O SÖZLERİNİ ALKIŞLIYOR, İCRAAT BEKLİYORUZ!

Türkiye Futbol Federasyonunu bugüne kadar yönetenler ne yazık ki hiçbir zaman ayaklarının üzerinde duramadılar. Verdikleri sözleri yerine getiremediler. Ülke futbolunun gelişimi adına değil, kendi koltuklarını koruma sevdasıyla icraatlarını yaptılar. Geride bıraktığımız seçimlerde Mehmet Büyükekşi’nin zaten çok berbat bir başkanlık sürecine imza attığını biliyorduk. İbrahim Hacıosmanoğlu’nun da Trabzonspor’da başkan yardımcısı ve başkanlık görevlerinde bulunurken ortaya koyduğu yaklaşımlardan dolayı kesinlikle başarılı olamayacağını dile getirmiş, kendisini birçok kez de eleştirmiştik. Hacıosmanoğlu’nun ne zaman ne yapacağı belli olmayacak, siyasetin en tepesine bağımlı bir politika yürüteceğini dile getirmiştik. İlk icraatlarından biri 12’ye düşmüş yabancı sayısını yeniden 14’e çıkarmak olunca da tepkimizi vermiştik.

AMATÖR DE BİLE YABANCI FUTBOLCU VAR’

Geçtiğimiz gün Başakşehir’in düzenlediği bir organizasyonda konuşan TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, açıklamalarıyla bizi şaşırttı. Hacıosmanoğlu, futbolda dışa bağımlılığı azaltmak için genç oyuncu üretmek zorunda olduklarını belirterek yabancı oyuncu kuralının tekrar ele alınacağını ifade etti. İsterseniz önce, getirilen kuralların kalıcı olması gerektiğini kaydeden Hacıosmanoğlu’nun açıklamalarını verelim:

"Dışa bağımlılığı azaltmak için üretmek zorundayız. Ürettiğiniz zaman güçlü olursunuz. Tükettiğiniz zaman her geçen gün zayıflarsınız. Amatörden başlayarak 1. Lig, 2. Lig, 3. Lig'e ve altyapılara önem vererek üreten takımlar haline getirmemiz lazım. BAL liginde bile 30 yaşın üzerinde transfer yapılıyor. Amatör liginde yabancı oyuncu oynuyor. Bunu bizim gençlerimize hakaret olarak düşünüyorum, buna el atmalıyız. Amatörde değil, 1. Lig, 2. Lig, 3. Lig'de şahsi düşüncem yabancı oyuncu olmaması lazım. Süper Lig'de de biliyorsunuz kurallar koyuyoruz. Ancak maç oynanırken kuralları değiştiriyoruz. Yabancı sınırı koyuyoruz, bir sene sonra değiştiriyoruz. Orta akılla profesyonellerimiz çalışacak, bir kural belirlenecek ve o kural bize Cenab-ı Allah burada ne kadar süre verdiyse o süre zarfında bir daha değişmeyecek."

HERKESİ ELİNİ TAŞIN ALTINA KOYMAYA ÇAĞIRDI

Yabancı oyuncu transferlerinde dikkatli olmak gerekir. Paralar bu milletin paraları. Kulüplerimizden çıkıyor ama milli sermaye. Oyuncuları alıyoruz, bazen çok şöhretli oluyor, çok para veriyoruz. Uyum sağlamıyor, 6 ay sonra 'gidiyorum' diyor. 3 senelik yaptığın sözleşmenin parasını veriyorsun, gönderiyorsun. Süper Lig'de yaş ve milli sınırı gibi kriter koymak lazım. Artık Avrupa'da işi bitmiş futbolcuları burada gündem yapmak için bu milletin paralarını çarçur etmememiz lazım. Burada Sayın Cumhurbaşkanım, hem Spor Bakanlığına hem de Milli Eğitim Bakanlığına iş düşüyor. Biliyorsunuz Alman futbolu dibe vurmuştu. Ülke olarak bir hamle başlattılar. 900 milyon avronun üzerinde bir bütçe ayırdılar. Okullardan başladılar üretimi artırma hamlelerine, 5 sene sonra Brezilya'da dünya şampiyonu oldular."

ŞİMDİ GEREĞİİNİ YAPMASINI BEKLİYORUZ

Türkiye Futbol Federasyonu başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu’nun yaptığı bu açıklamaların bir tek siyaseti yardıma çağırma bölümü dışındakilerin tümünün altına imza koyuyoruz. Şimdi ondan bu söylediklerine yönelik icraatlar bekliyoruz. Öncelikli olarak amatör küme, BAL Ligi, 3’ncü, 2’nci ve Trendyol 1’nci Liglerinde yabancı futbolcu transferini yasaklayacak kararları alması gerektiğini düşünüyoruz. Sonra da Süper Ligde yabancı sayısını önce 10’a, kademeli olarak 8’e, 6’ya ve nihayet 5’e indirmesini bekliyoruz. Böylece her takım sahaya 6 yerli futbolcuyla çıkma şansını yakalamış olur. Sahada bir Türk takımı olduğunun da farkına varabiliriz böylece… Yine bu alınacak yabancı futbolcular için yaş ve millilik kriterleri koyulmasının yanında, FİFA Listesinde 50’nci sıranın altındaki ülkelerde milli olmuşları da kabul etmemesini istiyoruz. Ayrıcı devlete vergi ve KDV borcu olan hiçbir kulübün yabancı transferi yapmasına izin vermemesini bekliyoruz. Ayrıca borcu, yıllık bütçesinin üzerinde olan kulüplerin de yabancı transferi yapmasına yasak getirmesi çok anlamlı olur. Böylece kulüpleri batırma çabasındaki başkan, yönetim ve teknik adamlara en anlamla darbe vurulmuş olur.

Evet Sayın Hacıosmanoğlu; Açıklamalarınız güzel ve şimdi sizden sözlerinizin arkasında durup icraat yapmanızı bekliyoruz. Yaparsanız inanın sizi ayakta alkışlarız. Kulüpler biraz bağırır çığırır ama sonuçta Türk futbolunun kurtuluşu yolunda en önemli adımı atmış olursunuz. Bizim gibi, sizin seçilmenize karşı olanları bile yanınıza çekersiniz.

Bekliyoruz!