem İmamoğlu Başkanımıza yapılan haksızlıklar, bize yapılan kesintiler ve yapmak istediğimiz işlere engel olunması… Tüm bunlara rağmen hizmet üretmeye devam ettik.” değerlendirmesinde bulundu.

Kaya, belediyecilik anlayışlarını “kamucu ve halkçı” bir çizgide yürüttüklerini belirterek, “Kısıtlı bütçe olanaklarımıza rağmen sosyal belediyecilik anlamında çok değerli işler yaptık.” dedi.

ÇAĞLAYAN’DA KENTSEL DÖNÜŞÜM BAŞLATILDI

Kaya, 19 aylık görev süresinde kentsel dönüşüm konusunda önemli bir adım attıklarını ifade etti.

“İktidar gücüyle dahi 18 yıldır atılamayan bir kentsel dönüşüm adımını biz kendi öz gücümüzle attık.” diyen Kaya, şöyle devam etti:

“Çağlayan Mahallesi’nde belediyemizin imkanlarıyla devasa bir projeye başladık. Ne TOKİ’den ne de merkezi hükümetten destek aldık. Tamamen kendi kaynaklarımızla yürüttüğümüz bu proje, Trabzon’da örnek teşkil edecek. Çalışmalarımız sürüyor, yurt dışındaki vatandaşlarımızı da projeye dair bilgilendiriyoruz.”

“TRABZON’UN ÖNCELİĞİ KENTSEL DÖNÜŞÜM”

Kaya, Trabzon’un yapı stokunun yenilenmeye ihtiyacı olduğunu belirterek, “Kent merkezinde çok sayıda metruk bina kaldı. Bunların yıkılıp sosyal yaşam alanlarıyla yenilenmesi şehrin marka değerini yükseltecektir.” ifadelerini kullandı.

Şehrin turizm potansiyeline de değinen Kaya, “Boztepe’den baktığınızda kentin siluetinin yenilenmeye ihtiyacı olduğu açık. Trabzon bir turizm kenti. Turizm kentine yakışır bir kentleşmeye, insanların iyi vakit geçirebileceği alanlara ihtiyacımız var.” diye konuştu.

Başkan Kaya, belediyenin kaynaklarını verimli kullanarak hem sosyal belediyecilik hem de kentsel dönüşüm alanlarında çalışmalarını sürdüreceklerini kaydetti.